sobota 2. septembra 2017

Charlotte Lucasová - Najlepší rok tvojho života

Je to len náhoda alebo osud?

Čo je zmyslom tvojho života?
Ak aj Jonathan Grief niekedy poznal odpoveď na túto otázku, už ju dávno zabudol.

Čo je zmyslom tvojho života?
Pre Hannah Marxovú je to však jasné. Chce okolo seba vidieť iba dobro. Chce naplno prežívať život. Vychutnávať ho tu a teraz. A občas možno robiť celkom spontánne veci, napríklad behať naboso po lúke plnej kvetov.

Lenže osud niekedy všetko, v čo veríš, spochybní...

Krásny román o dvoch mužoch, jednej žene a najdôležitejších otázkach života.
 
Najlepší rok tvojho života ma zaujal už na prvý pohľad krásnou obálkou (neviem, či ste si všimli aj tie oblé rohy knihy - ide síce len o detail, ale zároveň to aj zjemňuje celkový vzhľad knihy), ale aj anotáciou. Autorka píše pod pseudonymom a zatiaľ som sa so žiadnym jej titulom nestretla, ani som o nej nič pred tým nepočula, preto bola moja zvedavosť ešte vyššia. Obľubujem podobné príbehy, keď žena a muž sa nejakým spôsobom len tak jedného dňa ovplyvnia, človek rozmýšľa, či je to náhoda alebo osud a sleduje ako sa navzájom menia ich životy. Práve niečo takéto som čakala aj do tohto titulu a, úprimne, aj som to dostala. Kniha je písaná z dvoch pohľadov dvoch úplne odlišných ľudí. Jonathan je bohatý majiteľ vydavateľstva, ktorému na účte nesvieti malá suma peňazí a ktorý by si mohol užívať život ako by len chcel, aspoň teda prostriedky by na to mal. Namiesto toho je z neho tak trochu zatrpknutý chlapík, ktorý si často ponadáva na svet a ľudí okolo seba, pôsobí seriózne a nie je zvyknutý len tak voľnomyšlienkársky žiť a užívať si život so všetkým, čo k tomu patrí. Jeho presným opakom je Hannah - optimistická žena snažiaca sa v každom človeku nájsť aspoň kúsok dobra, ktorá sa pozerá na svet cez ružové okuliare a dokáže sa tešiť aj z úplných maličkostí. Práve ich životy sa pretnú, pretože prvého januára nájde Jonathan na svojom bicykli zavesenú tašku s diárom na ďalší rok, ktorý už je vyplnený. Najprv preváži jeho racionalistického JA a snaží sa nájsť majiteľa, no potom urobí niečo nečakané - začne plniť jednotlivé úlohy v diári.

"Napríklad je vďačný za to,že... že... je vďačný, že...
Za čo je vlastne vďačný?"

Príbeh bol vymyslený naozaj zaujímavo, aj keď som zostala prekvapená, milo, že autorka nezviedla osudy našich postáv hneď dokopy, ale určitý čas si na to počkala. Niekto možno bude toto považovať za zbytočné naťahovanie príbehu, ale podľa mňa to práve viac zdvihlo to napätie a očakávanie. Dej teda nebol prvoplánový, ale autorka sa sústredila aj na iné postavy, celkovo sa snažila dej viac zamotať a navnadiť čitateľa na to, čo ho bude čakať na ďalších stranách. Už od prvých strán som si knihu užívala a vžila som sa do nej veľmi rýchlo. Často sa mi stáva, že kým ma príbeh naozaj začne baviť, som už niekde za prvou päťdesiatkou strán, niekedy to trvá aj oveľa dlhšie, no v tomto prípade som bola pohltená hneď od začiatku. Autorka píše naozaj pútavo a čitateľa si vie získať. Rýchlejší spád mal podľa mňa príbeh aj vďaka duálnemu pohľadu, keďže aj Hannah aj Jonathan obohacovali príbeh každý trošku inak a niečím zo svojho života. Na druhej strane musím povedať, že občas predsa len sa stalo, že sa nič dlhšie nestalo a mne nevadilo knihu na chvíľku odložiť a niekam si odbehnúť. Chápem, že to nie je žiadna kriminálka, ktorá vám vyrazí dych, no pár nejakých takých napätejších alebo wau scén by ma potešilo. 

"Situácia veru nebola smiešna, no Hannah sa nahlas rozosmiala."

Čo som si ale užila bolo to, že autorka často zdôrazňovala význam osudu. Mnoho krát sa zamýšľam, či je niečo len náhoda, alebo osud a v tomto prípade bolo skvelé sa trošku nad týmto zamyslieť. Autorka nezabudla ani na pár silných myšlienok, ktoré mi rezonovali v hlave ešte dlho po prečítaní. Pravdaže, nie všetko bolo úplne realistické a niktoré veci, či situácie možno boli trošku pritiahnuté za vlasy (čo môže niektorým čitateľom pripadať príliš absurdné a nestotožnia sa s tým), ale ja nezabúdam na to, že nečítam autobiografiu, a preto nie je nikde striktn napísané, že autorka sa od reality nemôže trošku odkloniť a s príbehom sa pekne vyhrať. Tak isto som zostala milo prekvapená, že na prvom mieste nebola romantická zápletka, ale skôr sila priateľstva a dokonca som nadobudla po konci a prečítaní celej knihy pocit, že nám možno autorka chcela zanechať určité posolstvo, alebo ak aj nie posolstvo, rozhodne aspoň to, aby sme sa každý tak trošku zamysleli nad svojím životom a nad tým, kam smerujeme. Čaro tejto knihy pre mňa spočívalo práve v tom, že mi prinieslo nielen krásny, dobre napísaný príbeh, ktorý som si užila, ale že ma Charlotte donútila aj premýšľať a nie len tak rýchlo prebehnúť cez knihu.  

Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky, práve pre nejaké to hluché a stagnujúce miesto. Aj napriek tomu, že som však nemala vysoké očakávania, knižka bola naozaj dobre a pokojne si viem predstaviť, že by sa mohla aj sfilmovať. Pokiaľ hľadáte príjemné, oddychové čítanie, určite siahnite po tomto titule.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&dcr=0&biw=1366&bih=635&tbm=isch&sa=1&q=new+beginning&oq=new+beg&gs_l=psy-ab.3.0.0l2j0i30k1l2.498632.501254.0.502695.9.9.0.0.0.0.251.1277.0j5j2.7.0....0...1.1.64.psy-ab..2.7.1274...0i67k1j0i19k1j0i8i30i19k1.mb5BjSiJRlg#imgrc=-TWrQMplwo1bnM:

3 komentáre:

  1. Zlý kredit, dobre !! 100% akceptácia pre okamžité pôžičky, získanie ponuky do 24 hodín
    Získajte osobnú pôžičku od 8 000 GBP do 80 000 000 USD, 3,0%
    úroková miera Naše pôžičky sú dobre poistené a maximálna bezpečnosť je naša
    prioritou, ste finančne stlačení?
    Hľadáte prostriedky na splácanie pôžičiek a dlhov?
    Hľadáte financovanie na začatie podnikania?
    Potrebujete súkromné alebo firemné pôžičky na rôzne účely?
    Hľadáte pôžičky na veľké projekty?
    Hľadáte prostriedky na rôzne ďalšie procesy?
    Poznámka: Ponúkame nasledujúce pôžičky pre jednotlivcov
    * Komerčné pôžičky.
    * Osobné pôžičky.
    * Obchodné pôžičky.
    * Investičné pôžičky.
    * Rozvojové pôžičky.
    * Pôžičky na nákup.
    * Stavebné úvery.
    * Úvery pre spoločnosti a mnoho ďalších:
    a oveľa viac pri úrokovej sadzbe 3%;
    e-mail: ako sa prihlásiť?
    Pre viac informácií kontaktujte pls: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahojte všetci, dnes som super nadšená. Videl som komentáre ľudí, ktorí už dostali pôžičku od Sabinhelps@gmail.com, a potom som sa na základe ich odporúčaní rozhodol prihlásiť. Pred pár hodinami som potvrdil celkovo 10 000 eur, ktoré som požadoval z vlastného bankového účtu. Toto je naozaj skvelá správa a odporúčam každému, kto potrebuje skutočnú pôžičku, aby poslal žiadosť prostredníctvom e-mailu: sabinhelps@gmail.com alebo whatsapp her na +79267494861.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Půjčky a úvěry, hypotéky a další.
    Půjčky a úvěry na koupi domu, rekonstrukci, auto, založení živnosti nebo podnikání a dostupnost hypotečních úvěrů a jiné. kontaktujte prosím e-mail: karolpp111@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť