streda 8. júna 2022

Láska cez správy - Teagan Hunter

 Nesprávne číslo. 

Správny chlap.

Dokonalá láska.

Nesprávne číslo má byť len nesprávne číslo.
Vymazať. Neriešiť.
Nepísať. Neflirtovať.

Nesprávne číslo by nemala byť prvá vec, na ktorú človek ráno myslí, a posledná vec, o ktorej uvažuje, keď zaspáva. A už vôbec by ste neznámy kontakt nemali nahovoriť na to, aby si kúpil malé kozliatko.

Bolo by to zvláštne.
Keď sa pre nesprávne číslo omylom zoznámim so Zachom Hastingsom, nedržíme sa žiadneho z vyššie spomenutých pravidiel. Píšeme si a flirtujeme, pretože je neskutočne vtipný, čudný a je pre mňa skvelým rozptýlením.
Nehľadám lásku. Zach natrafil na nesprávne číslo.
No možno...
Možno je ten pravý.
 

Séria Texting sa ku mne dostala úplnou náhodou. Od autorky som ešte nič nečítala, dokonca som ju dlho v spisovateľskej sfére ani neevidovala, čo bola veľká chyba. Už od prvých strán ma kniha zaujala práve štýlom písania, ktorý je v podobe správ. Avšak správy nie sú len spestrením príbehu, ale tvoria jeho základňu. Naposledy som sa s takýmto štýlom písania stretla u Meg Cabotovej (Môj sused je božský, Keď preskočí iskra), ktorá patrí k mojim najobľúbenejším autorkám a ešte som nenašla spisovateľku, ktorá by sa v ľahkosti romantických kníh priblížila k jej talentu. Aspoň som si to myslela, kým som nedala šancu knihe Láska cez správy.

"Sračky reálneho života sú na depku."

Nadšenie, nadšenie, nadšenie. To ma sprevádzalo od prvých strán až po koniec. Ako som už spomínala, kniha je vystavaná na dialógoch vo forme textových správ. Naše hlavné postavy, Zach a Delia, sa totiž nikdy nestretli. Osud ich spojil dokopy vďaka nesprávne zadanému číslu. Namiesto toho, aby obaja zabudli na bežný telefónny omyl, začali si písať. Ani jedného z nich by nenapadlo, že k sebe budú mať už po krátkom čase tak blízko. Avšak, aj napriek tomu, že ich cesty osud pomerne rýchlo spojil, budeme si musieť počkať istý čas na to, či im nadelí aj šťastný koniec. A toto čakanie ma príjemným spôsobom zabíjalo. Na jednej strane som si priala byť na poslednej stránke a zistiť, ako ich romantická zápletka dopadne, na druhej som si priala, aby tento príbeh nikdy neskončil. Pokiaľ čakáte, že nám autorka dopraje stretnutie hlavných hrdinov už po pár stranách, hneď vás sklamem. Budete si naň musieť poriadne dlhý čas počkať. Mne toto čakanie vôbec nevadilo, keďže som si užívala textové konverzácie, ktoré medzi sebou viedli. Boli vtipné, satirické, trošku romantické, podrezané - presne také, pri ktorých sa len usmievate od ucha k uchu (aj keď máte plné ústa čokolády). Ak by ma niekto videl pri čítaní tejto knihy, pravdepodobne by si myslel, že mi preskočilo, pretože som sa väčšinu času naozaj len škerila od ucha k uchu. Pravdaže, vtipné momenty vystriedajú aj ťažšie a smutnejšie situácie, ale som veľmi šťastná, že autorka neskĺzla do tejto roviny a ponechala knihe sviežosť a šmrnc. Naozaj musím uznať, že od čias Meg Cabotovej som sa nestretla s týmto štýlom písania a tobôž nie na takejto vysokej úrovni. Napriek tomu, že som nemala pred čítaním žiadne očakávania, už po prvých stranách mi bolo jasné, že dostanem kvalitné čítanie. A tak sa aj stalo. 
 
"Rozhodne môžem povedať, že necítim nijakú sexuálnu príťažlivosť k tvojim chodidlám."

Zach aj Delia boli perfektní. Trošku ma prekvapil ich vek (Delia skoro 22 a Zach 25), keďže som si myslela, podľa štýlu ich vyjadrovania, že ide o staršie postavy. Obaja boli sympatickí, svojskí, nenamyslení, nesebeckí jedinci, ktorí sa nebáli povedať svoj názor. Keďže ja mám rada sarkazmus, nevadila mi ani táto stránka ich osobnosti. Neboli to typickí vyumelkovaní krásavci, ktorí majú dokonalí vonkajšok, no napriek tomu mali svoje čaro. Navyše, keď sa ich dve osobnosti stretli, mala som pocit, že iskry lietajú na všetky strany. Už dávno som sa nestretla s takým jednoduchým, no zároveň úžasným párom. Väčšinou sa autorky silou mocou snažia vytvoriť dokonalé charaktery bez najmenšej chybičky krásy, tobôž čo sa týka mužských hrdinov v romantickej literatúre. Nie vždy je však potrebné, aby mal chlap dokonalé rysy, tehličky a odzbrojujúci úsmev na to, aby si získal vaše srdce. Práve do tejto kategórie patrí Zach. Nebol typickým lámačom ženských sŕdc, ale pevne verím, že si vás získa rovno ako mňa.

Romantická linka bola vykreslená nenútene, neklišoidne, proste dokonale. Dokonca, keď sa objavilo aj nejaké klišé, samotné postavy to poňali ako veľký žart. Za jediné mínus považujem uveriteľnosť toho, že sa postavy nevideli pred stretnutím. Žijeme v 21.storočí, kedy na Facebooku alebo Instagrame sú aj naši starí rodičia, a preto som autorke tak nejako nemohla uveriť, že by ani jeden z hlavných hrdinov nebol na sociálnej sieti, najmä keď samotný Zach pracoval ako vývojár aplikácií. Napriek tomu, že je to pomerne banalita, predsa len mi tento fakt vŕtal počas celého príbehu v hlave. Nemôžem však povedať, že by to bola natoľko závažná záležitosť, aby som autorke stiahla plusové body, ktoré odo mňa získala. Všetko ostatné bolo totiž perfektné. Mimoriadne oceňujem štýl písania, ktorý ma vytrhol z množstva romantických kníh, ktoré sú na jedno kopyto. Teagan sa podarilo vytvoriť krásny, romantický príbeh, ktorý zaujme, rozosmeje, pohladí po duši a prinúti vás okamžite si ísť kúpiť ďalší diel. Chce sa mi s tebou m(a)ilovať nám totiž predstaví bližšie Zoe, najlepšiu Delinu kamarátkou, s ktorou sme mali možnosť sa stretnúť a Caleba, bývalého priateľa Delii. Sami už tušíte, že z takejto kombinácie nemôže vzniknúť nič dobré. Či áno?

Po prečítaní tejto knihy som rozmýšľala, či si nevytvorím ešte novú šablónu s ešte väčším počtom lajkom. Už roky však fungujem na piatich lajkoch, ktoré sú maximu, a preto som sa nakoniec rozhodla ich nechať, aj keď by si kniha zaslúžila viac. Pevne verím, že si vás Delia a Zach získajú rovnako ako mňa. Pokiaľ máte chuť na skvelo napísanú romantickú zápletku, rozhodne siahnite po tomto titule.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára