nedeľa 25. mája 2014

Lauren Oliverová - Chvíle před koncem

Ostáva jej len jeden deň
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
 
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona - od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života.
 
Místo toho se ukáže, že je to den poslední…
Lauren Oliverová u nás nie je žiadne neznáme meno. So svojimi knihami nám už viac krát ukázala, že je pani spisovateľka. Aj keď sa mi od nej dostala zatiaľ do rúk iba jedna kniha - Panika, bola som s ňou ensmierne spokojná. Viem, že najväčší úspech asi žne so svojou trilógiou Delírium, ja si na ňu preds len ešte počkáma  radšej som sa pustila do knihy Chvíle pěd koncem. Ak mám byť úprimná, dosť som sa bála, či sa mi táto kniha bude páčiť, keďže to nie je úplne moja šálka kávy a predsa len som ňou nebola až taká očarená podľa anotácie. Nakoneic som sa však rozhodla, že jej dám šancu a myslím, že to bolo aj napriek nejakým tým chybičkám a nedokonalostiam, predsa len dobré rozhodnutie, ktoré som neoľutovala a ktoré mi nezobralo pár dlhých dní :)

"Ally zatřese dveřmi a já sebou trhnu a vzhlédnu. Všimnu si, že na dveřích je napsáno AC=SŠ. Pod tím je ještě menším písmem připsáno: Vráť se do trajleru, děvko."

Sam, naša hlavná hrdinka, má život presne ako  z tých otrasných a naivnyćh romantických filmov. Má proste všetko od popularity, najlepšieho chlapca až po úžasné kamarátky. Lenže to všetko sa jedného dňa skončí. Sam sa postupne vracia 7 - krát počas siedmych dní naspäť, aby dospela a napravila svoje konanie, pretože kým ešte žila, nesprávala sa zrovna najlepšie. Proste bola namyslená a hlúpa, hrala sa na niečo čo nebola. A kvôli čomu? Popularite? Aby jej všetky dievčatá mohli závidieť? Sam rýchlo pochopí, že má úplne iné hodnoty.

Zo začiatku mi Sam strašne liezla na nervy. Bola hrozne otravná a povrchná, proste som mala chuť knihu zavrieť a odhodiť niekam do kúta. Postupne však, čím sa viac viac vracala naspäť, mi začínala byť veľmi sympatická, dokonca som si ju začala aj obľubovať. Celkovo mi už potom nevadila, no nemôžem ani povedať, že by som si k nej vytvorila nejaký užší vzťah. Prežívala som s ňou jej okamihy, videla som ako napráva knihy, no aj tak som ju nevedela ne/mať rada. Stále sa to pohybovalo iba na tej neutrálnej vlne.

"Zamaskuju si korektorom červené škvrny na bradě, kde mi Daimlerova tvář udělala peeling, o ktorý jsme nestála."

Čo sa týka tejto knihy tak som mala po celý čas strašne pochmúrny pocit. Neviem čím to bolo, no kniha na mňa pôsobila strašne depresívne, proste som sa cítila normálne smutná. Nie že by to bolo písané takým pochmúrnym dojmom, jednotlivé kapitoly boli miestami aj vtipné aj poučné, no stále tam bol ten pochmúrný oblak nad tými stránkami. Lauren však zvládla knihu napísať veľmi dobre a chytľavo. Celkový príbeh nebol až taký zaujímavý ani ničím očarujúci, no Lauren to napísala predsa len super.

Keď som sa do knihy pustila, vôbec som nevedela čo môžem očakávať. Lauren je veľmi nepredvídateľné autorka a preto ma chytali trochu obavy z toho, čo si pre nás pripravila. Celkovo však musím povedať, že zvládla napísať výborné 400 stranové dielko, pri ktorom som sa vôbc nenudila aj keď sa začiatok trošku dlhšie rozbiehal. Na scéne sa okrem Sam objavili aj jej kamarátky, ktoré na mňa pôsobili rpíjemným dojmom a ktoré celú knihu pekne obohatili. Okrem toho som mala aj z knihy veľmi pocit, ako keby mi chcela pripomenúť, aké sú najdôležitejšie hodnoty (tak správne poučná bola miestami).

"Kentuv pokoj je obrovský a voní stejnou úžasnou směsí aviváže a posečené trávy. Je to ta najsvěžejší vúně na světě, vúně otevřených oken a nažehleného povlečení."

Dlho som rozmýšľala nad hodnotením, no nakoniec som sa vďaka nepodarenému začiatkua  trochu otravnej Sam na začiatku, rozhodla dať knihe 4 lajky. Autorka si ma však už poriadne navnadila na svoje knihy a asi prišiel aj čas dať šancu Delíriu :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

10 komentárov:

  1. Knihu jsem si chtěla před nějakou tou dobou přečíst, ale docela mě odradila jedna recenze a teď vidím, že by to vlastně nemuselo být, až tak špatné, tak nevím :)

    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím si, že to enbolo nič ani také strašné,a le zase enčakaj ani niečo úplne extra ;) Ale za prečítanie to určite stojí :)

      Odstrániť
  2. Mě na knihu naopak jedna recenze nalákala, tak jsem si ji koupila a co jsem přečetla prvních pár stránek, tak mi přišla neskutečně divná :D Ale určitě si ji přečtu, třeba na ni jen nebyl ten správný čas :) A ty jsi mě celkem taky potěšila a budu se do ní zase pouštět s větší chutí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som naozaj rada :) Ja som sa na ňu práveže moc netešila, no nakoniec to bolo fjn :) A veru je dosť divná :D

      Odstrániť
  3. Oliverová je podľa mňa dobrá spisovateľka, ale táto kniha (podľa mňa) stála za prd.. :D Moc sa mi nepáčil ten koniec.. a tiež to s Kentom .. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To s Kentom som aj aj dosť predýchavala ale koneci som očakávala :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ještě jsem ji nečetla, ale moc mě láká :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hej hej ale ten konec bol proste hnusný a hotovo! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to teda bol :D Keby som sa naň psychicky nepripravila tak neviem :D

      Odstrániť