sobota 2. februára 2019

Alexa Rileyová - Jedine tvoja

Spojí ich tajomstvo. 

Mallory a Miles si naplno užívajú svoju lásku a chystajú zásnuby.
Paige, Mallorina priateľka a Milesova nevlastná sestra, prežila ťažké detstvo aj mladosť. Vyrastala v chudobe a na vlastné oči videla, čo jej otec urobil matke. Z tohto otrasného zážitku sa nikdy nespamätala a prenasleduje ju celý život. Zároveň túži po pomste. Vtedy sa otcovi nedokázala postaviť, no teraz je odhodlaná ju vykonať za každú cenu. Aj napriek tomu, že stretla muža, ktorého obdivuje a ktorý ju nečakane silno priťahuje. Ryanovi, prezývanému aj Kapitán, Paige dávno padla do oka. Poznajú sa už dlho, lebo Paige chodila s Mallory na vysokú školu. Ryan však nevie, ako sa k nej ešte viac priblížiť. Keďže je vedúcim bezpečnostného oddelenia v spoločnosti Osbourne a Paigeiným šéfom, nie je preňho problém dozvedieť sa viac o jej minulosti ani predvídať jej ďalšie konanie.  Toto tajomstvo ich spojí, ale dostane šancu aj láska? Napokon aj Ryan má čo skrývať. Pravá láska však nedovolí, aby tajomstvá zostali neodhalené. Ale je pomsta naozaj to, čo robí ľudí šťastnými? 

Alexa Rileyová nie je pre mňa žiadne neznáme meno. Minulý rok sami dostala do rúk kniha Pre ňu všetko, ktorá bola prvým dielom zo série. Vtedy som udelila tri lajky, pretože kniha mala určité nedostatky, ktoré mi nedovolili dať vyššie hodnotenie. Aj napriek tomu ma však v štýle písania niečo zaujalo a rozhodla som sa dať jej ešte šancu. Tentokrát dostala názov Jedine tvoja. Za veľké plus považujem, že príbeh nadväzuje na prvý diel. Mám veľmi rada série, ktoré dávajú priestor aj starším postavám, najmä pokiaľ si tieto postavy obľúbim.

"Potiahne nosom a usmeje sa na mňa cez slzy. Rozumiem, že je šťastná, ale teraz nie je čas na nárek."

Ako som už spomínala, príbeh voľne nadväzuje na predchádzajúci diel. Miles a Mallory síce nevystupujú až tak často, ale predsa len sa na scéne objavia. Pozornosť je však sústredená najmä na Paige a Ryana. Paige je Mallorina kamarátka a musím povedať, že s ňou mala podľa mňa veľa spoločného. Obe majú za sebou ťažkú minulosť, ktorá ich poznačila. Každá sa s ňou vyrovnáva svojim spôsobom a mám pocit, že pre Paige to bolo ešte ťažšie. V jej správaní bolo cítiť, že je k ľuďom nedôverčivejšia a hľadá sa k nim cestu iba ťažko. Najmä k mužom. Ryan je však opakom všetkých mužov, s ktorými sa doteraz stretla. Je ochranársky, milujúci a stará sa o bezpečnosť ľudí. Najmä však o Paige. Obidvaja boli svojskí, odlišní, no v istých momentoch rovnakých. Aj napriek tomu, že som si Mallory a Milesa obľúbila, Paige a Ryan si ma získali ešte viac. Opäť autorka zvolila duálne rozprávanie. Neexistuje podľa mňa lepší spôsob ako pochopiť konanie postáv, ako cez striedavé rozprávanie. Kapitoly sú pomerne krátka, samotná kniha je útla, takže dej postupuje rýchlo dopredu. Mala som pocit, že sa ani na chvíľku nezastavil a stále naberal na intenzite. Nechýbali napínavé scény a dramatické situácie, ktoré ešte vygradoval hlavnú zápletku. Veľká výhoda tejto série spočíva práve v tom, že sa nejedná o čisto romantické knihy, v ktorých sa nič nedeje a vy už len čakáte, kým sa postavy konečne dajú dokopy. V tomto prípade opäť dramatická zložka zapôsobila a ja som sa nevedela odtrhnúť. Okrem toho som mala pocit, že sa príbeh ani na chvíľku nezastavil a stále napredoval dopredu.  

"Jakživ som sa nechcela stratiť v inej duši a prezradiť jej všetky svoje tajomstvá. Už mi je to jedno. Nemám čo stratiť."

V predchádzajúcom dieli som príbehu vyčítala prílišnú sústredenosť iba na erotiku. V tomto prípade si spisovateľky počkali a našim postavám dali dostatoční priestor. Potom sa však príbeh rozbehol a o erotiku nebola núdza. Musím však povedať, že v tomto prípade bola vykreslená oveľa lepšie, reálnejšie a uveriteľnejšie. Niektoré scény boli trošku sladšie, možno až príliš, ale vždy treba brať ohľad na to, že sa jedná o knihu, nie skutočný príbeh. Tak isto bolo podľa mňa stále cítiť istú spojiť s knihou 50 odtieňov. Mám pocit, že od kedy táto kniha vyšla, množstvo kníh sa ňou necháva inšpirovať, najmä čo sa týka postavy Christiana Graya. Aj v tomto prípade sa Ryan správal ochranársky, bol doslova posadnutý, poznal celý život Paige, každý jej krok - v reálnom svete by sme to nazvali stalkingom a pravdepodobne by sme hneď utekali na políciu (ak by to teda nebol krásny Ryan). Nemám nič proti tomu, keď sa nechá autor inšpirovať E L James, ale musí to byť v únosnej miere a poňaté vlastným štýlom. V tomto prípade ma Alexa nesklamala a oproti jej predchádzajúcemu titulu sa poriadne zlepšila. Nechýbala dramatickosť, napätie, krátke kapitoly vytvorené najmä prostredníctvom dialógov, oveľa lepšia a kvalitnejšia romantickejšia zápletka, či veľmi dobre napísané erotické scény.

Nemôžem nič iné dať než plný počet lajkov. Mala som trošku obavy, ako bude knižka napísaná, ale je vidieť, že sa autorky posunuli pekne dopredu, vyvarovali sa chybám a napísali skvelý počin. Pre ňu všetko bolo podľa mňa odrazovým mostíkom a my sa môžeme tešiť na perfektné tituly.

https://www.bux.sk/knihy/407536-jedine-tvoja.html

2 komentáre:

  1. Od tejto autorky som v minulosti čítala dve knihy a tie...no bol to prúser a riadny. Ale toto vyzerá celkom dobre. Možno na tretí pokus ma autorka prekvapí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite daj tejto knihe šancu, podľa mňa by ťa mohla prekvapiť :)

      Odstrániť