piatok 19. augusta 2022

Anna Wlodarkiewicz - Eliška má rada leto

 Čo všetko nám prinesie leto? To zistíme spolu s Eliškou!

Objavuj svet a meniace sa ročné obdobia so zvedavou Eliškou.

Čo zaujímavé prinesie leto?
V lete možno cestovať k moru, vyhrievať sa na slnku a zbierať mušle.
V lete sa dá prechádzať v lese a hľadať skryté poklady.
V lete sa dá cez okno sledovať búrka.
V lete Eliška navštívi tetu a uja.

Rodinné rozprávanie spojené s prírodou dopĺňajú hravé ilustrácie, ktoré vás vtiahnu do deja a vďaka nim sa k tejto knihe radi vrátite bez ohľadu na ročné obdobie.

Pre deti od 4 rokov!

Eliška má rada leto je voľným pokračovaním knižky Eliška víta jar zo série Eliškin svet. Vďaka Eliške majú deti možnosť spoznať všetky ročné obdobia. Keďže ja sama som hrdou mamou a knihy milujem, určite chcem viesť týmto smerom aj svoju dcéru, a preto už teraz hľadám pre ňu tie najlepšie tituly. Priznám sa, že som veľmi prekvapená, koľko detskej literatúry vychádza a aký je veľký výber. O to viac sa teším, že aj vo svojom okolí vidím, že naozaj rodičia stále svoje detí vedú k čítaniu. A vďaka Eliške tak môžete urobiť tiež. Kniha ma zaujala už na prvý pohľad práve vďaka téme, ktorú spracúva. Autorka prostredníctvom hlavnej hrdinky - dievčatku Elišky približuje bližšie ročné obdobia a zameriava sa na veci, situácie, miesta, javy, ktoré sú pre dané ročné obdobie typické. Dieťa sa tak vďaka pútavému príbehu bližšie oboznamuje s jednotlivými obdobiami, spoznáva ich, učí sa a navyše k tomu okrem zaujímavých faktov dostáva aj zaujímavý príbeh.
 
"Eliška pozerá na oblohu. Je tmavomodrá, priam hrôzostrašná."
 
Knižka je spracovaná naozaj veľmi pekne a kvalitne. Veľmi oceňujem, že autorka vytvorila jednoduchý, chytľavý príbeh, ktorý bude dieťa doslova hltať. Príbeh sa dobre číta, jazyk je primeraný vekovej kategórii (4+), aj keď knižku môžete pokojne predostrieť aj pred mladšie alebo staršie dieťa. Ja sama som knihu ponúkla kamarátkam, ktoré majú deti v odlišných vekových odstupoch a bola som milo prekvapená, že dokázala zaujať aj o dosť staršie detičky. Pravdaže, mladšie deti budú vnímať skôr obrázky, avšak nepohrdnú ani slovom, ktoré budú počuť z vašich úst. Ako som už spomínala, príbeh Elišky bol naozaj veľmi pekný, nekomplikovaný a predstavuje dieťaťu momenty typické pre leto - silnú búrku, more, ako vyzerá les v lete a pripravuje ho postupne na jeseň. Autorka už trošku ku koncu knihy načrela aj do ďalšieho ročného obdobia, ktoré nás o chvíľu čaká a veľmi sa teším, keď sa znovu vydáme na cestu objavovania, tentokrát jesenných pokladov.
 
"Duna je strmšia, ako si Eliška pripúšťala. S ťažkosťami sa borí v piesku."
 
Čo nesmie chýbať v kvalitnej detskej knižke? No predsa pútavé ilustrácie. A tých je v tejto knihe naozaj veľké množstvo. Zdobia celé stránky a sú namaľované naozaj veľmi milo a pekne. Sú pomerne jednoduché, nesilené a tak dotvárajú pokojnú atmosféru celého príbehu. Pravdaže, sú veľmi dôležitým aspektom, pretože bez kvalitných ilustrácií by žiadny príbeh tak nedokázal zaujať dieťa. Veľakrát som si však všimla v detskej literatúre, že práve ilustrácie nie sú vhodne zvolené. Buď sú príliš abstraktné, gýčové, kontrastné, alebo naopak až príliš nevýrazné, je ich veľmi malé množstvo alebo dokonca žiadne. Bez kvalitných obrázkov však žiadne dieťa nezaujmete, keďže ono potrebuje vidieť, čo mu vy vlastne rozprávate. Našťastie v tomto prípade bolo zvládnuté všetko perfektne.
 

Eliška má rada leto je naozaj milým a veľmi pekným predstavením tematiky ročných období. Prekvapila ma svojím jednoduchým, no za to pútavým spracovaním, ktoré si ma získalo. A nielen moja dcéra, ale aj moje kamarátky si knižku naozaj užili. Pokiaľ máte chuť spoznávať s vašimi deťmi ročné obdobia, rozhodne vám odporúčam tento titul.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára