utorok 21. októbra 2014

Samantha Youngová - Jamaica Lane

Lekcie zvádzania sa ľahko vymknú spod kontroly

Knihovníčka Olivia je krásne, ale hanblivé mladé dievča, ktoré má problém zoznamovať sa s mužmi. Pri rozhovore so sympatickým mužom stuhne a okamžite očervenie. Sama seba považuje za nepríťažlivú a príliš zahriaknutú na zoznámenie s niekým, kto by ju považoval za fyzicky krásnu a preto tiež nemá žiadne skúsenosti v tomto smere. Kým jej rovesníčky v puberte vymetali párty a prežívali milostné romániky, ona sa starala o smrteľne chorú matku. Preto sa rozhodne urobiť vážne krok, ktorý jej zmení život. Svojho najlepšieho priateľa, sukničkára a známeho zvodcu krásnych žien, Nata Sawyera požiada o pomoc. Ten jej sľúbi nájsť stratené sebavedomie a flirt. Lekcie zvádzania však nesmú zničiť ich priateľstvo.

Samantha Youngová nie je na Slovensku žiadne neznáme meno a knihy tejto skvelej autorky u nás žnú veľký úspech. Ja sama som si autorkin štýl veľmi obľúbila a všetky jej knihy som zatiaľ zhltla na jedno posedenie. Bola som veľmi zvedavá, či si svoju kvalitu zachová aj pri jej ďalšej knihe s názvom Jamaica Lane. Od Dublinu cez Londýn sme sa dostali až po Jamaicu. Tento krát sa jedná o príbeh mladej krásnej Olívie, ktorá nemá zrovna príliš veľa skúsenosti s mužmi. Všetky jej kamarátky vymetali párty, užívali si život, no ona sa starala o svoju smrteľne chorú matku. Čo sa týka flirtovania nemá skoro žiadne skúsenosti, okamžite očervenie a krásny muž zdupká preč. Potrebuje preto v tomto smere pomoc. A kto môže byť lepší poradca ako poriadny sukničkár a zároveň jej najlepší kamarát Nate?

"Päť minút neprehovoril ani slovo - päť veľmi dlhých minút. Sadla som si na opieru gauča a usrkla si piva." 

Na prvý pohľad a po prečítaní anotácie si možno poviete, že na tejto knihe nie je nič čo by vás donútilo si knihu prečítať. To je však omyl! Už mnoho krát som sa vyjadrila, že kniha nepotrebuje neviem aký komplikovaný príbeh s kopou bitiek a blbostí na to, aby bola dobrá. Stačí, keď to autorka vie. A Samantha to teda fakt vie! Výhodou autorky je, že aj z obyčajného príbehu vie vytvoriť niečo neskutočne sa dobre čítajúce, čo si zamilujete od prvej stránky. 

Keďže je to už moja tretia kniha od Samanthy, tak nejako som sa bála, či mi už nepríde nudná alebo či v nej nájdem niečo čo ma predsa len chytí. Tak isto som sa obávala aj Olívie, či mi ako postava sadne. Plusový bod hneď dostala za to, že je knihovníčka. Druhý plusový bod bol za to, že nemala v hlave (prepáčte za výraz) nas*até. Presne vedela čo chce, na nič sa nehrala, bola sama sebou a bola proste strašne rozumná a zlatá. Tak isto som si hneď od začiatku obľúbila Nate, ktorý nebol len vygumovaný svalovec, ktorý dostane každú. Jasné, určite bol pekný a hlavne to veľa spravilo, ale mal aj svoj prirodzený šarm, ktorý podľa mňa zapôsobil oveľa viac. Navyše bol vtipný a niekedy som sa pristihla ako sa len nad knihou usmievam. V menšej miere sa na scéne objavili aj postavy z predchádzajúcich dielov a bola tam zachovaná prelínavosť. Aj keď tieto knihy na seba priamo nenadväzujú a rozvíjajú viacero príbehov, v niektorých momentoch autorka spomenula tú alebo tú postavu. Páčilo sa mi to, že na ne úplne nezanevrela.

"Jeho odpoveďou bol ďalší, vzrušujúci, hlboký smiech, ktorý mal neblahý vplyv na moje vnútro."

Čoraz viac a viac prichádzam podobným knihám na chuť a je pravda, že Samantha je naozaj vynikajúca spisovateľka. V knihe som nenašla žiadne hluché miesta, príbeh pekne gradoval, posúval sa dopredu a charaktery postáv sa pekne vyvíjali. Tak isto kniha nebola preplnená erotickými scénami, ktoré by boli rozťahané na desať strán a zbytočne by zaberali miestnosť. Je jasné, že sa ich tam pár ocitlo, ale mala som pocit, že oproti predchádzajúcim dielom ich bolo v knihe menej, čo považujem za dobrý ťah (niektoré autorky si totiž myslia, že keď do knihy napchajú milión erotických scén a žiadny dej, budeme z toho neviem aké nadšené).

Kniha bola napísaná proste skvelo - vtipné momenty, jednoduchý dej, žiadne blbosti, ktoré by zbytočne unudili čitateľa k smrti. Samantha sa s príbehom vyhrala, nechala si na ňom záležať a z jej knihy je cítiť, že sa jedná o poriadnu kvalitu! Táto kniha je vhodná najmä pre staršie dievčatá, či mladé ženy, ktoré si určite pri čítaní prídu na svoje, keďže sa jedná výlučne o veľmi romantický a milý príbeh. Pokiaľ sa tejto série trošku bojíte  a autorkine predchádzajúce knihy vás nezaujali, pokojne môžete začať práve týmto dielom (myslím si, že vám nič také nebude chýbať). Je to príjemná oddychovka, ktorá vás zahreje v tieto chladnejšie, jesenné dni.

"Pohlcovalo ma očakávanie nasledujúceho večera."

Knihe nemôžem dať nič iné, len plné hodnotenie. Samantha ma opäť raz nesklamala, jej knihu som si naplno užila a určite vám ju môžem všetkým odporučiť. Určite nezabudnite ani na autorkine predchádzajúce knihy - London Road a Dublin Street. V januári sa taktiež môžete tešiť už na štvrtú knihu, ktorá ostala názov India place.
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU  

2 komentáre: