utorok 3. decembra 2013

Rachel Harrisová - Moje sladké šestnáste storočie

Čo ak sa obyčajná cesta po Florencii zmení na výlet do minulosti?

Cat Crawfordová má o pár dní osláviť svoje sladké šestnáste narodeniny. Avšak to posledné, čo si Cat praje, je extravagantná narodeninová oslava organizovaná jej temperamentnou nevlastnou matkou. Aspoň malou útechou je pre ňu plánovaný rodinný výlet do magickej Florencie. A keď ju pri prehliadke tohto úžasného mesta zavedie zvedavosť do cigánskeho stanu, ocitne sa priamo… v renesančnej Florencii. Na tomto výlete do šestnásteho storočia, vyzbrojená len batohom plným vecí z budúcnosti, sa Cat stretne so svojimi predkami. A nie len s nimi, veď v tomto období je Florencia plná známych umelcov, ktorí práve tvoria svoje vrcholné diela. A samozrejme nie je núdza ani o zaujímavých ctiteľov… No podarí sa Cat nájsť cestu späť do modernej doby alebo jej talianske dobrodružstvo bude pokračovať navždy?

Mnohí z vás už určite počuli o knihe Moje sladké šestnáste storočie. Ja sama som ešte o autorke, Rachel Harrisovej, nepočula, a preto som bola zvedavá, čo mi jej kniha ponúkne. Musím povedať, že aj keď ma kniha hneď na prvý pohľad zaujala krásnou obálkou, nebola som si celkom istá, predsa len cestovanie časom a hlavné hrdinky sú u mňa dve témy na čiernej listine. MSŠS sa preto pre mňa stalo výzvou, ktorá mohla dopadnúť všelijako. Aj keď som sprvu predpokladala, že sa mi kniha nebude páčiť a že je budem musieť hlboko zahrabať pod zem, bola som milo prekvapená, keď som zistila, že tomu tak nebude.

Hlavná hrdinka, Cat, je veľmi milé a priateľské dievča, niečo na typ hrdiniek od Meg Cabotovej. Celkovo mi prišiel štýl písania veľmi podobný s knihami od Meg, aj keď si Rachel určite zaslúži veľkú poklonu, pretože jej romantická zápletka vôbec nebola taká priehľadná, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Určite si zaslúži veľké plus aj za koniec, ktorý ma milo prekvapil a ktorý bol asi najdramatickejšou scénou v knihe. Zo začiatku som mala pocit, že sa kniha trošku ťahala, no zhruba v prvej tretine sa príjemne rozbehla. Pokiaľ veľmi dejepis nemáte radi, nemusíte sa báť, že by bol príbeh popretkávaný mnohými historickými udalosťami a osobami, o ktorých ste nikdy nepočuli. Okrem toho je veľkou prednosťou tejto knihy to, že je aj napriek mnohým výrazom z minulosti, ktoré vám možno občas nebudú dávať zmysel, je veľmi vtipná. Sama som sa mnohokrát smiala pri čítaní a čo najrýchlejšie som pretáčala stránky.

Samostatný odstavec sa určite oplatí venovať vzťahu Lorenza a Cat, ktorý bol vzrušujúci, sladký, milý, no proste mu nemám čo vytknúť. Lorenzo bol také renesančné zlatíčko, proste jeden z tých hrdinov, ktorých máte radi aj keď sa tomu zo začiatku poriadne bránite. Celkovo knihe nemám čo vytknúť, cestovanie časom či renesančná Florencia boli úplne úžasné, Cat nepatrí k hrdinkam, ktoré vás budú celú knihu len rozčuľovať (čo ja hodnotím za najväčšie plus). Dej sa neťahá ako žuvačka a aj keď kniha patrí skôr k tým oddychovým a ľahším (žiadne prílišné akcie či vzrúšo sa nekonalo), nakoniec sa ukázala ako veľmi príjemné a zaujímavé čítanie.

Pokiaľ ste fanúšikmi kníh Meg Cabotovej, alebo sa vám páčila knika Rudá jako rubín, túto knihu si určite užijete. Pokiaľ ste sa však s týmito knihami priveľmi neskamarátili, práve táto kniha zmení váš názor (zniem ako z nejakej reklamy:)). Celkovo knihe nemôžem nič vytknúť a rozhodne si zaslúži plných 5 lajkov. Pokiaľ váhate, či si knihu ešte prečítať alebo nie, myslím si, že je po mojej recenzii rozhodnuté :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára