sobota 31. mája 2014

Julie Crossová - Búrka: Uväznený v čase

Čo všetko je Jackson obetovať pre svoju milovanú Holly?


Prítomnosť, rok 2009. Jackson Meyer je normálny mladý chalan - študuje, má priateľku...Má však schopnosť, o ktorej mnohí ľudia iba snívajú. Dokáže cestovať v čase do minulosti. Nedokáže meniť ani ovplyvňovať budúcnosť, môže len znovu prežiť to, čo sa už stalo.Jedného dňa do Jacksonovho života vtrhnú dvaja neznámi muži a v zápase je jeho priateľka Holly smrteľne zranená. Jackson v zúfalstve skočí o dva roky späť do roku 2007. Nedokáže sa však vrátiť do súčasnosti. Je uväznený. Stojí tvárou v tvár "nepriateľom času", ktorí ho prenasledujú. Čo všetko je ochotný obetovať pre záchranu svojich blízkych a možno aj celého sveta? Aké tajomstvá obklopujú jeho život?

Julie Crossová sa nám na Slovensku predstavuje so svojou sériou Búrka po prvý krát a ja si myslím, že na to išla dobre. Veľmi dobre. Búrka ma hneď zaujala, pretože som nečítala ešte nič také čo by tomuto dielko bolo podobné. Téma cestovania v čase je veľmi populárna a mnohí spisovatelia po nej radi siahajú, no napísať nejaké naozaj dobré dielko nie je až také jednoduché ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

"Zatvoil som oči a sústredil sa na dátum pred štyrmi rokmi."

Jackson je celkom normálny chalan, až na tú schopnosť cestovať v čase. Hneď ako to zistil ho začali sprevádzať životom rôzne problémy. Jedného večera však smrteľne zrania jeho priateľku Holly a on chce zistiť kto a prečo to spravil. Dostane sa však dva roky do minulosti a situácia sa skopmlikuje, keď sa nebude z tejto minulosti vedieť dostať do súčasnosti. Okrem toho, že vôbec netuší prečo zrovna on má túto schpnosť, potrebuje čo najskôr zistiť kto sú Nepriatelia času.

Čo sa týka hlavných postáv tak mi boli obe sympatické. Opäť raz som bola rada, že bol hlavnou postavou chlapec, keďže kniha nebola ani strašne presladená ani romantická, ale obsahovala aj nejakú tú akciu. Aj keď sa mi zdalo, že sa Holly objavila na scéne dosť málo, možno tomu tak bolo lepšie. Zo začiatku som si myslela, že sa kniha bude točiť len okolo zachraňovania Holly, no potom sa príbeh začal komplikovať a dotýkal sa aj mnohého iného.

"Mal som sto chutí vraziť mu jednu, ale potom som začul, ako Holly za mnou skríkla, a ja som sa otočil. Odniekaľ sa vynorila vysoká blondínka a chytila Holly pod krk."

Kniha však mala jednu strašnú nevýhodu a to, že mi prišla strašne chaotická. Vôbec som sa nevedela zo začiatku v knihe zorientovať, jednotlivé kapitoly mi vôbec do seba nesedeli, ani nedávali zmysel. Naozaj mi strašne dlho trvalo ký som sa v tomto chaose zorientovala. Okrem toho som bola strašne nešťastná aj z konca knihy, ktorý sa mi naozaj vôbec nepáčil (pochybujem, že sa páčil hocikomu kto túto knihu čítal). Úprimne som aj dosť zvedavá o čom bude ďalšia kniha, keďže by mi vôbec nevadilo, keby autorka z tejto série spravila len jeden diel.

Cestovanie časom vôbec nie je téma pre mňa. Už sa mi stalo, že som tomuto fenoménu neprišla na chuť, no teraz sa mi to asi zase potvrdilo, aj keď nie v takom veľkom množstve. Opäť raz som stále dúfala, že sa udeje niečo šokujúce, že ma autorka dáko prekvapí, no opäť to bolo predvídateľné, jednoduché, proste to isté ako keď som čítala iné knihy o cestovaní v čase. Naozaj mám stále voči takýmto knihám určitú nechuť, ktorá sa stále viac a viac stupňuje. Najbližšie ak budem ešte nejakej takejto knihe chcieť dť šancu, tak si to dobre rozmyslím. Bŕuka totiž tiež bola taku knihu, no nijakou.

 "Vôbec som netúžil potom, aby ma opäť zatkli."


Čo sa týka tejto knihy tak jej nakoniec dávam 3 lajky. Nemôžem povedať, že by bola kniha úplne nečítateľná, no zase ma ani nijako neoslnila. Už len kvôli zvedavosti však dám druhému dielu šancu, možno ma autorka prekvapí.
 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára