sobota 13. apríla 2019

Kontrakt - Melanie Moreland

Naozaj ide iba o kontrakt?

Může láska někoho doopravdy změnit? 

Katharine pracuje pro šéfa Richarda, bezohledného tyrana, který se nikdy neohlíží na nikoho a na nic. Potřebuje práci, a tak musí strpět jeho nekonečné požadavky a ponižování. Jednou však od něj dostane úkol, s nímž rozhodně nepočítala. Její pracovní smlouva teď zní – milenka a snoubenka. Když lásku musí předstírat dva lidé, kteří se nesnášejí, co se asi stane? Drsné napětí a erotické jiskření přerůstá do něčeho nečekaného. Katharine náhle bez svého nenáviděného nepřítele nedokáže žít. Je to vůbec ještě ten starý Richard, nebo se z něj stal někdo jiný? Přežije jejich vztah tento neobvyklý a zrádný kontrakt?
O knihe Kontrakt som počula už dávnejšie, ako vyšla v preklade. Na internete som na ňu našla množstvo pozitívnych recenzií, a tak som sa jej nevedela dočkať. Viem, že mnohým z vás sa môže zdať tento námet otrepaný, ja však nemôžem súhlasiť. Vyskytuje sa síce naozaj často, našťastie sa však stále objavujú aj autori, ktorí proste tento žáner písať vedia. Jednou z nich je rozhodne aj Melanie. Vo svojej knihe sa zamerala na vykreslenie vzťahu dvoch postáv, ktoré sa sprvu neznášajú, ale nakoniec zistia, že majú spoločné oveľa viac, ako si sprvu mysleli. Mám rada, keď môžeme vidieť takúto zmenu postáv a sledovať, ako sa vyvíja ich vzťah. Hlavnými postavami sú Richard a Katharine. Richarda všetci považujú za tyrana bez srdca a nie je zrovna obľúbený. Ľahké srdce na neho nemá ani Katharine, ktorá by sa mu najradšej vyhla, ale keďže potrebuje prácu, je nútená stráviť v jeho prítomnosti viac času a pristúpiť aj na zmluvu, ktorú jej navrhne.
 
"Prudce jsem se otočil a nechal ji tam stát a zírat."


Čo ma teší najviac je, že väčšina kapitol je z pohľadu Richarda. Je len málo kníh, kde primárnu úlohu má mužský hrdina. Musím uznať, že Richard prešiel obrovským vývinom. Zo začiatku to bol naozaj iba kus poriadneho blbca, no na konci by ste si ho najradšej zobrali domov a už nikdy ho nikam nepustili. Veľmi som si ho obľúbila a získal si ma na plnej čiare. Svojrázna Katy ho perfektne dopĺňala. Musela toho zvládať veľa, väčšina by pravdepodobne to večné ponižovanie ani nevydržala a dala výpoveď, ale ona sa nevzdávala. Postupne prenikáme do ich svetov a zisťujeme, prečo konajú často tak, ako konajú. Celkovo bola dejová línia veľmi svieža. Mala som pocit, že sa stále niečo deje a ani na chvíľku som sa nenudila. Často sa vraciame aj do minulosti, odkrývajú sa rôzne tiene a tajomstvá a nechýbajú ani intrigy. Občas som mala pocit, že pozerám nejakú telenovelu a nie, že čítam knihu. Tak isto som si všimla, že autorka sa zamerala nielen na vykreslenie postáv, ale najmä na emócie. Psychologická zložka knihy je naozaj dôležitá a obohacuje celý dej. Myšlienky, priateľstva, láska - to všetko sú silné elementy, na ktorých je kniha založená.

"Zabořil jsem hlavu do dlaní a zaúpěl nad tím, jak proti mně použila mnoje vlastní slova."

V žánrovo podobných knihách je to zväčša tak, že na prvom mieste je práve sex a všetko sa točí okolo neho. V tomto prípade však autorka zvolila rozumnejšiu cestu a nechala si ho až po istom čase. Som rada, že sa naše postavy necápali po sebe hneď na druhej strane, ale až keď sa to hodilo do deja. Čo ma prekvapilo, a nečakala som to, bol humor. Kniha bola mimoriadne vtipná. Často som sa pristihla pri tom, ako sa len tak smejem ako blázon (ešte, že som knihu čítala iba doma a nie na nejakom verejnom mieste). Ako to už pri romantických knihách býva, nechýba ani nejaké to klišé a istá predvídavosť. Našlo sa pár takých situácií, keď som presne vedela, čo sa stane a asi ako to dopadne, občas padla nejaká vetička, ktorú som čítala už asi tak stokrát, ale našťastie to nebolo nič do oči bijúce, čo by pokazilo čítanie. Nechýbali ani poriadne romantické a sladké scény, pri ktorých nejednej z nás zaplesá srdiečko. Priznám sa, že táto kniha mala všetko, čo si sľubujem od ľahkej romantiky. Perfektné charaktery, ktoré sa vyvíjajú, plynulý príbeh bez stagnácie, adekvátne romantické aj erotické scény a svieži štýl písania vytvorili skvelé dielko Kontrakt. Úplne chápem všetky tie pozitívne recenzie na internete, ktoré vôbec neklamali. Pre tých, ktorí sa nenabažia príbehu (ako ja), určite poteší bonusová novela Baby šéf. Nie je síce tak prepracovaná ako príbeh, keďže nedostala toľko priestoru, ale aj napriek tomu dokresľuje celý príbeh a rozhodne vás poteší.

Päť lajkov si Kontrakt jednoznačne zaslúži. Určite by som ho odporučila všetkým, ktorí máte chuť na oddychovú romantickú knihu, ktorá v sebe skrýva viac než len romantické a erotické scény. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára