štvrtok 30. apríla 2015

Sally Greenová - Half Wild: Polodivý

Ako sa Nathan so všetkým vyrovná?

Vo svete smrteľníkov žijú dva znepriatelené tábory čarodejníkov, čiernych a bielych. O svoje miesto na život medzi nimi bojuje sedemnásťročný Nathan, všetkými nenávidený pre svoj pôvod. Je nemanželským synom Marcusa, najmocnejšieho a najukrutnejšieho čarodejníka na svete, a jediný, kto ho dokáže poraziť. Nathan získal od otca vzácny dar, magickú schopnosť, ale ak sa ju nenaučí ovládať, vystaví sa veľkému nebezpečenstvu. Za pätami má lovcov a tí sa nezastavia pred ničím. Chcú ho chytiť a donútiť otca zabiť. Hoci je Marcus stelesnením zla, Nathan mu vďačí za život. Nikdy sa proti nemu nepostaví. Lenže ak to neurobí, na svoju lásku Annelise môže zabudnúť. Jej život sa dá zachrániť len výmenou za Marcusovo srdce. Natan sa tak ocitá v neriešiteľnej situácii.

Polodivý alebo Half Wild je pokračovanie knihy Half Bad - Polozlý, ktorá u nás vyšla nedávno. Pravdaže, ani ja som si túto knihu nemohla nechať ujsť a to aj napriek tomu, že s mi medzi tým dostalo do rúk pár lepších sérií. Musím uznať, že Half Wild bol taký priemerný druhý diel, pričom sa ale nejednalo o prekliatu dvojku, ale len o taký slabší odvar jednotky. Sally si však našťaste ešte celkom ponechala svoj štýl a tak si mam jej dielo istým spôsobom získalo.

"Boj sa začal asi po dvadsiatich minútach, odkedy sme sa rozlúčili a iste netrval dlho."

Hneď z anotácie je jasné, že Nathana čakajú ďalšie problémy. Byť synom toho najkrutejšieho čarodejníka Marcusa nie je žiadna výhra a aj napriek tomu, že Nathan vie, že je jeho otec len stelesnenie zla, nedokáže sa mu postaviť, je to predsa jeho vlastný otec. Lenže keď to neurobí, môže stratiť svoju Annelise úplne. Ocitá sa tak v jednej z najťažších situácií, kde ho každé rozhodnutie môže niečo (alebo aj niekoho) stáť. No a čo má teda robiť, aby neohrozil nielen seba, ale aj svojich ostatných?

"Musel som si ľahnúť do potoka, aby som zmyl všetku krv. Mal som ju na krku, na tvári, na prsiach."

Možno to bude znieť zvláštne a často sa mi to nestáva, no mala som pocit, že sa v tejto knihe dialo oveľa viac ako v jednotke. Oveľa viac akcie, lepšie vytvorené a spracované postavy, len dosť hluchých miest. Mala som pocit, že autorka má presne vymyslené čo chce povedať aj ako to napísať, len na čo si to zbytočne komplikovala? Z jej knihy som mala zo začiatku poriadne zmiešané pocity. Chvíľu bolo všetko super, no za chvíľku som sa strašne nudila. Ako keby po každej akcii prišla nejaká stopka, ktorá mi hovorila, že táto kniha proste nie je bez chyby. Okrem toho sa mi páčilo, že som sa viac dozvedela o Marcusovi a že mu venoval Nathan viac pozornosti. Tak isto to možno zo začiatku vyzerá, že sa zase bude jednať len o obyčajný romantický a nudný príbeh, no sama som bola prekvapená, keď som zistila, že sa v tom skrýva oveľa viac, bola som prekvapená. Ale milo.

Ako som už spomínala, najväčšou nevýhodou boli tie hluché miesta a opisy, vďaka ktorým príbeh dosť často stagnoval. Autorka až príliš riešila, čo sa odohrávalo Nathanovi v hlave a čítať o každej jeho myšlienke, to proste nebolo až také strašne záživné. Oveľa radšej som mala pasáže, kde Nathan musel niečo riešiť, kde sa objavila nejaká akcia. Romantika a  Annelise boli proste super, no okrem Marcusa sa nijaká z postáv ešte výrazne neprejavila. Celkovo sa to točilo okolo toho, že sa Nathana snažili chytiť, aby otca zabil, no aj keď niekde vo vnútri cítil, že by to mal spraviť, predsa len nemohol a správal sa naozaj úprimne ako by to bol jeho otec. Aj keď mu to s Annelise prajem, páčilo sa mi, že si príbeh (aj keď to bolo fantasy) zachovával takúto ľudskú stránku.

Celý príbeh v podstate hodnotím tak priemerne. Lepšie pasáže sprevádzali tie horšie, akčné časti zase hluché miesta, a preto nakoniec dávam knihe 3 lajky. Pokiaľ ste čítali prvý diel, určite si nenechajte ujsť ani tento.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU.:)

2 komentáre:

  1. Práve ho čítam. Som mierne na vážkach, čo si o knihe myslieť. Absolútne do písmena sa zhodujem s tebou v tom, že je tu veľa hluchých miest a že raz sa čitateľ nudí a inokedy nevie, čo robiť od radosti a od toľkej akcie. Také rozporuplné pocity mám :)
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úžasná kniha tohto autora milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť