sobota 9. júna 2018

Dokonalá ilúzia - Winter Renshawová

Pravda napokon všetko zmení.

Tridsiatnik Hudson Rutherford potreboval snúbenicu. Jeho bohatí rodičia mu chceli za nevestu vnútiť akúsi rozmaznanú dedičku hotelového impéria, čo ohrozovalo jeho pôžitkársky a záletný životný štýl. Jediná cesta bola presvedčiť rodičov, že je skutočne, vášnivo a nadosmrti zaľúbený... do Mari, svojej osobnej asistentky, tretej za jediný rok. Už len preňho pracovať bolo nad Marine sily. Každá baba sa za ním otočila a on bol arogantný, samopašný a namyslený. Veď ani jej meno nevedel poriadne vysloviť, tak ako chcel presvedčiť rodinu, že je beznádejne zaľúbený?! Mienila ho poslať kadeľahšie, no on ju odzbrojil svojím typickým úškrnom a veľkorysou finančnou odmenou. Nuž, na tri mesiace by azda svoju pýchu mohla potlačiť. Lenže nepovedala mu jednu drobnosť a práve tá mohla všetko parádne skomplikovať!
Keď som si prvýkrát prečítala anotáciu tejto knihy, nebola som úplne presvedčená o tom, že si ju chcem prečítať. S podobnou témou som sa stretla už mnohokrát, a preto som sa bála, že ma tento príbeh ničím neprekvapivý. Nakoniec som si však povedala, že aj napriek tomu, že je to pomerne často využívaná téma, predsa len sa s ňou dá pekne pohrať a možno sa opäť dočkám dobrého príbehu. V zahraničí je autorka naozaj veľmi známa a obľúbená a na konte má už nejednu známu a čitateľmi veľmi obľúbenú knihu. Bola som teda zvedavá, či si svojím titulom dokáže získať aj mňa. 

"Zatvorila som dvere a zamkla ich, oprela som sa o hladké drevo a zhlboka vydýchla. Zadržiavala som dych už príliš dlho."

Mari robí osobnú asistentku. Nie však len tak niekomu, ale hádam tomu najväčšiemu záletníkovi na svete, ktorý je otravný, samoľúby, no zároveň aj strašný fešák. Snaží sa od neho držať odstup, už sa totiž pri podobných chlapoch sklamala, no je to oveľa ťažšie ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Situácia sa ešte viac skomplikuje, keď jej navrhne, aby predstierala, že sú do seba bezhlavo zamilovaný. Najradšej by sa na takú ponuku vykašľala, no nutne potrebuje peniaze. Zo začiatku to vyzerá pomerne jednoducho a v predstieraní sa im pomerne darí, lenže Mari si nesie so sebou tajomstvo, ktoré môže všetko zničiť. Nebudem vám prezrádzať o čo presne pôjde, aby som vám nepokazila zážitok z čítania, no musím uznať, že to bol od autorky skvelý ťah ako príbeh zamotať a spraviť zaujímavejším. Aj napriek tomu, že som si predstavovala, že pôjde o podobný príbeh ako mnoho iných, ktoré som pred tým čítala, nebolo to úplne tak. Veľkým plusom bola pre mňa rozvážnosť. Už to nebol len nejaký naivný, idylický príbeh dvoch mladých ľudí, ale príbeh dospelých racionálne zmýšľajúcich ľudí. Nešlo teda len o nejakú umelú zlátaninu romantických a nereálnych scén. Mari aj Hudson riešili mnoho problémov, každý z nich mal nejakú prekážku, cez ktorú sa bolo treba nejakým spôsobom dostať. Nie vždy to bolo jednoduché, niekedy to s našimi postavami aj zamávalo, rozhodilo ich to a správali sa presne tak, ako by sa v podobnej situácii zachovalo mnoho z nás. Práve vďaka tomuto pre mňa dostal príbeh oveľa väčšiu hĺbku, verila som im všetko, čo povedali alebo spravili a mala som miestami pocit, ako keby sa tento príbeh odohrával priamo pred oknami mojej izby a ja som jeho divák. Často sa totiž stretávam s tým, že je všetko príliš dokonalé a umelé a nedokážem sa potom s príbehom zžiť. Toto však rozhodne nebol ten prípad a ja som mimoriadne rada, že sa Winter rozhodla ísť týmto smerom.

"Nemohla som sa s ním rozprávať.
Nie vtedy.
Vlastne, nikdy."

Dej sa plynulo posúval dopredu, stále som mala pocit, že sa niečo dej a že niečo riešime. Opäť skvelým ťahom bolo duálne rozprávanie príbehu. Ani som sa nevedela rozhodnúť, či ma viac bavili kapitoly z pohľadu Mari alebo Hudsona, keďže obaja mali niečo do seba. Boli to veľmi sympatické postavy, na ktorých by človek hľadal chybu len ťažko. Dominantná romantická zápletka bola vykreslená jemne, nebola príliš silená, nenachádzala sa na každej druhej strane nejaká erotická scéna. Autorka pekne pochopila, že niekedy netreba príliš tlačiť na pílu a že je lepšie nechať plynulý, možno aj trošku pomalší, priebeh. Keď som sa dostala na poslednú stránku, ostala som poriadne sklamaná. Nie však z príbehu, ale z toho, že som už knihu dočítala a že ma nečakajú žiadne ďalšie stránky. Až sa za seba hanbím, že som sprvu rozmýšľala, či vôbec dám tejto knihe šancu, keďže ma nakoniec veľmi milo prekvapila. Ide o naozaj kvalitný romantický príbeh, ktorý je vyspelý, postavy sa na nič nehrajú a autorke zhltnete všetko aj s navijakom. Za poslednú dobu je to rozhodne najlepšia romantická kniha, aká sa mi dostala do rúk. 

Pravdaže, nič iné ako plný počet lajkov ani dať nemôžem. Pevne verím, že sa dočkáme aj ďalších autorkiných kníh už čoskoro. Pokiaľ máte chuť na kvalitné romantické čítanie, rozhodne siahnite po tomto titule.

https://www.bux.sk/knihy/392616-dokonala-iluzia.html

1 komentár:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem práv dočetla a jsem z ní také nadšená, četla se moc příjemně :)

    OdpovedaťOdstrániť