utorok 26. júla 2016

Cnosť - M. S. Forceová

Osudová láska na pozadí temnej minulosti...

On je dominantný alfa-samec, ona odmieta sex pred manželstvom. On je bohatý, sexi a neodolateľný, ona sa bráni. To na fungujúci vzťah vôbec nevyzerá...

Vstúpte do sveta slávnej filmovej hviezdy Flynna Godfreya a newyorskej učiteľky na základnej škole Natalie Bryantovej. Presúvajte sa s nimi z New Yorku do Los Angeles, z Hollywoodu do Las Vegas a sledujte vývoj ich ľúbostného vzťahu, v ktorom zažijú všetko – romantiku, túžbu, vášnivý sex, prenasledovanie novinárov bažiacich po informáciách, ba i zločin, ktorý ich môže zničiť.

Ak však neobľubujete mužov s drsnejším slovníkom, ktorí pre milovanú ženu riskujú, splnia jej akékoľvek želanie a urobia pre ňu všetko... ak vám vášnivý sex nič nehovorí, ak sa vyhýbate napätiu a šteklivému rozprávaniu... táto kniha nie je pre vás! Varovali sme vás...


Cnosť je novinka vydavateľstva Ikar, ktorá sa len pred pár dňami objavila na pultoch kníhkupectiev. Keď som si prečítala anotáciu, celkom ma zaujala a rozhodla som sa dať príbehu šancu. Slávna hviezda a neslávna učiteľka? Okej, je to trošku klišé, trošku nereálne, ale za to prečo nie? Aj keď sa obálka príliš nepodarila (slečna totiž nevyzerá zrovna ako milučká učiteľka, ktorá neholduje sexu), Cnosť sa mi nečítala najhoršie.

"Vedela som o ňom všetko. On o mne nič, a ak by bolo po mojom, aj by to tak ostalo."

Príbeh je v podstate jednoduchý. On stretne ju. Ona jeho. On ju chce. Ona sa bráni. Oni ale po určitom čase tvoria pár, predsudky miznú razom preč a všetko, čo sa vám hlavná hrdinka snažila nahovoriť prvých pár desiatok strán, o chvíľu už neplatí. Ľúbostná zápletka nebola ničím výnimočná, nájdete ju asi v každej druhej romantickej knihe. Bola však napísaná skvelo - nenúteným spôsobom, autorka nič zbytočne nenaťahovala, nenudila som sa ani chvíľku a aj napriek tomu, že to nebolo to najlepšie, čo som čítala, bolo to príjemné čítanie. M. S. Forceová v zahraničí žne veľký úspech, na konte má množstvo románov a myslím, že sa ho dočká aj u nás. Tak isto sa autorke podarili dobre a čitateľne napísať posteľné scény. V poslednej dobe som si všimla, že s tým má mnoho autorov veľký problém a tak sa z erotických scén stávajú trápne opisy, pri ktorých len krútite hlavou. Autorka to ani tento krát nemala ľahké, keďže z Natalie spravila síce milú učiteľku, ktorá však slovo orgazmus len počula a ešte aj v dvadsiatich štyroch rokoch sa pri jeho vyslovení červená. Niekedy sa čudujem, že spisovatelia siahajú práve po tomto type žien, ja mám pocit, že je to už poriadne ošúchaná tematika. 

"Doriti, neznášal som jeho intuíciu, lebo každé jeho slovo bola pravda, mal stopercentnú pravdu."

Kniha bola napísaná dobre, je vidno, že Marie už má niečo odpísané, keďže klasické školácke chyby (nudné opisy, či dvojstranové monológy) by ste u nej hľadali len márne. Páčilo sa mi, že silnou stránkou dejovej línie bola aj minulosť našich hrdinov. Autorka si všetko naplánovala perfektne a postupne odhaľovala jednotlivé detaily. Koniec knihy taktiež sľubuje zaujímavé a istým spôsobom aj napínavé pokračovanie (keďže sa jedná o trilógiu, môžme sa tešiť na ďalšie dva diely). Najväčším problém bolo, že dej je preplnený klišé. Už som si zvykla, že v každom diele sa nejako to klišé objaví, no Cnosť ich obsahovala až príliš. Miestami som mala pocit, že pár scén je vystrihnutých z filmov od Rosamunde Pilcher a že sú až zbytočne prehnané. Keby ich autorka trošku poupravila, niektoré vyškrtala, určite by vytvorila kvalitnejší titul. Nechýba ani moje obľúbené rozprávanie z oboch pohľadov. Kapitoly boli pomerne krátke a ja som len nadšene tlieskala, že nebol dej zverený do rúk Natalie, keďže ako osobnosť nebola až taká zaujímavá a nevytvorila som si k nej žiadny vzťah. V poslednej dobe som si taktiež všimla, že hľadám už skôr vyspelejšie knihy, nestačia mi len nejaké jednoduché romance pre teanagerov. Aj to bol dôvod prečo som sa rozhodla prečítať si tento titul. Podľa lexiky aj štylistiky je jasné, že je to román pre ženy vekovo 18 (20?) + , ktorý poukazuje aj na to, aké sú ľudské vzťahy komplikované, ako minulosť ovplyvňuje našu budúcnosť, že protiklady sa naozaj priťahujú a že hlboké myšlienky netreba hľadať, niekedy si vás nájdu aj samé. 

Dlho som premýšľala aké hodnotenie by bolo najlepšie, váhala som medzi tromi a štyrmi lajkami, ale kedže sa chystajú ešte dve pokračovania a ja som naozaj zvedavá, čo si na nás pripraví Marie, dávam teraz len tri lajky a pevne verím, že jej ďalšie tituly budú ešte lepšie. Ako som už spomínala, tento titul mal určité prednosti, ale tak isto aj nedostatky, a práve preto sa zaradil zatiaľ medzi tie priemerné dielka, ktoré sa mi dostali do rúk. 

1 komentár: