nedeľa 20. decembra 2015

OTKA - Kody Keplingerová

Ošklivá. Tlustá. Kamarádka.

Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje. Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná.


Na túto knihu som sa tešila už neskutočne dlho. Hneď ako som sa dozvedela, že ju vydavateľstvo CooBoo vydá, bola som šťastím bez seba a dostala som taký mierny fanzáchvat . Ako prvý som videla film, čo bola rozhodne chyba, pretože ma poriadne sklamal a začala som sa obávať aká bude kniha. našťastie som sa dočítala, že dej je oveľa lepší a že sú moje obavy úplne zbytočné. OTKu som dočítala len včera, no ešte stále som z nej úplne nadšená a jedným slovom by som ju rozhodne zhrnula že WOW!!!


"Zacloumal mnou pocit viny. Jak jsem mohla na tátu zapomenout? Na chudáka tátu, puštěného a zabarikádvaného ve své ložnici?"

Dej je pomerne jednoduchý. Bianca to nemá zrovna ľahké. Doma má problémy, v škole nepatrí zrovna medzi tie najkrajšie dievčatá, no za to má dve najlepšie kamarátky, ktoré ju vždy podržia - Casey a Jessica. Sú hviezdami každej párty, kde nesmie chýbať ani Casanova Wesley Rush. Bianca ho z duše nenávidí a potom, čo ju nazve OTKou, by ho najradšej zaškrtila. Lenže Wesley má krásne oči, telo a tak sa z nich stanú kamaráti s výhodami. A čo keď sa objaví láska? 

Hneď potom, č som si prečítala anotáciu, som vedela, že to bude dobré. Už len preto, že dej je úplne iný. Nie je tu na začiatku to tradičné klišé, nemáme  strán o tom, ako sa spoznávajú. Máme tu nenávisť + sex = láska? To je naozaj netradičná zápletka, nemyslíte? Okrem toho Binca je ľudská. Možno je divné, že ju takto nazývam, ale myslím tým, že nie je dokonalá - je cynická, niekedy nenávidí celý svet, no vie sa od srdca zasmiať, zažiť nejaký trapas. Nie je to len nejaká dokonalá Barbie. Myslím, že mi poriadne prirástla k srdcu a po celý čas som jej fandila. Okrem toho príbeh nebol zameraný iba na jej ľúbostný život, ale mali sme tu aj nejaké rodinné drama, ktoré príjemne osviežilo atmosféru. Wesley je tiež zaujímavá osobnosť. Aj keď navonok pôsobí ako frajer bez srdce, už po pár stranách som zistila, že môžem ponúknuť oveľa viac. 


"Začala jsem se zvedat, ale jeho vyhřáta dlaň se mi sevřela kolem zápěstí."

Čo sa mne najviac páčilo bolo, že si Kody nedávala servítku pre ústa. V knihe sa objavili aj vulgarizmy, čo mne vôbec nevadilo a navyše som sa naozaj nasmiala na Bianciných hláškach. Obdivujem aj pani prekladateľku, pretože doviedla kus dobrej roboty. Práve humor ma sprevádzal počas celej knihy a myslím, že to bol od Kody skvelý ťah vsadiť práve na cynizmus a iróniu. Videla som už pár recenzií, kde blogeri vyčítali knihe práve sprosté slová, no ja si nemyslím, že sa jedná o niečo strašné, vzhľadom na to, že sa v knihe vyskytla aj nejaká erotika, by toto nemalo byť nejako extra poburujúce. Zápletka bola vymyslená skvele, dej sa vôbec neťahal a táto kniha prišla práve vtedy, keď som ju najviac potrebovala. Všetko bolo vymyslené dokonale a je vidno, že Kody má talent. Už som to spomínala veľakrát, že je naozaj ťažké v súčasnosti vymyslieť dobré NA, pretože je nim knižný trh zaplavený, a tak sa vždy poteším, keď to predsa len niekto dokáže. Túto knihu by som odporučila skôr starším čitateľom, keďže sa okolo sexu točí v podstate celý dej a tak isto by som ju neodporučila ani ľuďom, ktorých poburuje už len slovo debil. OTKa je prvým dielom z voľnej dilógie a ja pevne verím, že sa vydavateľstvo CooBoo rozhodne vydať aj druhý diel, keďže si od Kody chcem toho prečítať oveľa viac.


Myslím, že je úplné jasné, koľko lajkov si zaslúži toto perfektné dielo. Aby som nezabudla, myslím si, že aj obálka aj názov je skvelá, určite bol poriadny problém DUFF nejako preložiť do češtiny a ja by som to nezvládla lepšie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre: