nedeľa 6. marca 2022

Jules Wakeová - Zasnežená Covent Garden

Môže vianočný Londýn vytvoriť novú lásku?

Tilly Hunterová má úžasných priateľov, vysnívanú prácu umeleckej maskérky v prestížnej opernej spoločnosti a Felixa, láskavého a bezprostredného snúbenca, ktorý sa už čoskoro stane jej manželom. Všetko nasvedčuje tomu, že to budú dokonalé Vianoce! Keď je však kvôli chybe ohrozujúcej prevádzku spoločnosti nútená úzko spolupracovať s novým riaditeľom IT Marcusom Walkerom, nie sú to stánky s pečenými gaštanmi v milovanej Covent Garden, ktoré môžu za to, že začnú lietať iskry...

Vážnemu a ctižiadostivému riaditeľovi IT, vždy oblečenému v drahom obleku, chýba akákoľvek kreativita, čo je pre technofóbnu maskérku pekelná kombinácia. Keď napokon Tilly zistí, že vzťah s jej snúbencom je v troskách, osud zasiahne. V jej blízkosti je čoraz častejšie Marcus s horúcou čokoládou, pri ktoromsa môže vyplakať... Možno práve on bude tým najlepším vianočným darčekom, aký kedy dostala.

Existujú rôzne typy ľudí, čo sa týka Vianoc. Ja sa jednoznačne zaraďujem do kategórie absolútnych milovníkov Vianoc. Jedny ešte neskončia a ja sa teším už na ďalšie. Nemám preto problém si pustiť vianočný film alebo prečítať vianočnú knihu aj pri bazéne a s melónom v ruke. Bohužiaľ, kníh s vianočnou tematikou na trhu nie je až také množstvo, aj keď mám pocit, že sa to v poslednom období trošku zlepšuje. Zatiaľ čo v televízii pravidelne nájdete nejaký vianočný film, nájsť kvalitné vianočné čítanie je už ťažšia úloha. O to viac sa preto teším, keď sa mi dostane do rúk príbeh, ktorý ma zaujme.
 
"Bože, nádherne voňal nenápadnou vodou po holení alebo niečím podobným. Snažila som sa, aby som ho očividne neočuchávala."

Tilly má v podstate úžasný život. Vychádza jej všetko nielen v pracovnom, ale aj osobnom živote. Teda, aspoň do chvíle, kým sa jej oba svety nezačnú rúcať ako domček z karát. Práve, keď si myslím, že jej život ide poriadne dole kopcom, objaví sa na scéne Marcus. Marcus je jej absolútnym protikladom. Sprvu si myslí, že nemajú absolútne nič spoločné, ale postupom času zistia, že ich k sebe ťahá oveľa viac ako len spoločný projekt. A nás čaká poriadne romantická cesta sprevádzaná vianočnou atmosférou Londýna. Aj napriek tomu, že príbeh je poriadne klišé, je napísaný tak dobre, že vám to absolútne neprekáža. Tilly a Marcus neprinášajú žiadny svetoborný príbeh, akých by tu už nebolo mnoho. Sú však natoľko skvelými a sympatickými postavami, že si ich obľúbite hneď od prvých strán. Zatiaľ čo Tilly je kreatívna voľnomyšlienkárka, ktorá má mnoho priateľov a šíri okolo seba pozitívnu energiu, ktorá je mimoriadne chytľavá, Marcus je strohý, striktný chlap v drahom obleku. Avšak, keď sú spolu, iskry medzi nimi len lietajú a vy si vychutnávate tú romantiku, ktorá doslova vyskakuje z každej stránky. Dejová linka bola naozaj jednoduchá, bez výrazných zvratov, avšak napísaná tak sviežo, že mi ani nechýbali nejaké komplikácie. Pravdaže, úplne jednoduché to nebude a obidvoch čaká množstvo rozhodnutí, kým si k sebe nájdu cestu. Táto cesta je však pútavá, zaujímavá, obohatená o nejaké to klišé, ale povedzme si úprimne, v tomto prípade je to plne dovolené. Mám pocit, že pri vianočnej tematike sa asi ani nedá prísť s niečím iným. Sama som niekedy mala pocit, že každý vianočný film vysielaný v televízii Doma je o tom istom, jediné, čo sa menia sú herci a mesto. V tomto prípade výraznú úlohu zohral aj samotný Londýn. Práve ten ešte viac dotvoril čarovnú atmosféru príbehu a dodal mu ten správny ráz. Navnadil ma natoľko na Vianoce, až som mala chuť si upiecť medovníčky a uvariť teplý punč. Autorke sa podarilo už po pár stranách vtiahnuť ma naplno do príbehu a zabudnúť na svet okolo mňa.
 
"Na moment som ho chcela zastaviť a zistiť, či by som ešte dokázala precítiť tú blízkosť, ktorú sme kedysi zažívali."

Nielen postavy, dej, či romantická línia, ale najmä autorkin chytľavý štýl vytvorili z tejto knižky úžasné dielko. Jules píše veľmi chytľavo, bez zbytočných opisov či nudných monológov. Prevládajúce dialogické pasáže a krátke kapitoly spôsobili, že sa mi stránky otáčali medzi prstami priam samé. Knihu som prečítala za jedno popoludnie a po jej dočítaní som mala chuť pustiť sa do nej znovu. Alebo si aspoň pustiť nejaký romantický film na Netflixe. Ako som už spomínala, nie je jednoduché nájsť na knižnom trhu kvalitný vianočný romantický príbeh. Pokiaľ patríte medzi milovníkov Vianoc, rovnako ako ja, neuspokojíte sa len tak s priemerným príbehom. Našťastie, Zasnežená Covent Garden absolútne nepatrí len medzi priemerné romantické knihy. Nenašla som na nej ani jedinú chybičku. Ani rozkvitnuté snežienky či prenikajúce slnečné lúče mi nezabránili pospevovať si Last Christmas a pripadať si pred manželom ako taký malý blázon, ktorý sa navnadil na Vianoce 2022 už v marci.

Ak hľadáte romantický, kúzelný príbeh, pri ktorom si oddýchnete a zabudnete na všetko zlo, čo sa deje vo svete, určite siahnite po tomto titule. Čakajú vás krásne momenty, silné myšlienky, sladké dialógy a veľa, veľa, veľa romantiky. Navyše, keď k tomuto všetko pripočítate Londýn a Vianoce, nemôže vám z toho vyjsť nič iné, než vynikajúce oddychové čítanie. Naozaj rada by som našla nejaké negatívum, aby moja recenzia nebola príliš optimistická, ale táto kniha ho jednoducho neobsahuje.

Myslím, že je úplne jasné, že nič iné ako päť lajkov ani nemôžem dať. Moje očakávania boli absolútne naplnené a môj vianočný duch opäť ožil. Ak ste ešte od Jules nečítali jej prvú knihu Zasnežený Nothing Hill, rozhodne siahnite po tomto titule a ja vám zaručujem, že to neoľutujete.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára