sobota 18. marca 2017

Angie Bakes - Sladko, ľahko a s láskou

Prvá kniha foodblogerky Angie Bakes!

Známa foodblogerka Angie Bakes prináša na svojom blogu sladké recepty pre každého, kto rád pečie, už viac ako 3 roky. Teraz si môžete vychutnať jej lahodné nápady aj v knižnej podobe. V knihe nájdete 80 úplne nových senzačných receptov a ďalších 80 najúspešnejších z jej blogu. Od obľúbených koláčikov, cez torty, bezlepkové sladkosti, zdravé dezerty, až po klasické koláče. Spájajú sa tu moderné recepty s tradičnými, navyše s dôrazom na jednoduchosť, aby si aj úplní začiatočníci zamilovali prípravu sladkostí a pečenie dobrôt. Pretože nie je nič krajšie ako darovať s láskou pripravené maškrty svojim blízkym. Milým darčekom pre všetkých je priložená šablóna na štýlovú ozdobu torty pre milovanú osobu.
 
Vychutnajte si výnimočné recepty podľa Angie Bakes a oslaďte si život novou láskou.

Foodblogerka (ak ju tak môžem nazvať) Angie pre mňa nie je žiadnou neznámou osobou. Jej recepty sledujem už veľmi dlho, od skorých začiatkov založenia jej stránky. V dnešnej dobe sa podobným typ stránok veľmi rozšíril a to ani nehovorím o ďalšom množstve, ktoré existuje len v rámci Facebooku, preto nie je vôbec ľahké sa v takejto širokej sfére presadiť a získať si svojich pravidelných čitateľov, pre ktorým máte motiváciu vymýšľať stále nové a nové recepty. Angie sa to podarilo, dokonca nielen to, ale aj omnoho viac – vydať vlastnú knihu.

Možno si opäť kladiete otázku, prečo by ste mali siahnuť práve po jej výtvore, veď na knižnom trhu je toľko publikácií z oblasti gastronómie, dokonca ja doma by ste našli ešte nejaké po babičke, či dokonca prababičke. Angie sa špecializuje na sladké recepty, aj keď v poslednej dobe som už zaregistrovala aj recept na slané pečivo. Okrem toho sú jej dominantou dezerty – zákusky, koláče, rôzne sladké chlebíky, ale aj rôzne nepečené dezerty, smotanové poháre a podobne. Naozaj je výber  široký a myslím, že sa v ňom každý milovník nájde. To je hneď prvá výhoda, ktorú by som zdôraznila, že kniha obsahuje naozaj veľké množstvo receptov, nie je to len nejaká 50 stranová kuchárka s narýchlo nabúchanými receptami. Okrem toho som sa bála, aby neobsahovala iba recepty, ktoré sú už uverejnené na jej internetovej stránke, čo by bolo úplne zbytočné. Pravdaže, kniha obsahuje nejaké recepty, ktoré som už mala možnosť vyskúšať, keďže ich publikovala elektronicky, ale je doplnená aj o množstvo nových receptov, ktoré ešte pred tým neuzreli svetlo sveta. Opäť sa Angie pohrala s fantáziou, niekedy sa vám aj jej kombinácia môže stať až šialená, že ako z tohto môže vzniknúť toto, ale nakoniec ostanete veľmi milo prekvapený, že je výsledok ešte lepší, ako by ste si mohli predstavovať. Ďalšia vec, ktorú oceňujem je, že recepty sú zrealizovateľné aj keď nemáte prístup k tým najluxusnejším potravinám. Ja totiž bývam len v dedinke neďaleko nie príliš najväčšieho mesta, a preto mi je veľmi ťažko zháňať niektoré suroviny, a to ani nehovorím o tých cenách, ktoré za niektoré položky máte v obchode zaplatiť a potom premýšľate, či sa vám vôbec oplatí daný koláč robiť. Preto sa často krát hnevám, keď si čítam niektoré cukrárky a len rozmýšľam, či mi stačí ísť do BA, alebo treba vycestovať do Ázie, aby som zohnala všetko, čo potrebujem. Angie pracuje naozaj len so surovinami, ktoré nemáte problém nájsť, aj keď nie ste napríklad už zo spomínanej Bratislavy, ale oveľa menšieho mestečka. 

Jedným z posledných, ale nie menej dôležitých, pozitív je aj obtiažnosť receptov. Nájdete tu úplne základy, ktoré zvládnete aj keď ste nikdy pred tým nič podobné nerobili, ale aj ťažšie recepty ak si už trúfate skúsiť niečo komplikovanejšia. Preto je táto kuchárka, resp. cukrárka, vhodná aj pre začiatočníkov aj o niečo pokročilých a skúsenejších. Osobitnú pozornosť by som venovala grafickému spracovaniu, ktoré je naozaj podarené, kniha je proste krásna, ja keď som ju mala pri pečení otvorenú, len som sa modlila, aby som si ju nezašpinili múkou alebo niečím neobliala, pretože to by bola obrovská škoda. Každý koláčik, alebo všeobecne povedané jej výtvor, je odfotený, okrem toho je tu aj pár Angiených momentiek, no naozaj je to krásne spracované dielo. Na Vianoce som dostala aj cukrárku od Lulu, no bola som naozaj sklamaná, keďže kniha obsahuje množstvo komplikovaných receptov, nie je ani tak pekne spracovaná, alebo rôznorodá, keďže prevládajú u nej najmä makrónky. Preto som veľmi rada, že Angina kniha je básňou pre oči aj bruško. Na záver by som ešte rada vyvrátila mýtus, že keď sa vám niečo nepodarí hneď na prvý krát neznamená to, že je hneď recept zlý. Pečenie je naozaj veľmi detailný a precízny proces, a preto niekedy aj to, že dáte o kúsok nejakej suroviny viac, niečo miešate príliš rýchlo alebo podobné detaily môžu zapríčiniť, že výsledok nie je úplne dokonalý. Hlavne sa nevzdávajte po pár nepodarených kúskov a skúšajte ďalej!

Jednoznačne jej nemôžem dať nič iné než päť lajkov, dokonca by si zaslúžila ešte aj viac. Som nadmieru spokojná a nebudem vám klamať, môj snúbenec a kamaráti už asi aj ľutujú, že som si túto knihu zaobstarala, keďže ich (ževraj) moc prepchávam. Pridávam aj dve moje fotky – jedno sú mafiny z vaječného likéru aj s pudingovým krémom na vrchu (dozdobovať sa ešte musím doučiť) a druhé sú kokosové guľky z bielej čokolády. Jedno lepšie ako druhé, aspoň podľa môjho názoru. Komu z vás po mojej recenzii vyhladlo, priznajte sa!


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreSkoly.sk. Knihu si môžete výhodne zakúpiť TU.

1 komentár:

  1. Angie je skvelá cukrárka, aj osoba, som rada, že som sa ňou aj osobne stretla :)

    OdpovedaťOdstrániť