piatok 24. októbra 2014

Medzi neboma zemou: Čakanie na zázrak - Stacey Kade

Podarí sa Alone zachrániť seba aj Lili?

Alona Dareová, bývalá kráľovná školy, žije už viac ako mesiac v tele Lily "Ally" Turnerovej. Trápi ju, že Liline telo nie je dostatočne atraktívne, navyše sa jej nedarí hrať dcéru a sestru ľudí, ktorých skoro nepozná. Znepokojuje ju aj bývalý spolužiak a súčasný "parťák" Will, ktorý si želá, aby sa vrátila skutočná Lily.Dočkajú sa zázraku, bude Alona opäť voľná a Lily nažive?
Odhaľovanie pravdy sa nepáči tajomnému duchovi, ktorý sa pred ničím nezastaví. Aj keby mal Alonu zničiť...
Medzi nebom a zemou je taká nenápadná, no za to veľmi milá a aj dobre napísaná séria. Príbeh je v celku jednoduchý, možno niekomu príde až ošúchaný. Samej sa mi zo začiatku trošku zdalo, že čítam len napodobeninu nejakej americkej teen love story, no pochopila som, že sa v tejto sérii skrýva o niečo viac. Ani som sa nenazdala a voľako som sa prečítala až k tretiemu dielu, ktorý bol opäť napísaný dobre.
 
"Videl som v Alonu v mnohých situáciach. Vlastne v mnohých ošemetných situáciach." 
 
Will sa na Alonu stále hnevá, potom čo vyviedla. Alona nevie čo má robiť, lebo je uväznená v tele Lily a nič nejde tak ako si predstavovala. Nedokáže napodobňovať Lily, jej rodičia aj priatelia už niečo tušia a Alona vôbec nevie, ako z takejto situácie vyjsť. Nezostáva im nič iné, len (doslova) čakať na zázrak a dúfať, že sa táto situácia nejako (možno aj sama) vyrieši. Celú situáciu však skomplikuje aj tajomný duch, ktorý by si najradšej prial, aby Alona navždy zmizla.
 
Zatiaľ čo v predchádzajúcich dieloch som si Willa veľmi obľúbila, v tomto mi strašne liezol na nervy a prišiel mi ako taká baba. Furt len mrnčal, sťažoval sa, nadával na Alonu, no keď prišlo  do tuhého a Alone niečo hrozilo, už mu bolo strašne ľúto, že by mohla navždy zmiznúť a podobne. Naozaj bola jeho postava veľmi rozpoltená a mne to liezlo strašne na nervy, tá jeho nerozhodnosť, nevedela som čo myslí vážne a čo nie, čo je len pretvárka  ata nejako som stále bojovala sama so sebou a s tým, prečo autorka zrazu vytvorila z Wila takého debila. NAšťastie bola kniha prerozprávaná nielen z Willovho, ale aj z Aloninho pohľadu a ja som si oveľa viac užívala práve tieto kapitoly. Málokedy sa mi stane, že by mi hlavná hrdinka sadla (oveľa) viac ako hlavný hrdina a že by som si ju tak obľúbila. Od prvého dielu prešla obrovskou zmenou, bolo vidno ako sa z rozmaznanej babenky stala emancipovaná žena, ktorá sa nebála priznať svoje pocity, ktoré pred tým považovala za svoju slabosť. Ten pokrok v jej charaktere bol vidno každým dielom čoraz viac a viac a práve v tomto poslednom dieli sa Alona ukázala v najlepšom svetle v akom mohla - bola energetická, nebála sa povedať svoj názor, išla si za svojím cieľom a nenechala sa odradiť. Zaradila sa tak medzi moje najobľúbenejšie postavy.
 
"Lily je roztomilá , vždy bola, a áno, tú jazvu na tvári a krívanie vidieť, ale rozhodne preto nepôsobí odpudivo... V nijakom prípade."
 
Aj napriek tomu, že sú všetky tieto knižôčky pomerne uzučké, ponúkajú skvelý príbeh. Ten dej je proste vypracovaný neskutočne dobre! Hrozne sa mi páčilo ako to autorka všetko vymyslela, ako sa pohrala s nápadmi a všetko otiahla do úplných detailov bez toho, aby knihu natiahla na tisíc stranový počet. Vytvriť takú jednoduchá  zároveň takú zaujímavú zápletku môže byť niekedy ťažké, no Stacey to proste zvládla úplne super. Čakanie na zázrak bolo podľa mńa také primerané ukončenie celej série a ne sa páčilo, ako to autorka nakoniec ukončila, aj keď som mala v hlave trošku iné nápady. Tretí diel sa mi (podobne ako predchádzajúce) čítal úplne skvelo, knihu som odložila len keď som musela a naozaj som si celú sériu užila, až ma mrzí, že je už koniec. Kniha, ale aj séria, bola napísaná veľmi nenúteným spôsobom, bola to taká príjemná oddychovka, ktorá chytí za srdce. Niekedy nie je potrebné, aby mala kniha kopu strán, či nálepku bestseller na to, aby sa stala vašou obľúbenou a aby ste sa k nej chceli ešte vrátiť. Niekedy stačí len dobrý nápad a talent a juj, máme tu skvelé dielko.
 
Celkovo túto sériu hodnotím ako jednu z najlepších oddychových kníh, aké som za dlhý čas čítala. Cez fantasy, romantiku, skvelé prostredie a jednoduchý námet sme sa dostali až ku zaujímavú a akciou nabitému koncu. Tejto série by mal dať šancu určite každý, keďže nemá prečo sklamať či nezaujať, naopak, strávite pri nej pár pekných poobedí.
 
"Bola taká otravná, no zároveň..."
 
Knihe by som nakoniec dala 4 lajky. Jeden lajk by som stiahla za to hrozné Willove správanie, ktoré sa zlepšilo až od polovice knihy. Inak nemám čo vytknúť, kniha bola napísaná perfektne, zaujala ma a ja som si ju naplno vychutnala. Túto sériu vám všetkým odporúčam a pokaiľs te s ňou ešte nemali česť, je najvyšší čas to zmeniť.
 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

2 komentáre:

  1. Knihu znám jen tak od ostatních, ale nečetla jsem ji a ani se na to nechystám. Určitě to není špatná kniha, ale tématika mě nezaujala a celkově na mě neudělala dojem.. Hezká recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť