utorok 23. decembra 2014

Saeculum - Ursula Poznanski

Uprostred lesov začína boj o život!

Stráviť päť dní v hlbokom lese a skúsiť žiť ako v stredoveku vyzeralo ako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitok radšej nechal ujsť. S účasťou na výprave súhlasil len kvôli svojej láske Sandre. 

Partia dobrodruhov sa vydáva na cestu napriek tomu, že miesto, kde chcú táboriť, bolo kedysi prekliate. Staré povedačky o tom, že kto do lesa vstúpi, nevráti sa už späť, nikto neberie vážne. Počas prvej noci príde prudká búrka a z tábora zmizne prvý člen výpravy. Zostanú len podivné odkazy vyryté do kôry stromu. Keď sa ho ostatní vydajú hľadať, začnú blúdiť. Nechá ich LES odísť?

Saeculum je pomerne novinka z pera nemeckej autorky s trošku netradičným príbehom, ktorá ma zaujala hneď po prvom prečítaní anotácie. Históriu mám strašne rada a keď mala byť ešte aj v spojení s fantasy, bola som nadšená. Musím však povedať, že som ale čakala príliš veľa a tak nejako som potom zostala sklamaná a asi som si sľubovala veľa. Ale poďme pekne po poriadku, prečo ma vlastne kniha sklamala a čo jej chýbalo.

"Bastian sa nepokúsil prerušiť tok jej reči, ale prikývol a všetko čo povedala."

Saeculum - tak si hovorí skupinka mladých ľudí, ktorí majú záľubu v stredoveku. Každý rok sa stretnú na stredovekých trhoch, idú do lesa a správajú sa, ako by boli naozaj v stredoveku. Na takéto stretnutie je pozvaný aj mega bifľoš Bastian, ktorý ide hlavne kvôli krásnej Sandre. Nič však nebude také jednoduché a keď prídu do lesa, začnú sa diať čudné veci. Les je totiž prekliaty. Celý príbeh sa zamotáva a prináša nové zvraty. Pri knihe by ste sa teda nemali nudiť. Alebo? Zo začiatku som si myslela, že bude kniha super a že si ju užijem . Postavy vyzerali super, námet dobrý, ale kniha mi prišla nudná. Bolo vidieť, že sa autorka snaží spraviť knihu napínavou a zakombinovať do nej akciu a napätie, ale všetko mi prišlo strane silené a ničomu som neuverila. Kniha má okolo 400 strán a mala som naozaj problém ju dočítať, keďže som sa s ňou pasovala asi týždeň. Námet bol naozaj dobrý, páčili sa mi aj postavy, len spracovanie bolo horšie. Keby mala autorka lepší štýl, alebo by napísala knihu inak a využila by svoj nápad, určite by zo svojej knihy spravila lepšie a kvalitnejšie dielko.

"Zasmiala sa a prehodila si vlasy cez plece. Bola krásna."


Postavy boli celkom v pohode, nemôžem povedať, že by som si k ním vytvorila nejaký vzťah, skôr boli také neutrálne. Hlavne naša hlavná postava Bastian - bol to bifľoš, budúci lekárnik, ktorý zrazu kvôli jednému dievčaťu odhodil všetky učebnice, zabudol na diktátorského otca a pridal sa ku skupine. Tento jeho prerod sa mi celkom páčil, len som mala občas pocit, že by predsa len sedel radšej doma, ako behal niekde po lese. Sandra bola celkom sympatická, ale taktiež veľmi nevýrazná. Neviem. Taktiež by som z knihy trošku vyškrtala všetky tie opisy a skrátila ju aspoň na polovicu. Určite by sa čítala lepšie.

Celkovo mala knihu zaujímavý námet a potenciál, ktorý však autorka nedokázala naplno využiť. Veľmi ma mrzí, že to nakoniec s knihou takto dopadlo, keďže som sa ňu naozaj tešila.

"Bola biela ako stena a stále brblala o tej kliatbe."



Knihe by som nakoniec udelila 3 lajky. Po celý čas som sa nevedela rozhodnúť, či sa mi vlastne kniha páči alebo nie. Väčšina recenzií na internete je taktiež skôr negatívneho charakteru, ale knihe aj tak skúste dať šancu :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

3 komentáre:

  1. Ja som od Uršuli čítala Erebos a poviem ti celkom ma to sklamalo, hoci to malo úplný mega námet a postavy boli tiež ako tak strpiteľné. Len proste, keď sa rozpísala a začala opisovať detaili a podobne, tak ma to začalo trochu nudiť. Niekedy mám pocit, že Uršuľa má len dobré nápady, ktorým bohužiaľ chýba potenciál a skvelé spracovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Doma v poličke mám Erebosa, no ešte som sa k nemu nedostala :) Určite sa na neho teším, no neviem, či by som si prečítala aj Saeculum. Aj keď znie dosť lákavo, tá téma. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je škoda, že je to taková průměrná kniha, protože jsem myslela, že bude lepší. Původně jsem si ji chtěla přečíst, hned jak vyšla, ale nějak z toho sešlo a teď už si ji asi ani pořizovat nebudu, protože všude vidím podobné recenze jako ty, tudíž jen průměrné (hodnocení). Erebos jsem četla, ale nelíbilo se mi to nějak extra no.. Jinak hezká recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť