streda 30. mája 2018

Pre ňu všetko - Alexa Rileyová

Dokáže ju ochrániť pred svojím vlastným otcom?

Mallory Sullivanová začína nový život. Vysokú školu dokončila s výbornými výsledkami a vďaka tvrdej práci a odhodlaniu sa dostala na jednu z najprestížnejších stáží v USA. Kedysi vyrastala v sirotinci a o takomto živote mohla len snívať. Netuší však, že na druhej strane jej úspechu stojí niekto, kto jej vystiela cestu, ale zatiaľ nevie kto. Ako sa ukáže neskôr, boháč, s ktorým sa Mallory zoznámi v bare a dá mu prezývku Oz, je majiteľom spoločnosti, v ktorej Mallory pracuje. Zistí, že to on jej vybavil stáž, našiel jej a jej priateľke ubytovanie a sleduje ju na každom kroku. Veľmi sa rozhnevá, lebo mala dojem, že všetko dosiahla vlastnými silami, nie protekčne, a že Oz musí byť určite duševne chorý. Oz sa snaží udobriť si ju rôznymi pozornosťami a po týždni zmierovania sa Mallory ocitne v jeho vášnivom náručí. Keď pochopí, že Oz nie je posadnutý, ale že celé roky na ňu trpezlivo čakal a chránil ju pred svojím nebezpečným otcom, zaľúbi sa doňho ešte viac. 

Musím sa priznať, že ma anotácia už po prvom prečítaní zaujala a mala som množstvo otázok, na ktoré som chcela odpoveď hneď. Preto som ani na sekundu neváhala a knihu som si chcela prečítať. Alexa Rileyová je vlastne pseudonym dvoch spisovateliek, ktoré spojila láska ku knihám. Ľúbostné príbehy nielen rady čítajú, ale aj píšu. Pred tým ako sa mi dostala do rúk táto kniha, som ich vôbec nepoznala a ani som o nich nikdy nepočula. Moje očakávania neboli ani vysoké, ani nízke - boli skôr veľmi zvedavé. 

"Prečo? Ničomu nerozumiem. Utriem si slzy z líca. Oz ma nechal strážiť celé štyri roky?"

Už od začiatku boli moje city všelijaké. Mallory bola veľmi sympatická a milá postava, ktorá vedela, čo od života chce, tvrdo drela za svojím snom. Oz je boháč, ktorý má všetko akoby predostreté na zlatom tanieri. Keď sa Mallory a Oz stretli prebehla medzi nimi iskra, no zároveň sa vynorilo množstvo otázok. Čakala som, akým smerom sa bude vyvíjať ich vzťah, keďže Oz bol podľa mňa neskutočne majetnícka osoba, ktorá potrebovala mať všetko a všetkých pod kontrolou, hlavne teda Mallory - až priveľmi mi v týchto momentoch pripomínal Christiana Graya. Tak isto to bolo aj s postavou Mallory. Sprvu bola pre mňa silnou, nezávislou ženou, no hneď ako sa objavil na scéne Oz, stávala sa z nej naivná slečna, ktorá absolútne zabudla na svoje hodnoty a všetku pozornosť venovala len Ozimu (opäť veľká podobnosť s Anastasiou Steeleovou). Potešilo ma, že nám autorky dovolili nazrieť aj do jeho mysle a pre príbeh zvolili duálne rozprávanie. Celkovo sa príbeh vyvíjal veľmi plynulo, nechýbali aj dramatickejšie scény, dokonca som mala niekedy pocit, že by si isté pasáže zaslúžili aj viac priestoru. Väčšinou býva pri knihách opačný problém, že je niečo až príliš a zbytočne natiahnuté, no v tomto prípade som vnímala presný opak - ako keby boli niektoré scény až príliš skreslené a narýchlo napísané. Ústredný motív zápletky perfektne vygradoval dej a držal čitateľa v napätí. Oceňujem, že autorky nesiahli len po klasickej romantickej knihe, ale rozhodli sa ju osviežiť aj niečím iným. Spojenie ľúbostnej a dramatickej (napínavej) zložky knihy je rozhodne pozitívnym faktorom, vďaka ktorému sa mi množstvo kníh číta neskutočne ľahko.

"Je po našom priateľstve. Teda po priateľstve, o ktorom som sa domnievala, že medzi nami existuje."

Čo ma však sklamalo bola ľúbostná zápletka. Erotika, erotika a opäť raz erotika. Na jednu knihu jej bolo príliš, pokojne by som z nej ubrala a príbeh by to ani nepocítil. Zo začiatku ma trošku sklamalo, že postavám autorky nenechali viac priestoru a už po niekoľkých stranách ich nechali, aby sa po sebe cápali. Nebrala som to ako veľkú tragédiu, keďže je to jav pomerne viac rozšírený v podobných knihách, a pevne som verila, že na ďalších stránkach to už bude lepšie. Opäť však prišlo len kopec erotiky a v podstate sa ich vzťah vôbec nevyvíjal, mala som pocit ako keby stáli len na jednom mieste a dlho sa z neho nepohli. Až ku koncu knihy ako keby sa autorky rozhýbali a ich vzťah dostal nový rozmer. Práve posledné kapitoly ma bavili najviac. V podstate môžem povedať, že som sa počas čítania nezastavila na nejakom mŕtve bode, kniha bola napísaná jednoducho a rozhodne sa zapáči rôznym vekovým kategóriám. Ja som sa však stále nevedela zbaviť pocitu, že mi hlavní hrdinovia až príliš pripomínajú postavy z 50 odtieňov a že ľúbostná zápletka proste nebola vymyslená príliš dobre a zaslúžila by si prerobiť. Okrem týchto nedostatkov knihu hodnotím ako príjemné oddychové čítanie, ktoré by som však zaradila skôr k priemerným románom.

Nakoniec som sa rozhodla pre tri lajky. Predsa len sa tu nachádzali určité nedostatky, nad ktorými som sa aj počas čítania zamýšľala. Verím, že autorky s písaním neprestanú a dočkáme sa ďalšieho titulu, ktorý možno získa aj plný počet lajkov.

https://www.bux.sk/knihy/390958-pre-nu-vsetko.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára