streda 7. mája 2014

London Road - Samantha Youngová

Žije v zajatí predsudkov, kým nestretne jeho...

Johanna Walkerová nikdy nemyslela na seba. Nastal čas dopriať si kúsok šťastia. Johannu vníma okolie ako vypočítavú zlatokopku, ktorá sa ochotne vrhá do postele majetným chlapom a necháva sa vydržiavať. Vlastná matka ju považuje za neschopnú a žalostné je, že Jo, ako ju kamaráti oslovujú, postupne podľahne predsudkom a uverí im. Skrátka, nestojí za nič. Iba skutoční priatelia poznajú pravdu o jej nezávideniahodnom osude. Na Joiných pleciach vždy ležalo bremeno starostlivosti o rodinu, zvlášť mladšieho brata Cola. Jo pri rozhodovaní neustále prihliada na bratovu budúcnosť, dokonca aj pri výbere partnera. Nedopustí, aby jej braček dopadol v živote ako ona. Rozum však dostane košom, keď spozná Camerona MacCaba, sexi neviazaného barmana a kolegu. Príťažlivý Cam si však Jo zjavne zaškatuľkoval ako vypočítavú mrchu, a keď sa prisťahuje na London Road do bytu o poschodie nižšie, vyzerá to na poriadnu katastrofu. Ako sa jej teraz podarí ututlať zahanbujúcu pravdu o matke a potlačiť hriešne myšlienky na drzého, no atraktívneho Cama? Veď je zadaná!

Samantha Youngová sa nám predstavila už knihou Dublin Street, v ktorej sa však rozvýjal úplne iný príbeh. Hlavné postavy z tejto knihy sa síce okrajovo spomenú aj v knihe London Road, no nezohrajú veľkú úlohu a pre celkový príbeh budú nepodstatné. Autorka sa totiž rozhodla napísať knihy, ktorá rozvýjajú viacej príbehov a nie len jeden. Tak isto by som rada vyvrátila fámu, že sa celá séria podobá veľmi známej trilógii Fifty Shades. Za to, že kniha obsahuje scény určené dospeláckemu oku, nemusí byť hneď vernou kópiu Fifty. Samantha ma úplne iný štýl písania a jej knihy sú jednoznačne neokukané a iné. 

"Camove oči sa do mňa zapichli so sotva ovládanou zúrivosťou a črty mal nepokojne napäté. Ten výraz som pocítila ako ranu do brucha." 

Johanna nemala nikdy ľahký život. Okrem toho, že sa stará o svoju mamu a mladšieho brata, si o nej okolie myslí, že je len obyčajná mrcha, ktorá vlezie do postele každému, kto má dosť peňazí. Všetko sa však zmení, keď stretne mladého sexi Cama, ktorý síce nemá kopu peňazí, no za to je mimoriadne príťažlivý. No stačí to na to, aby si získal srde životom skúšanej a neustráchanej ženy Johanny, ktorá už na lásku hádam aj zabudla?

Johannu som si veľmi ťažko obľubovala. Zo začiatku sa mi jej charakter absolútne nepozdával, nevedela som sa s ňou stotožniť a chvíľu mi trvalo, kým som sa s ňou vedela zžiť a kým som ju začala mať rada. Nie je ustráchanou hrdinkou, ktorá by bola považovaná za sväticu. Presne vie aký život vie byť krutý, a preto od neho neočakáva veľa pozitív. Jej podobnú hrdinku by sme hľadali len ťažko a musím uznať, že na mňa Samantha opäť urobila dojem. Bála som sa, že sa kniha bude až príliš podobať knihe Dublin Street, no som rada, že sa autorka rozhodla vytvoriť iný príbeh s inými postavami a že hlavné hrdinky nenaklonovala

"Nepovedali sme ani slovo. Nemuseli sme."

Čo sa týka Cama tak je jasné, že to bude opäť také knižné zlatíčko, ktoré nie sú vo svete literatúry nejaké nezvyčajné. Myslím si, že si získa každé dievča, aj keď vlastne nemá čím takým zaujať. Na scéne sa objavia aj iné postavy, dokonca by som povedala, že sa stali aj celkom dôležitými a dej príjemne spestrili. Vytvorenie jednotlivých charakterov autorka zvládla na výbornú a vďaka jednoduchému štýlu písania sa kniha čítala skvelo.

Kniha je veľmi príjemnou oddychovkou a pokiaľ ste si obľúbili Dublin Street, London Road sa vám určite bude páčiť. Pokiaľ ste však Dublin Street nečítali a ani vás neláka, pokojne sa môžete pustiť do London Roadu. Okrem pár spoilerov na prvý diel, kniha neprináša nič čo by vám mohlo pokaziť čítanie. Kniha nie je ani príliš presladená, ani neobsahuje tradičné klišé. Samantha proste vedela ako napísať dobrú knihu a zaujať čitateľov jednoduchou zápletkou, ktorá síce neprináša nič svetoborné, no za to si ju riadne užijete.

Aj keď sa na knihe nedá nájsť žiadne negatívum, príbeh Cama a Jo je skvelý, predsa len ma Dublin Street niečím očarila viac. Neviem či to bolo tým, že bola prvou knihou z tejto série, alebo si ma autorkin štýl písania tak podmanil, no celkovo musím uznať, že autorka neprekonala tú latku, ktorú si najskôr nasadila. Úprimne sa teším aj na tretí diel, ktorý nám autorka trošku načrtla na konci tejto knihy a ktorý nás zas prenesie do úplne inej krajiny.

"Pre neho som znamenala viac." 

Aj keď bol príbeh Cama a Jo zaujímavý, pútavý a tak akurát sladký, predsa len am nechytili až tak úplne za srdce a knihe nedávam úplne plné hodnotenie. Nechávam si priestor ešte na tretí diel, ktorý ma možno opäť chytí tak za srdce. Celkovo vám knihu určite odporúčam, a to nielen pokiaľ máte radi romantické knihy.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU

4 komentáre:

  1. S Fifty Shades to podľa nemá skoro nič podobné :) Nechápem ako musia hneď všetko porovnávať s týmto fenoménom.. :/
    Pekná receenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som si to nevšimla len ja :)) A ďakujem :)

      Odstrániť
  2. pekna recenze. dublin street mam doma ale jeste jsem se k tomu nedostala, london street vypada taky zajimave :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Určite si ho čo najskôr prečítaj, myslím, že sa ti bude páčiť:)

      Odstrániť