štvrtok 2. apríla 2015

Tŕnistý bozk - Bettina Belitz

Záver trilógie o ničivých snoch a nočných morách!

Elisabeth Sturmová na vlastnej koži pocítila žiadostivosť, zničujúcu silu a hrôzu číhajúcu vo svete môr - a predsa pretrváva jej láska ku Colinovi. Vyčerpaná a ubolená sa obáva, ale zároveň túži po dni, keď sa Colin vráti a pustia sa do boja proti Tesse. Takmer proti svojej vôli sa Ellie odovzdáva novému, slobodnému životu. 

Keď sa nečakane objaví spriaznená duša, má zrazu pocit, že odpovede na jej otázky sú na dosah. Čím hlbšie sa však ponára do tajomstiev môr, tým väčšie sú jej pochybnosti. 

Je jej láska dosť silná, aby odolala Colinovmu hladu?
Keď sa tak spätne pozerám na túto sériu, bola o niečo slabšia ako iné, ktoré som či už s podobnou tematikou alebo nie, čítala. Do posledného dielu som sa (takto s odstupom času) musela trochu nútiť, viac menej preto, aby som prišla na to, ako to celé nakoniec dopadne. Zistila som však, že tretí diel možno nebol až taký dobrý, ale skôr taký na hrane medzi tým, čo dokážte tolerovať a čo už nie. Bettina v sebe skrýva veľký potenciál, ktorý však nevyužila.

"Pri všetkej skepse voči talianskym prejavom lásky sa mi zdala veľmi urážajúca."

Tretí diel má uzavrieť celý príbeh - je láska Elisabeth ku Colinovi taká silná, aby dokázala všetko prekonať? Alebo sa jej sen o normálnom živote a víťazstve nad všetkým čo jej komplikuje život rozplynie? Okrem toho sa snaží získať nejaké informácie o svojom stratenom otcovi, ktorý by jej mohol pomôcť. Keď sa objaví jej spriaznená duša rozhodne sa užívať si slobodný život, má pocit, že všetko čo chce má na dosah ruky. No nie je to len pekná prestava, ktorú by si želala, aby sa splnila? Dokáže vôbec zbrániť ešte Colinovmu hladu, ktorý je stále silnejší a môže ju stáť nielen lásku, ale aj vlastný život? Celá situácia sa nám teda poriadne komplikuje.

Ako môžete vidieť podľa anotácie, sľubuje to oveľa viac akcie ako vlastne dostanete. Kniha by proste potrebovala preškrtať, preškrtať a preškrtať, skrátiť minimálne o polovicu a vynechať aspoň trištvrtinu všetkých tých nudných opisov toho, ako sa naša hlavná hrdinka zamýšľa nad podstatou sveta. Asi takto by sa v skratke dali zhrnúť všetky negatíva ktoré v sebe táto kniha skrýva. Námet celého príbehu bol super. Pamätám si ako som sa celá nadšená púšťala do prvého dielu, veď som ešte nič takéto nečítala, to bude super a podobne. Strašne ma na tom mrzí, že si doteraz myslím, že ten nápad je dobrý a pútavý a že by sa z neho dala spraviť kvalitná kniha, ktorá by čitateľov zaujala. Celé to však pokazilo to ako to Bettina napísala. Príbeh úplne prihlúpy, hlavná hrdinka bez štipky rozumu, ktorá sa v tomto dieli správala mimoriadne hlúpo, nudné pasáže, zdĺhavé a nezáživné čítanie. Kým som úspešne dočítala túto knihu trvalo mi to dva týždne! Čo je strašne dlhá doba, keďže mám podobné knihy prečítané aj za deň.

"Vyzleč si ju, pomyslela som si naliehavo a víťazne som sa uškrnula, keď sa k nám Colin očarujúco mužne obrátil a mimovoľne potiahol za golier košele."


Tých negtív tam naozaj je, no ak čítate moje recenzie dlhšie viete, že sa snažím na knihe nájsť vždy aj niečo pozitívne. A zatiaľ sa mi to aj darí. Ako som už spomínala ten námet celej knihy a tematika so snami sa mi páčiôa, dokonca aj v tejto knihe sa našlo pár pasáži, ktoré ma zaujali. Navyše mi celé čítanie ako tak ešte spríjemňoval Colin. Čím to je, že autorky vedia vytvoriť takých super hrdinov, ale také na nič hrdinky? Niekedy mám pocit, že z nás žien zámerne robia uplakané hrdinky bez štipky mozgovej kôry.

Tretí diel bol preto pre mňa taký horší priemerný román. Okrem toho sa divím, že na to, koľko kritiky autorka zožala, (všade kam sa na internete pozriete nájdete poriadne negatívne recenzie na túto sériu, moja recenzia je ešte jedna z tých najpozitívnejších) napísala ešte tretí diel najhrubší, dúfajúc, že sa nám azda ďalších 500 strán bude páčiť? Keby bola kniha o niečo tenšia, moje hodnotenie by bolo určite vyššie, a preto si nemyslím, že toto bol dobrý ťah. Tak isto to nebolo zrovna dobre ukončenie celej série, keďže sa v postate nič také zaujímavé nedialo. Ako možno predpokladáte, koniec bol asi jedna z najlepších častí celej knihy, takže môžem povedať, že ma aspoň niečo potešilo.


Málokedy sa stane, že by som dala knihe také nízke hodnotenie, no v tomto prípade mi nič iné nezostáva, len dať knižke 2 lajky. Čakala som oveľa lepšie spracovanie a hlavne, že sa autorka už zo svojich chýb poučí. Nič také sa však, škoda, nestalo. Knihu a aj celú séru vám však odporúčam, možno sa vám zapáči viac. 100 ľudí 100 chutí :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžte kúpiť na tejto stránke.

2 komentáre:

  1. Ako si napísala, nápad bol originálny a mal veľký potenciál, ale ten nebol dosiahnutý. Mne sa ten nápad tiež páčil, ale prevedenie plné opisov ma nebavilo a ani hlavná hrdinka nie. Škoda no :)

    OdpovedaťOdstrániť