nedeľa 19. apríla 2015

Tlukot mého srdce - A. K. Walgermo

Krásny a dojímavý príbeh o tom, aký je život krehký.

Amanda a Jenny jsou nerozlučné kamarádky. Zanedlouho jim bude čtrnáct a nejraději jezdí na kole nebo nakupují oblečení. Na konci školního roku se u nich ve třídě objeví David a Amanda se do něj bezhlavě zamiluje. Naštěstí to vypadá, že i David se o ni zajímá. Na jednom večírku se už už schyluje k jejich prvnímu polibku, jenže pak se náhle Amanda probouzí v nemocnici a neví, co se s ní stalo. Má na své tělo příliš velké srdce. Pokud se nenajde brzy vhodné srdce pro transplantaci, zemře. Amandin svět se obrací naruby a vše najednou přestává dávat smysl. Dokáže se s myšlenkou na smrt vyrovnat? A jak se k její nemoci postaví David a Jenny? Opravdu láska hory přenáší, nebo je to jen rčení, které nikdy nemělo žádný smysl?

Nie je to tak dávno čo vydavateľstvo CooBoo prišlo s novou smutno - romantickou - milou novinkou Tlukot mého srdce. Hneď na prvý pohľad ma zaujala obálka a to, že kniha je oveľa tenšia ako som predpokladala, takže som ju prečítala za jedno poobedie. Aj keď som sa na ňu naozaj veľmi tešila, musím uznať, že nejaké nedostatky tam naozaj boli a celkovo príbeh nebol až taký skvelý ako som predpokladala. Okrem toho je autor prirovnávaný k John Greenovi, no ja osobne si myslím, že skoro žiadna podobnosť tam nebola a že Green sa nemusí obávať konkurencie.

"Jen jsem mu chtěla zalichotit. Ale ani teď mě neodhalili a táta horlivě přikývl."

Celý príbeh podľa anotácie vyzerá veľmi jednoducho - Amanda spozná Davida, úžasného chlapca, do ktorého sa hneď zamiluje. Keď si myslí, že je všetko na najlepšej ceste a oni dvaja si budú rozumieť a prežijú krásny život s kopou detí, zistí, že má problémy so srdcom. A možno jej zostáva len pár dní. Čo na to všetko povie jej najlepšia kamarátka Jenny, s ktorou sú spriaznené už od narodenia? S ktorou toho už veľa prežili. Alebo? Aj Jenny aj Amanda boli ešte strašne nevyspelé, naivné, dokonca možno až miestami hlúpučké. Práve ich charaktery a správanie mi proste kazili celkový dojem z knihy. Neviem či je to kvôli tomu, že mám taký vekový rozdiel s našim postavami alebo či autor nezvládol vytvoriť ich charaktery dôveryhodne. 

Ako vidíte aj podľa anotácie, príbeh sa nesnaží spraviť dieru v literárnom svete, alebo byť najlepším na svete. Kniha mi celkom spríjemnila poobedie, páčilo sa mi, že autor ju zbytočne nenaťahoval. Pokiaľ by mal príbeh čo i len o 20 alebo pár strán viac, určite by som už gúľala očami a nariekala, že to ani nedočítam. Námet bol dobrý, autor mal talent, no mám pocit, že ho autor nedokázal využiť a dopúšťal sa základných spisovateľských chýb. Nebyť takých nvyspelých postáv, príbeh by bol oveľa lepší. Prvá polovica knihy bola o dosť slabšia ako druhá, kde sa príbeh viac rozbehol a ktorú som si užila až nakoniec môj celkový dojem nebol až taký zlý ako som si sprvu myslela. Táto kniha určite nesadne každému, keďže nie je nabitá akciou, skôr je to taký príjemný oddychový príbeh, ktorý vám pomôže sa odreagovať. Pravdaže si možno niektorí z vás aj poplačú, keďže kniha má človeka chytiť za srdce. 

"David tu vedle mně sedí. Dokonce mné pozval na tanec. A moje rozbušené srdce sa opravdu, opravdu zamilovalo."

Počas celého čítania som sa nevedela rozhodnúť, či je vlastne kniha dobrá alebo zla, či sa mi páči alebo nie. Okrem pozitív sa tu nachádzalo aj rovnako negatív, preto nakoniec udeľujem 3 lajky. Pokiaľ však máte radi podobné dielka, určite dajte tomuto šancu. Možno sa vám zapáči oveľa viac ako mne :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosmediaKnihu si môžete kúpiť TU

2 komentáre:

  1. Mne sa kniha veľmi páčila ale mala nedostatky inak skvelá recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne súhlasím pre mňa tiež dobré dielo ale nedotiahnuté detaily . :)

    OdpovedaťOdstrániť