štvrtok 2. apríla 2015

Jennifer Probstová - Hľadanie vytúženého dňa

Nájde majiteľka zoznamovacej agentúry konečne muža pre seba ?

V malebnom mestečku Verily v tesnom susedstve NewYorku sa Kate Seymourovej a jej dvom najlepším priateľkám a spoluzakladateľkám zoznamovacej agentúry Kinnections nesmierne darí. No Kate nie je len úspešnou majiteľkou agentúry. Do vienka dostala neobyčajný dar, dotyk, vďaka ktorému s neochvejnou istotou odhalí, či to, čo vzniká medzi dvomi ľuďmi, je láska. Pocíti ho, keď sa dotkne záhadnej knihy ľúbostných zaklínadiel vo svojom obľúbenom antikvariáte... a s ešte väčšou silou, keď stretne Slada Montgomeryho, takmer vo všetkých smeroch úžasného a sexi rozvodového právnika. Slade jedného dňa vtrhne do Kinnections, pretože sa obáva, že praktiky agentúry sú pochybné a ublížia jeho sestre, Katinej najnovšej klientke. Jediný spôsob, ako presvedčiť tohto zarytého cynika, že agentúra nie je organizovanou bandou sobášnych podvodníčok a že láska nie je prelud, je nájsť mu ženu jeho snov. Podarí sa Kate udržať ich vzájomný vzťah v hraniciach vymedzených zmluvou, keď ju už pri prvom stretnutí nesmiernou silou zasiahne vzrušujúca energia ich vzájomnej príťažlivosti? Alebo sa azda nakoniec aj majiteľka zoznamovacej agentúry zoznámi s mužom svojich snov?

Od Jennifer som už pár jej kníh čítala a aj keď sú v podstate na jedno kopyto, na každej z nich je niečo zaujímavé, čo ma prinúti siahnuť vždy po ďalšej jej knihe. Ak by ste si pozreli na mojom blogu recenzie na jej predchádzajúce knihy, všimli by ste si, že som im dala naozaj vysoké hodnotenie a že len málokedy som niečo vytkla. Určite vás teda neprekvapuje, že som siahla aj po jej ďalšej knihy, ktorá tento krát vychádza z prostredia zoznamovacej agentúry (čiže opäť niečo nové a iné, aj keď možno na prvý pohľad dosť okukané, predsa len už takýchto kníh vyšlo nie málo). 

"Takmer sa rozchichotala ako školáčka. Dofrasa, bol fakt vtipný. Zbožňovala sarkastický humor."

Kate pracuje v agentúre na zoznamovanie, no sama má problém nadviazať vzťah. Je totiž obdarená (alebo skôr prekliata) - pomocou jediného dotyku vie zistiť, ktoré dve osamelé duše sa k sebe hodia, čo jej samotnej spôsobuje problém, pretože nevie nájsť toho pravého. Jedného dňa k nej vtrhne rozvodový právnik Slade - úplne zatrpknutý, ktorý neverí na lásku a myslí si, že všetko čo sa deje v tejto agentúre je len podvod. Kate by nikdy nenapadlo, že zrovna pri ňom by mohol Kate zasiahnuť Dotyk - že by predsa len našla toho pravého? Slade sa však do agentúry zapíše, aby dokázal svojej sestre, že je to len strata času a že sa ju snažia obrať o peniaze. Kate má teda za úlohu nájsť mu skvelú ženu, no bude ňou ona alebo sa jednoducho posnaží zariadiť si osud sama a neriadiť sa dotykom? 

Je veľa kníh, ale najmä filmov, ktoré sa týkajú podobnej témy a niekomu až môže pripadať, že sú už zoznamovacie agentúry klišé. Keďže ja som veľká romantička (možno niekedy aj trošku naivná) vôbec mi nevadilo, že sa autorka rozhodla uberať tento krát týmto smerom. Za najväčšie pozitívum považujem, že medzi našimi hlavnými postavami bolo počas celej knihy cítiť obrovskú chémiu a ich vzťah bola jedna veľká bomba. Je jasné, že kniha j určená predovšetkým romantickým srdciam, keďže skoro celá kniha sa točila páve okolo romantiky a vzťahov. Kate hľadala lásku, Slade ju  odmietol. Kate bola niekedy otravná, odmietala ho a Slade bol tvrdohlavý, no charizmatický. Boli to protiklady, ktoré sa však priťahovali a istým spôsobom aj potrebovali. 

"Čo ju však štvalo najviac, bolo jeho telo. Slade Montgomery bol totiž stelesnená dokonalosť."

Okrem toho mnohých (aj mňa) určite poteší, že sa v tejto knihe objavili aj postavy z autorkinej predchádzajúcej série a tak máme možnosť sa opäť vrátiť k našim obľúbeným sexošom...teda párom. Pravdaže aj tu sa okrem našej hlavnej hrdinky ukázali jej tri najlepšie kamarátky - Kennedy, Arilyn a Genevieve. Všetky, ako inak, dostanú aj svoju vlastnú knihu, takže sa určite bude na čo tešiť. Každá z nich je vtipná, citlivá, Kate podporujú - sú to proste naozaj najlepšie kamarátky.

Príbeh sa mi čítal skvelo, za čo jednoznačne môže samotná autorka, ktorá to proste vie a donúti vás zobrať si ku knihe veľkú zmrzlinu, ochkať a jajkať, vyroniť nejakú slzičku či utekať za priateľom a dať mu veľkú pusu. Podľa mňa je niekedy fajn, aby sme si my ženy zasnívali pri podobných knihách a rozplývali s nad nimi. A je jasné, že Jennifer vie ako na to. Taktiež sa mi páči, že sa rozhodla do knihy vložiť aj trochu nadprirodzena v podobe Dotyku (po ktorom by som aj ja túžila, mohla by to byť zaujímavá schopnosť). V ďalších knihách sa pravdepodobne nevyskytne, možno iba v menšej podobe, čo je škoda. Aj napriek tomu knihy od tejto autorky zbožňujem, pretože sa čítajú ľahko, nenudia vás, oddýchnit si pri nich a vychutnáte skvelý príbeh. Kniha Hľadanie vytúženého dňa absolútne nezaostáva za prechádzajúcimi knihami a nasadilo poriadne vysokú latku - nechýbali skvelé posatvy, prostredie či dej. Všetko hodnotím tip - top.

Keď som sa do tohto dielka púšťala, nemala som vôbec strach, že by sa mi nepáčilo. Nemôžem mu nič vytknúť a pokiaľ patríte medzi fanúšikov Probstovej alebo máte radi romantiku, určite by ste po tejto skvelej knihe mali siahnuť :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára