nedeľa 29. júna 2014

Rezistence - Veronica Roth

Jedna voľba ťa môže zničiť!


Žádná volba není bez následků.

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?




Rezistence je pokračovaním knihy Divergence, ktorá bola vyhlásená za jednu z najlepších kníh! Veronica je úžasná spisovateľka, ktorá napísala vynikajúcu dystopickú trilógiu. Ja som sa k nej dostala len nedávno (až keď som uvidela Divergenciu v kinách) a hneď som oľutovala, že som tak dlho čakala. Divergencia sa mi neskutočne páčila a hneď som sa pustila do druhého dielu, aj keď som sa bála, že sa bude jednať opäť o prekliatu dvojku. Našťastie sa moje podozrenie nepotvrdilo a Rezistence bola opäť vynikajúcim pokračovaním. Tento krát autorka siahla po ešte väčšom množstve akcie a napätia a pokiaľ sa vám zastavilo srdce už na konci prvého dielu, koniec druhého asi nerozdýchate (mne samej sa zastavilo srdce na poriadne dlhú chvíľku).

"Čekám, že Neohrožení začnou pohoršeně vykřikovat, že sa na něj vrhnou, že ho zmláti k nepoznání. Jsou schopni daleko nevyzpytatelnějších věcí." 



Druhý diel nadväzuje hneď na prvý, a preto som bola rada, že som knihy čítala hneď za sebou. Napätie a spory sa medzi frakciami stále stupňujú, stupňuje sa tlak aj medzi hlavnými postavami - Tris a Tobiasom. Zo začiatku knihy mi Tris liezla poriadne na nervy, no postupne som sa s ňou opäť vedela zžiť. Tris a Tobias sa totiž musia snažiť zachrániť zvyšky Neohrozenosti a Sebazaprenia - teda toho čo zostalo po rozpade zvyšných dvoch častí. Dozvedáme sa však aj veľa o divergentných a bezprizorných a oproti prvému dielu sa neocitáme len v jednej frakcii, ale beháme po Chicagu a dozvedáme sa viac aj o ostatných frakciách. Aj keď som mala pocit, že sa kniha zo začiatku rozbiehala strašne pomaly, postupne sa však pekne rozbehla a koniec bol opäť raz proste neuveriteľný a nepredvídateľný.

"Už jsem blízko. Od budovy mě delí pouhé metry. Zatnú zuby a pokusím sa ještě přidat. Nohy mám jako z gumy; zem pod chodidly téměř necítím."



Rezistence bola vynikajúca kniha, no je pravda, že Divergenciu neprekonala. Aj keď sa autorka rozhodla knihu ešte viac okoreniť a pridať tam akciu a napätie a všetko, no niekedy som mala pocit, že je kniha aj napriek tomu o dosť nudnejšia ako jej predchodkyňa. Aj napriek skvelému koncu knihy, predsa len bol začiatok o dosť nudnejší. Tak isto som nemala ani problém knihu odložiť a vrátiť sa k nej neskôr. Aj keď ju autorka napísala skvelo a stále som nemohla uveriť, že je to jej debut, predsa len moje pocity z Divergence neprekonala. Teším sa však na tretí diel a som zvedavá, ako to vlastne dopadne.

"Když se od sebe odtáhneme, mám strach, že uslyší, jak roztřeseně dýchám. Obrátim se k oknu."



Knihe dávam nakoniec 4 lajky. Predsa len tam ešte niečo k tej úplnej dokonalosti chýbalo a tak som nemohla dať plný počet. Verím však, že posledný tretí diel bude opäť skvelý a ja dám plný počet lajkov.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára