piatok 25. septembra 2015

Hriešna záležitosť - Christina Lauren

Spojí láska to, čo pred tým rozdelila ?

Deň sa nemohol začať horšie! Po noci strávenej s najpríšernejším milencom na svete narazí Harlow Vegová na svojho bývalého manžela Finna, spomienku na divoký víkend vo Vegas. Hoci bol Finn v posteli neprekonateľný a pri pohľade na jeho vyšportovanú postavu padla sánka nejednej vrátane Harlow, napokon sa z krásavca vykľul sviniar. Aspoň podľa nej.
Príťažlivý Kanaďan pricestoval do Harlowinho rodného mesta za obchodom a od tej chvíle sa ich cesty neustále pretínajú – a v najnevhodnejší čas. Harlow práve prežíva zložité obdobie, hrozí, že stratí najdôležitejšiu osobu vo svojom živote. Finn zas musí vymyslieť, ako zachrániť rodinnú firmu pred krachom. Riešenie, ktoré sa mu ponúka, nechce za žiadnych okolností akceptovať, znamenalo by stratu slobody.
Obaja hľadajú v ťažkých chvíľach rozptýlenie, a keďže si kedysi v istej oblasti výborne rozumeli, začnú tráviť voľné chvíle spolu.
Pohybujú sa však po veľmi tenkom ľade.

Christina Lauren a ja - to proste sedí ako puzzle. Zamilovala som si ju už pri jej sérii Božský bastard, ktorá u nás nevyšla, čo je podľa mňa veľká škoda. Nie je to tak dávno, čo som sa pustila aj do jej druhého knižného počinu - Rozkošný zvrhlík. Táto kniha sa mi páčila (recenziu nájdete na blogu). Spočiatku som si myslela, že Hriešna záležitosť je jej pokračovaním, no neskôr som si všimla, že aj keď sa jedná o sériu, jednotlivé diely na seba nenadväzujú (postavy z predošlých dielov sa však môžu objaviť v ďalších) a táto kniha zahŕňa úplne nový príbeh, nové postavy, no starú dobrú Christinu Lauren, ktorá teda písať vie!
"Bolo to také intenzívne, že som zrazu prehodnocovala všetko, čo ma sem priviedlo."

Prvé čo ma zaujalo, bola anotácia, keďže príbeh začína trošku netradične - Harlow a Finn spolu strávili noc, boli manželia, príliš to nevyšlo, rozviedli sa, opäť na seba narazia a preskočí iskra. Obaja boli naozaj silní hrdinovia, sebaistí, vzájomne sa podpichovali a chémiu medzi nimi bolo doslova cítiť z jednotlivých strán. Jednalo sa o pár, ktorý sa dopĺňa, zabúda na problémy, užíva si život. Zo začiatku príbeh môže pôsobiť trošku plytko, no už po pár stranách sa skvelo rozbehne. Mnohí z vás možno nevedia, že autorkami sú vlastne dve ženy a Christina Lauren je len pseudonym. Myslím si, že ich dielam naozaj pomáha, že spojili hlavy dokopy, keďže je to moja štvrtá kniha a stále mám pocit, že čítam niečo nové, iné, zaujímavé, no proste skvelé. Obe majú vynikajúci štýl, príbeh zbytočne nenaťahujú, svojim postavám sa venujú, no zase nechcú unudiť čitateľa k smrti. Tak isto bol skvelý ťah, že sú kapitoly striedavo rozprávané aj z pohľadu Harlow aj Finn. Mám mimoriadne rada, keď môžem pozerať hlavným hrdinom do hlavy súčasne a sledovať, ako na jednotlivé situácie, ktorý z nich reaguje. Nevadilo by mi, ani keby bol celý dej z pohľadu Finna, pretože bol jednou z tých najpodarenejších postáv. Dejová línia sa sústreďovala na nich dvoch a aj keď sa v pozadí odohralo pár zaujímavých situácií, nemám pocit, že by nejako výrazne ovplyvnili dej. Dosť často sa riešila Finova firma a jeho biznis život, čo posúdilo ako fajn kulisa, ale inak som žiadny druhý význam nenašla. 

"Natiahla som sa k jeho uchu a hlas sa mi zlomil už pri prvom slove."

Romantická zápletka bola naozaj skvelá a postupne bolo vidno, ako sa vzťah našich hlavných dvoch postav menil a prešiel od hravej, podpichovačnej do oveľa hlbšej už vážnejšie roviny. Pri podobných knihách je najdôležitejšie (aspoň pre mňa), aby nebolo dielo len jedno veľké klišé, ktoré nemá čo ponúknuť. Najmä v poslednej dobe sú kníhkupectvá preplnené romantickými knihami s nejakou tou erotikou, a preto je dôležité napísať knihu naozaj dobre. Christina o však zvládla/zvládli skvelo. Ako som už spomínala, jednu úspešnú sériu majú už za sebou a druhú práve vytvorili. Hriešna záležitosť aj Rozkošný zvrhlík absolútne nie sú kvalitou horšie a Jennifer Probstová má teda riadnu konkurenciu. Pevne verím, že sa dočkám od nej ešte ďalšej knihy, pretože by ma naozaj mrzelo keby nie. Pokiaľ hľadáte romantickú knihu doplnenú sexi scénkami, určite vám odporúčam Hriešnu záležitosť. Jedná sa o naozaj perfektné dielo a keďže som momentálne tesne po jeho dočítaní, som stále plná eufórie a čoskoro si určite dám re - reading. 

 Podľa mojej recenzie už asi tušíte, že nič iné ako plné hodnotenie ani nemôžem dať! Opäť raz som mohla utiecť z reality a úplne sa pohltiť do tohto skvelého príbehu :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU :)

5 komentárov: