štvrtok 24. apríla 2014

Nezabudni na mňa - Alexandra Potterová

Priali ste si niekedy, aby ste ho nikdy nestretli?

Tess zažila nečakaný rozchod. Veľmi rýchlo si uvedomí, že za stroskotanie vzťahu so Sebom je zodpovedná práve ona. Neustála sa obviňuje a ľutuje, až si nakoniec opitá počas silvestrovskej noci v kostýme sexi mačičky želá, aby Seba nikdy nestretla. Ráno ju okrem hroznej opice zobudí veľmi divný pocit. Nový rok, nová šanca. Čo bude Tess robiť, keď zistí, že sa jej želanie splnilo? Zrazu môže žiť prežiť svoj vzťah ešte raz, bez chýb a tak, aby sa skončil podľa jej očakávaní. Podarí sa Tess napraviť to, čo už raz spackala? Aké to bude prežívať znovu všetky okamihy zaľúbenosti s človekom, ktorého už dokonale pozná? Je vôbec život so Sebom to, čo v živote hľadá?
Alexandra Potterová nie je na Slovensku neznáme meno, ale veľmi obľúbená spisovateľka. Svojich čitateľov zaujalo svojimi knihami Hľadám Rómea, Daj si pozor na želania, Dokonalé rande či knihou Kto je to dievča. Čitateľky sa idú za jej knihami potrhať a inak tomu nie je ani pri jej najnovšej knihe - Nezabudni na mňa. Kniha je tento krát o mladej Tess, ktorej tiež k šťastiu pomôže nejaké to želanie, ktoré sa jej splní. Alexandra si opäť ponechala svoj štýl a knihu napísala pekne po svojom, presne tak ako to máme všetky rady. Na svojich čitateľov vie mimoriadne pôsobiť a vyvolať v nich mnohé emócie, až budete mať pocit, že sa nachádzate v knihe vy. Len máloktorý spisovateľ dokáže tak presvedčivo písať ako samotná Alexandra.


"Nevedela som však, že sa do neho zaľúbim až tak bláznivo. Nemala som dôvod odolávať mu."

Tess sa snaží spamätať z rozchodu s jej milovaným Sebom. Nejde jej to však zrovna najlepšie a tak si počas silvestrovskej noci želá, aby ho nikdy netretla. No a čo sa stane, keď zistí, že sa jej toto želanie splnilo? Pokúša sa utvoriť so Sebom opäť vzťah, no tento krát sa snaží vyvarovať všetkým chybám. Aj keď sa jej to zdá zo začiatku ako najlepšie rozhodnutie, časom zisťuje, že Seb možno vôbec nie je ten pravý a že možno nemá zmysel obnovovať minulosť, ale naopak, nechať si otvorené dvere pre novú lásku a nového chlapa.

Tess bola úplne skvelá hlavná hrdinka. Strašne som si ju obľúbila a úplne mi sadla. Presne vedela čo chce a išla si za tým. Aj keď sa po istom čase jej hlavný cieľ zmenil, bolo to dobré rozhodnutie a nevytvoril sa žiadny ľúbostný trojuholník (ach, vďakabohu). Okrem toho bola Tess strašne milá, úprimná a nesebecká, všetkému čo urobila a čo si myslela som úplne uverila. Naozaj to bola jedna skvelá osôbka a ja som veľmi rada, že jej autorka vytvorila taký výborný charakter.

Čo sa týka Seba, tak mi absolútne nesedel a staršne mi v knihe vadil. K Tess sa mi absolútne nehodil a normálne som bol aj rada, keď spolu neboli. Prišiel mi strašne falošný a mnoho krát som mala chuť mu vykrútiť krk. Myslím si, že to bol autorkin zámer vytvoriť z neho takého debila (lepšie slovo ma naozaj nenapadá teraz :D), a preto som jeho charakter nebrala ako nevýhodu, ale naopak, ako skvelé doplnenie deja. Bola to príjemná zmena nájsť v knihe aj nejakého hlavného hrdinu, ktorý nie je stelesnením dokonalosti.

"Zalovím v pamäti, chcem mu povedať nejakú zábavnú historku. Už viem! Nakloním sa k nemu, toto sa mu bude páčiť."

Na scéne sa objaví aj mnoho iných skvelých postáv a ešte jedna špeciálna, ktorá sa stane veľmi podstatnou, no zároveň bola pre mňa aj veľkým prekvapením. Poviem iba, že sa máte na čo tešiť a nezisťuje o koho sa jedná. Táto postava sa sama objaví na scéne a bude to možno vtedy, keď to ani nebudete čakať.

Kniha bola písaná veľmi chytľavým štýlom, ktorý si autorka zachováva pri každej knihe. Aj keď sa možno zdajú všetky rovnaké, vôbec tomu tak nie je, sú si iba dosť podobné. Ani nie tak jednotlivými dejmi, ale skôr tým štýlou. Je veľmi chytľavý a nenáročný na pochopenie. Kniha nepatrí k tým najhrubším, môže sa pochváliť zhruba 400 stranami, no aj tak ju zbaštíte za jedno popoludnie. Je to veľmi príjemná oddychovka, ktorú Alexandra zvládla napísať perfektne.

Kniha je veľmi príjemnou jednohubkou, takým kvalitným romantickým čítaním pre všetky dievčatá, slečny, ale aj ženy. Alexandrine knihy zaujmú všetky vekové katégorie a okrem krásnej obálky (všetky sú strašne milučké a vynímajú sa pekne na poličke) majú aj krásne vnútro a rozhodne majú čo ponúknuť svojím čitateľom. Všetky majú iný príbeh, všetky zachytávajú životy iných ľudí, no predsa len majú niečo spoločné. LÁSKU! 

"Niekedy si však nemôžem pomôcť a želám si, aby sa to emsto doktykom akéhosi vypínača ponorilo do ticha."

Kniha bola naozaj skvelá, príbeh dokonalý a preto udeľujem plný počet. Kniha je perfektným čítaním a ja som naozaj rada, že sa mi opäť dostalo do rúk dielko tejto autorky. Pokiaľ ste ešte túto knihu nečítali, je to asi jedna z najväčších chýb. Preto ju rýchlo napravte.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára