piatok 26. januára 2018

Po tvém boku - Kasie Westová

Láska príde, keď to najmenej čakáš.

Když Autumn zjistí, že zůstala zamčená v knihovně, myslí si, že už to nemůže být horší. Až do té chvíle, než přijde na to, že Dax tam skončil s ní. Autumn toho o Daxovi moc neví – prý je to samotář, a jednou se dokonce zapletl do nějaké bitky a skončil v polepšovně. Ale je si naopak jistá tím, že je asi tou poslední osobou, se kterou by chtěla někde zůstat celý víkend zamčená. A tak si prostě jen dokola připomíná, že je jen otázkou času, než si její přítel Jeff všimne, že ji nechal v knihovně, a vrátí se pro ni. Jenže Jeff se nevrátí. A tak musí Autumn jíst pár dní jen jídlo z automatu a bavit se s divným klukem. Naštěstí ale zjistí, že Dax není zas tak zvláštní a že si dobře rozumí. Dokonce víc, než si kdy Autumn s jakýmkoli jiným klukem rozuměla. Můžou ale jejich pocity přežít konec víkendu a návrat do jejich původních životů?
Kasie Westovú som mala v hľadáčiku už dávnejšie a na jej knihu som sa mimoriadne tešila. Od Kasie už vyšla aj kniha Frajer na záskok, ktorá sa mi páčila a autorka si ma ňou získala. Keď som si prvý krát všimla obálku, myslela som si, že pôjde skôr o nejaký vianočný príbeh alebo nejakú romancu odohrávajúcu sa v nej chatke na zasneženom kopci. Potom som však videla slovenskú obálku, kde po snehu a zimnej romantike nie je ani chýru. Výber obálky by som možno prispôsobila inak, ale, pravdaže, nejde o nič také podstatné. Dôležitejšie je predsa to, čo sa skrýva pod obálkou. 

"Dax nepotrěboval moje přátelství. Nepotřeboval vubec nic."

Hlavnou postavou je Autumn - populárne dievča, ktoré má rado fotografovanie, užíva si naplno stredoškolský život, dokonca to vyzerá tak, že sa jej splnia aj jej sny o veľkej láske. Všetko vyzerá byť perfektné, až kým nezostane trčať v knižnici tri dni. Je si istá, že jej láska alebo kamaráti si všimnú, že je preč, že ju budú chcieť určite zachrániť, no postupne si začne uvedomovať, že sa asi nič také nestane. Okrem toho v knižnici nezostala sama ale s Daxom, problémovým chlapcom, ktorý nemá najlepšiu povesť, považujú ho za bitkára, feťáka a v podstate sa s ním nikto nebaví. Autumn nie je príliš nadšená, že zostala uväznená zrovna s ním, ale nemá inú možnosť ako sa s tým zmieriť. Obaja sú úplne rozdielny, no musím povedať, že s Daxom som si sadla viac. Aj napriek tomu, že príbeh zachytáva pomerne krátky úsek, mala som pocit, že sa Autumn poriadne zmenila. Zo začiatku bola typickým príkladom naivného dievčaťa, ktoré nevidí, čo jej skutočne život ponúka. Postupne sa ale začala spamätávať, uvedomovať si, aké sú skutočné hodnoty a aj sa podľa toho správať. Bolo zaujímavé sledovať tento prerod a to, že jej k tomu dopomohol práve Dax. Boli skvelou kombináciou a navzájom sa dopĺňali. Väčšina deja sa odohráva v knižnici, no musím povedať, že som bola trošku sklamaná tým, že autorka nevyužila naplno jej potenciál. Niektorí z vás si možno pomyslia, že je to celkom nudné miesto, no podľa mňa sa dá krásne využiť. Autorka sa nechala dokonca inšpirovať aj jednou konkrétnou knižnicou a o to viac som čakala, že sa s týmto námetom pohrá. 

"Zdálo se mi, že všichni jako jeden muž udělali krok ke mně a uzavřeli mě v těsném kruhu."

Trošku som sa sprvu obávala, či ma bude kniha baviť, keďže podľa anotácie je jasné, že netreba očakávať príliš veľa akcie. Kasie však píše naozaj dobre a pútavo a ani chvíľku som sa nenudila. V poslednej dobe opäť rada čítam skôr jednoduchšie knihy, oddychovky, pri ktorých nemusia moje mozgové závity fungovať úplne naplno, a preto bola táto knižka akoby priamo napísaná pre mňa. Sladká, milá, roztomilá, nekomplikovaná, po jej prečítaní máte chuť si kúpiť šteniatko alebo aspoň niekoho riadne objať. Okrem toho je cítiť, že autorka chcela zanechať aj isté posolstvo. Nejde len o lacnú, povrchnú knihu, ktorá vám nič nedá, ale o príbeh, pri ktorom sa máte nad istými vecami trošku zamyslieť. Skvelo vykreslila školské prostredie, priateľské vzťahy, dotkla sa aj istého zdravotného problému, a tak jej kniha nabrala oveľa väčší rozmer ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Tak isto som neskôr aj pochopila spojitosť obálky a nakoniec sa mi tá česká zapáčila ešte viac ako naša slovenská. Celkovo by som knihu zhodnotila ako príjemnú romantickú oddychovku, od ktorej však netreba očakávať veľa, môže sa totiž stať, že budete tak trochu sklamaný. 

 Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky, pretože aj keď išlo o dobré čítanie, pri ktorom som nenašla nejaké chyby, predsa len mi chýbala akási iskra, ktorá by príbeh ozvláštnila. Tak isto som sa koncu potešila, ale nedostavil sa ten wau efekt, ktorý pri iných knihách mávam. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára