streda 26. mája 2021

Začať znova - Mona Kasten

 Chce začať nový život. Dokáže to aj s nevrlým spolubývajúcim?

Allie Harperová odchádza na vysokú školu za vidinou nového začiatku. Vzdáva sa snobského života a necháva minulosť za sebou s vedomím, že už nikdy neprehovorí s rodičmi. Pred začiatkom semestra je však ťažké nájsť vhodný podnájom. Dobré izby sú obsadené, ponúk je žalostne málo. Chvíľu to vyzerá na noc v aute, keď sa vyberie na poslednú obhliadku. Byt je nádherný, ale má jednu chybu. Volá sa Kaden White. Príťažlivý chalan s ľahostajným prístupom k životu by možno stál za hriech, ale to arogantné a odmerané správanie! Pravda, Allie nemá na výber, tak sa nasťahuje. Kaden jej vo dverách oznámi súbor pravidiel. Ak sa ich podnájomníčka nebude držať, môže sa rovno zbaliť:
1. Neobťažuj ma svojimi babskými problémami.
2. Nekomentuj moje dámske návštevy.
3. NIKDY sa spolu nevyspíme. 
Na prvý pohľad jednoduché. Veď kto by sa chcel zapliesť s takým neotesancom ako Kaden? No Allie postupne zisťuje, že v Kadenovi sa skrýva oveľa viac, ako sa zdá a na svoje správanie má vážny dôvod.
 
Začať znova bola u mňa na wishliste strašne dlho. New adult je môj obľúbený žáner, ktorému v poslednej dobe dávam prednosť pred všetkými ostatnými žánrami. Vysokoškolské prostredie, komplikovaná láska s mnohými prekážkami, zákerné tajomstvá z minulosti či nahnuté rodinné vzťahy - to je tá pravá kombinácia pre mňa. Mona Kasten vytvorila perfektné dielko, ktoré si ma získalo všetkým.
 
"Pritom to bolo všetko iba rozptýlenie. Moja špecialita. Pred tromi rokmi som robila presne to isté.  Každý večer. Nič to neznamenalo."
 
Allie potrebuje začať odznova. Uteká pred rodičmi, ktorý jej celý život diktovali, čo má robiť, ako sa má správať, čo má jesť, dokonca aj ako si má naplánovať budúcnosť. Ona však chce žiť podľa vlastných pravidiel a splniť si svoje sen - stať sa učiteľkou. Chýba jej už len nájsť si podnájom, čo pred začiatkom školského roka nie je jednoduchá úloha. Nezostáva jej nič iné, než nasťahovať sa ku Kadenovi - nevrlému a namyslenú frajerovi, ktorý má kopec pravidiel a z prítomností Allie nie je vôbec nadšený. Na svoje správanie má však hneď niekoľko dôvodov a Allie bude mať naozaj ťažkú úlohu, aby ich odhalila. A toto odhalenie potrvá pomerne dlho. Vo väčšine new adult kníh ma rozčuľuje, že postavy ešte o sebe ani poriadne nič nevedia, ale bohato nás začnú od 25. strany zahlcovať erotickými scénami. V tomto prípade sa však príbeh odohráva v dlhšom časovom pásme, postavy sa spoznávajú, zisťujú svoje návyky, odhaľujú sa postupne tajomstvá, ktoré ich sužujú a zbližujú sa. Cesta ich spoznávania bola dobrodružná, romantická jazda, pri ktorej iskry chémie lietali z jednej stránky na druhú. So zatajeným dychom som sledovala, ako sa vyvíja ich vzťahová línia. Aj napriek tomu, že som bola napätá ako struna a najradšej by som sa všetko dozvedela hneď, oceňujem prístup, ktorý Mona zvolila. Nezamerala sa iba na romantickú líniu, ale nezabudla ani na spoločenský život postáv, ich priateľov a štúdium. Všetky tieto zložky boli v rovnováhe a vytvorili fantastický príbeh. Autorka navyše píše pútavo, svižne a jej štýl je veľmi chytľavý. Dej je postavený najmä na dialógoch a autorka ponúka len také množstvo opisov, aké potrebujeme na pochopenie jednotlivých súvislostí. Ani na chvíľu som sa nenudila, neprevracala som oči nad klišé scénami, pretože tu neboli, ale naplno som si príbeh užívala. Mala som pocit, že som sa ocitla v knihách od Jennifer L. Armentrout či Elle Kennedy, ktoré patria k mojich obľúbeným new adult autorkám.
 
"Vyplakala som sa, čiastočne aj upokojila a bolo mi o poznanie lepšie. Slzy vraj čistia dušu, tak sa to hovorí, nie? U mňa to platilo."
 
Allie a Kaden boli úžasné, sympatické, perfektné charaktery. Každý z nich mal osobitné problémy, ktoré ho ovplyvnili a vytvorili z nich úžasné osobnosti. Allie ma ako ženská hlavná hrdinka mimoriadne prekvapila. Bola zásadová, otvorená, úprimná a vôbec mi nevadilo, že bola kniha napísaná len z jej pohľadu. Kaden bol opäť raz bad boy s dobrým srdcom, pri ktorom slintali všetky ženy. Nebudem klamať, aj mne sa občas chcelo slintať. Navyše, do deja zasiahlo aj množstvo vedľajších postáv. Allie a Kaden mali okolo seba veľa skvelých priateľov a obdivovala som, aké sú medzi nimi silné priateľské väzby. Navyše, vysokoškolské prostredie skvelo doplnilo celú atmosféru. Romantická línia bola nesilená, otvorená a bez klasického klišé. Ešte teraz som z knihy v eufórii a len veľmi ťažko dokážem formulovať zmysluplné frázy. Aj napriek tomu, že som prečítala už množstvo podobných kníh, vždy ma úprimne prekvapí, ako ma dokážu znovu a znovu do seba pohltiť. Niekedy stačí naozaj len obyčajný nápad a dá sa z neho vytvoriť pútavý a jedinečný príbeh.
 
Začať znova je príjemná oddychovka, ktorá v sebe skrýva pútavý príbeh doplnený o perfektnú romantickú líniu, z ktorej cítiť chémiu na všetky strany. Autorkin štýl vás chytí od prvých strán a garantujem vám, že od knihy sa nebude vedieť odtrhnúť až po kým ju nedočítate. Pokiaľ máte radi new adult žáner, rozhodne tento titul nesmie ujsť vašej pozornosti.
 
Knižke nemôžem dať nič iné než plný počet lajkov. Čím viac si čítanie užívam, tým ťažšie je pre mňa vytvoriť kvalitnú recenziu, do ktorej by som vám vedela v dostatočnej miere zhrnúť všetky svoje pocity a dojmy. Tie sú v tomto prípade plné nadšenia a radosti!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára