sobota 4. októbra 2014

Emily Giffinová - Niečo požičané

Čo sa stane, keď sa snúbenec zaľúbi do najlepšej kamarátky svojej snúbenice?

Rachel si na oslave svojich tridsiatych narodenín, ktorú pre ňu usporiadala jej najlepšia priateľka Darcy, uvedomí, že život vôbec nespĺňa jej predstavy. Pracuje síce v prestížnej advokátskej kancelárii na Manhattane, kde si zarobila na vlastný byt, ale okrem úmornej práce a víkendových stretnutí s priateľmi ju nič nenapĺňa a cíti sa osamelá. A potom sa to stane. Darcin snúbenec Dex odprevadí Rachel po večierku domov a skončia spolu v posteli. Obaja to chcú považovať len za jednorazový úlet, ale uvedomia si, že cítia k sebe o niečo viac. Stretávajú sa aj naďalej, vychutnávajú si každú minútu spoločného času vediac, že ide o zakázanú lásku. Je na Dexovi, aby sa rozhodol, či zruší svadbu a zostane s Rachel, alebo sa vráti späť k Darcy.

Zo začiatku som bola strašne prekvapená, keď som zistila, že je film Môj snúbenec, tvoj milenec nakrútený podľa knihy, keďže som o tom pred tým nepočula. Tak isto som knihu ani nikde nezaregistrovala, inak by mi to podľa obálky určite doplo. Film som pravdaže videla, keďže mám Kate Hudson ako herečku veľmi rada. Film bol podľa mňa veľmi milučký a romantický a taký akurát pre všetky ženské srdcia. Bola som preto veľmi zvedavá na knižnú predlohu a na to, či sa mi bude páčiť rovnako ALEBO DOKONCA VIAC ! :)

"Videl nás niekto spolu v 7B? V taxíku? Na ulici? Niekto okrem Josého, ktorý má v pracovnej náplni nič nevidieť?"

Darcy a Rachel sú najlepšie kamarátky už od detstvva, no sú úplné rozdielne. Zatiaľ čo Darcy je sebavedomá, hlučná, usmiata a vždy stredobodom pozornosti, Rachel je oveľa tichšia, drží sa v tieni Dracy a maká od rána do večera, aby si mohla platiť byt, v ktorom žije úplne sama. Jej život u nemôže byť ani nudnejší, keď zrazu sa nejakým nešťastným spôsobom zapletie s Dexom - snúbencom Darcy. Aby toho ešte nebolo málo, neskončí sa všetko pri jednej noci, ale románik Dexa a Rachel bude pokračovať. Termín svadby sa však blíži a pre koho sa Dex nakoniec rozhodne?

Rachel a Darcy boli úplne odlišné a oveľa viac mi sadla Darcy, aj keď bola kniha vyrozprávaná z pohľadu Rachel, ktorá na mňa síce pôsobila navonok ako také tiché neviniatko, no nikdy som nevedela čo od nej môžem čakať a prišlo mi, že sa práveže správa ako taká mrcha. Darcy sa na nič nehrala každému povedala, čo si myslela a vždy jej bola plná miestnosť. Vedela sa odviazať a chlapi jej doslova ležali pri nohách. Jedným z takýchto chlapov bol aj Dex - sympatický fešák, celkom v pohode, nie príliš zaujímavý ani fádny, taký stred. Nie je to presne ten typ chlapa, pri ktorom potrebujete podbradník, tak vám tečú sliny po brade, ale skôr len taký zaujímavý playboy z ulice.

Tento príbeh sa výrazne točí okolo Dexa, Rachel a Darcy a viac menej sa v pozadí deje len veľmi málo. V mnohých podobných knihách sa na oživenie vyskytne aspoň nejaká vedľajšia dejová línia, aby knihy nepôsobili nudne, no tu sa autorka sústredila výlučne na ľúbostný trojuholník. Aj keď by som niekedy prijala nejaké oživenie, kniha nebola príliš hrubá a tak som to ešte dokázala v pohode prekusnúť. Knihu som dokázala v pohode odložiť a vrátiť sa k nej neskôr, keďže nešlo o nejaký srdcervúci a nervydrásajúci príbeh, pri ktorom by ste nevedeli čo sa bude diať na ďalšej strane. Kniha je taká príjemná, oddychová romantika, ktorá sa zapáči každému ženskému srdcu. Za jedinú nevýhodu knihy pokladám pomaly sa rozvýjajúci začiatok. Kým sa kniha poridne rozbehla a začalo sa vôbec niečo diať, už som sa skoro dostala do polovice! Autorka si dala naozaj načas a nikam sa neponáhľala, čo mi ale trošku vadilo, keďže som sa dosť nudila. Aspoň teda z začiatku.

"Veselá štvorka práve vychádza z divadla a má namierené niekam na príjemnú večeru, prechádzajú sa po uliciach, smejú sa a spievajú si."

Keďže som najskôr videla film a páčil sa mi hlavne vďaka hereckému obsadeniu, očakávala som od knihy dosť. Aj keď kniha nebola úplne dokonalá a mala svoje chyby, páčila sa mi a to veľmi! Bola som prekvapená, pretože sa mi zdalo, že sa film a kniha dosť odlišujú a že je kniha napísaná lepšie. Neviem prečo vo filme toľko toho vynechali. Mnoho podstatných častí chýbalo, dokonca aj niektoré zaujímavé situácie. Za to Rachel bola vo filme oveľa sympatickejšia a aspoň trošičku sebavedomejšia. V knihe sa totiž furt len opúšťala a najradšej by som jej naplieskala (mala naozaj hrozný charakter).

Celkovo má z knihy pozitívne pocity, aj keď nie som zrovna úplne najviac nadšená. Kniha strhávam jeden lajk za ten pomalší začiatok a charakter Rachel, ktorý určite vytvoril autorku s dobrým úmyslom, no zároveň ma hneval strašne. Aj tak vám knihu odporúčam, určite vám spríjemní tieto upršané dni.

Myslím si, že 4 lajky sú na túto knihu také akurátne hodnotenie. Dúfam, že som vás svojou recenziou na túto knihu navnadila a že jej dáte šancu. Autorka má talent, vďaka ktorému napísala veľmi milú a sympatickú romantickú knižku plnú emócii, priateľstva a lásky.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran. Knihu nájdete TU.    

2 komentáre:

  1. Super recenzia aj ja som videla najprv film ktorý sa mi veľmi pačil a teším sa na tuto knihu,planujem si to kupiť vieš o tom že je aj druha časť tejto knihy??? možno tam to už bude ine:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já netušila že to je film i kniha :D Ale nevypadá to špatně a námět zní celkem zajímavě. Ale knihu asi číst nebudu a rovnou mrknu na film :D Hezká recenze

    OdpovedaťOdstrániť