utorok 7. apríla 2015

A. Potterová - Ten pravý, ktorého nechcem

Čo ak svoju životnú lásku nehľadá, ale chce ju naopak stratiť?

Ako viete, že je TEN PRAVÝ? Lietajú vám motýle v bruchu, keď naňho pomyslíte? Snívate, že sa zaňho vydáte? Alebo to proste viete? 

Keď Lucy stretla Natea v Benátkach, hneď vedela, že je to ON. A tak lapená vo víre prvej láske, ho pobozkala pod Mostom Vzdychov pri západe slnka. Čo - podľa legendy – ich spojí na veky. Ale o desať rokov neskôr, úplne stratia kontakt. 

Tak je to do doby, kým sa Lucy nepresťahuje do New Yorku a legenda ich nezvedie dokopy. Znovu. A znovu. A znovu. Ale čo ak Nate nie je ten pravý? Ako sa ho zbaví? Pretože navždy môže byť veľmi dlhá doba ... 

Vtipná a čarovná romantická komédia o tom, že nájsť TOHO PRAVÉHO nemusí vždy znamenať žili šťastne až do smrti.

Od Alexandry som už pár kníh čítala a určite mám v plane zaobstarať si všetky. Zatiaľ za najlepšie knihy jednoznačne považujem Hľadám Rómea a Nezabudni na mňa. Pokiaľ ste už jej knihy čítali určite viete, že píše veľmi jednoducho a uvoľnene a že jej romány (ktoré na seba nenadväzujú a z ktorých každý rieši inú, novú, zaujímavú tému) sú určené najmä ženskému pokoleniu a mužské by z neho asi nebolo úplne nadšené. Okrem toho by som vás ešte pred tým než sa pustím naplno o recenzie chcela vyviesť z omylu, že sú jej knihy určené skôr staršiemu publiku. Ja sa zaraďujem ešte medzi násťročných a jej knihy úplne zbožňujem.

Benátky. Práve tam sa prvý krát pobozkali. Myslela si, že je to jej pravá láska, no potom zrazu prerušili kontakt. No zrazu sa stretli a ona si už nie je úplne istá, či práve on je jej pravým. Navyše, keď sa na scéne objaví skvelý Adam, jej pochybnosti sa ešte viac zväčšia. A tak nás čaká ďalšia skvelá romantika. A to mi teda verte, že to autorka opäť raz skvelo napísala. Väčšinou sa stretávame s tým, že sa hlavná hrdinka snaží silou mocou získať svoju pravú lásku a nie sa jej zbaviť, preto bol tento dej úplne iný ako v bežných romantických knihách. 

Dej bol teda vymyslený skvele. Na Alexandre mám najradšej, že svoje knihy píše s úplnou ľahkosťou. Nikam sa neponáhľa, no zase ani nezastaví,možno trošku pribrzdí, no rozhodne vás neunudí. Už som si zvykla, že si pri jej knihách vždy oddýchnem a poriadne sa zrelaxujem, nepotrebujem sa nad príbehom nejako zamýšľať a namáhať svoju mozgovú kôru. Tak isto má Alexandra svoju vlastnú štylistiku, ktorá z jej kníh robí poriadne kvalitné dielka. Dokopy má na svojom konte u nás už sedem kníh a z každej jej knihy je cítiť kvalitu. Sama sa niekedy čudujem o čom ešte vie písať, ale pri tejto knihe ma zase presvedčila, že písať naozaj vie a že má talentu na rozdávanie. 

Naše postavy boli skvelé, dokonca by som povedala, že mi až prirástli k srdcu. Najmä Lucy bola skvelá, milá, vtipná, všetko brala s nadhľadom, no proste mnoho hrdiniek by si od nej malo brať príklad. Pravdaže, aj naši mužskí hrdinovia boli skvelí a mali niečo do seba, ako to už pri takýchto knihách býva. Adam aj Nate boli strašne zlatučký a musím uznať, že by mi bolo úplne jedno, s ktorým by Lucy skončila. Okrem toho Alexandra vytvorila zaujímavý ľúbostný trojuholník, ktorý vám nebude liezť na nervy ani vás otravovať.

A čo to prostredie! Čo môže byť viac romantickejšie ako Benátky? Už len to, že si autorka vybrala toto miesto, hneď navodzuje tú správnu romantickú atmosféru, aj keď sa neskôr stane centrom diania rušný New York. Ako ste si už mohli všimnúť podľa mojej recenzie, na knihe som nenašla žiadne negatíva a snažila som sa vám ukázať všetky pozitíva - postavy, zaujímavá zápletka, Benátky, autorkin skvelý štýl písania. Aj keď som sa snažila na knihe nájsť negatíva, nič som nenašla a naozaj ju môžem len vychváliť.

Knihe dávam jednoznačne plné hodnotenie a Alexandru vám odporúčam. Pokiaľ ste ešte s jej knihami nezačali a máte strach sa do nich pustiť, teraz je rozhodne najlepší čas to zmeniť. A začať s knihou Ten pravý, ktorého nechcem.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU.

8 komentárov:

  1. Bohužel musím přiznat, že mně se kniha vůbec nelíbila... Kniha Alexandry Potter se mi zdají takové na jedno brdo a taky trochu (hodně) praštěné... Ale chápu, proč se Ti kniha líbila, napsala jsi pěknou recenzi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musím sa priznať, že som o autorke ani jej knihách vôbec nepočula.
    Ale z recenzie to vyzerá dosť dobre, možno ako taká oddychová kniha pre mňa ideálna... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte som od Alexandry nič nečítala no keď vidím, že vyšla kniha čo sa odohráva v Benátkach a je na ňu toľko pozitívnych reakcií... musím si ju prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Už dlho som nad touto autorkou uvažovala, sále viac sa mi páčia tie obálky a témy, asi si aspoň 1 zaobstarám a dám jej šancu 8)

    OdpovedaťOdstrániť