pondelok 22. augusta 2022

Chce sa mi s tebou m(a)ilovať - Teagan Hunter

 Najlepšia kamarátka. Bývalý frajer. Spoločné bývanie. To (ne)dopadne dobre!
 
Je môj spolubývajúci... a bývalý frajer mojej najlepšej kamarátky. Keď na nástenku zavesím oznam, že hľadám spolubývajúceho, on je ten posledný, koho mám na mysli.
Je tiež posledný človek na Zemi, s ktorým by som išla dobrovoľne bývať. No stalo sa. Sme spolubývajúci. Som si istá, že dokážeme spolunažívať bez toho, aby to bolo trápne, a som odhodlaná spraviť pre to čokoľvek. Nebude medzi nami nijaké sexuálne napätie, vždy keď sa jeden druhého dotkneme, nijaké motýle v bruchu, vždy keď si na hlavu nasadí tú blbú bejzbalovú šiltovku, a rozhodne nebudeme flirtovať cez správy. Caleb Mills nemôže byť chalan pre mňa. Je to bývalý frajer mojej najlepšej kamarátky.
A to by bol odo mňa podraz... Však?
Chce sa mi s tebou m(a)ilovať je druhou knihou úžasnej série Texting od talentovanej Teagan Hunter. Prvý diel, Láska cez správy, zožal mimoriadny úspech nielen u mňa, ale aj u čitateľov, a preto sa veľmi teším, že sa dočkáme aj pokračovania. A nielen jedného! Podľa avizovaných informácií by malo vydavateľstvo Zelený kocúr vydať celú sériu. Keďže Láska cez správy nastavila latku poriadne vysoko, boli aj moje očakávania pomerne veľké. A či sa naplnili?
 
"Vyzerá to tak, že Caleb potrebuje Chňapka rovnako, ako Chňapko potrebuje jeho. A ja možno potrebujem oboch."
 
Rozhodne áno! Hneď na začiatku musím povedať, že som bola nadšená a príbeh priniesol ešte viac, ako som čakala. Autorka si vybrala veľmi dobré spojenie postáv - Zoe, ktorá je najlepšou kamarátkou Delie a Caleba, ktorý je bývalý priateľ Delie. Od autorky to bol vynikajúci ťah, keďže sa len málokedy stretáme s tým, že by preskočila iskra medzi najlepšou kamarátkou/kamarátom a bývalým priateľom/priateľkou. Obidve postavy boli úžasné. Zoe sa mi páčila už v prvom dieli pre jej podrezaný jazyk a šibalskú povahu. Nebála sa povedať, čo mala na srdci, bola odvážna, svojská, no v skutočnosti mala veľmi dobré srdce a citlivú dušu. Caleb bol záhada. V prvej časti nedostal až tak veľa priestoru, aj keď na mňa pôsobil ako veľký dobrák. Nebol to typický bad boy, ktorý láme srdcia na počkanie, ale mal isté čaro a šmrnc, ktorý robil jeho osobnosť mimoriadne príťažlivú. Boli to veľmi silné charaktery, ktoré si rozhodne zaslúžili svoj priestor. A ten využili naozaj naplno. Chémia medzi nimi bola priam dokonalá a vyskakovala na čitateľa z každej stránky. Romantická zápletka bola svieža, chytľavá a zároveň aj tak akurát sladká. Nebola založená na prvoplánových frázach a klišoidných situáciach, ktoré vás unudia po pár stranách. Autorka rozvíjala zápletku postupne, nesnažila sa zbytočne nič unaháňať a príbehu tak dodala dôveryhodnosť. Je cítiť, že žáner new adult jej sedí, čomu sa teším, keďže v dnešnej dobe je obrovský pretlak new adult kníh a niekedy je naozaj ťažké nájsť takú, čo dokáže ešte zaujať. Teagan sa to podarilo na plnej čiare!
 
"Mýlila som sa. Flirtovanie vôbec nie je neškodné."
 
Čo sa týka štýlu písania, tomu nemôžem absolútne nič vytknúť. Keďže ide o sériu Texting, opäť je veľká časť knihy písaná vo forme SMS a emailov. Nie síce v takom množstve, ako to bolo v predošlom dieli, ale podstatnú časť knihy tvoria práve pasáže písané formou rozličných správ. Aj práve vďaka tomu sa kniha čítala naozaj rýchlo. Mala som pocit, že sa mi stránky otáčajú pod rukami samé. Tento štýl vyjadrovania mám veľmi rada a majsterkou v ňom bola práve Meg Cabot (knihy Keď preskočí iskra, Môj sused je božský). Veľmi dlho som nevedela nájsť knihy, ktoré by sa jej kvalitou vyrovnali a najmä ktoré by boli založené na tejto forme vyjadrovania. O to viac sa teším, že som narazila na Teagan. Ako som už spomínala, new adult kníh je nespočetné množstvo a aj napriek tomu, že tento žáner je už dlhšiu dobu môj favorit, začína byť naozaj ťažké nájsť kvalitné dielko. Hlavným dôvodom je, že sú všetky knihy na jedno kopyto a neprinášajú nič nové, zaujímavé, autori zabúdajú na svoj vlastný prvok, ktorým by potvrdili svoj talent. Aj v tomto prípade boli postavy, romantická línia a dej vynikajúce, ale celkový šmrnc príbehu dodala práve forma správ, ktoré doplnili epické pasáže a vytvorili z nej poriadnu jazdu. A ja som si ju užila od začiatku až po koniec. 
 
Teagan sa podarilo splniť všetky moje očakávania. Po kvalitnej jednotke, ktorá mi ukradla srdce, som sa bála či si ma aj Zoe a Caleb tak získajú. A veru sa moje ukradnuté srdce nevrátilo naspäť. Ako som už spomínala, všetky aspekty boli priam dokonalé a ja nemám čo vytknúť. Aj keby som sa snažila nájsť nejaké negatívum, naozaj nemám kde. Pokiaľ máte radi žáner new adult alebo hľadáte nejakú kvalitnú romantickú knihu, pri ktorej si oddýchnete, rozhodne vám odporúčam tento titul aj celú sériu.
 
Nič iné ako päť lajkov ani nemôžem dať. Už teraz sa teším na ďalší diel, v ktorom sa zameriame na romantický príbeh medzi učiteľkou a oteckom - Robbiem a Monty. Pevne verím, že sa dočkáme rovnako kvalitného príbehu ako aj v tomto prípade.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára