sobota 13. apríla 2019

Jodi Ellen Malpasová - Sľúbená

Zvládne jej srdce všetky tajomstvá?

Livy si všimne Millera, len čo vkročí do kaviarne. Atraktívny muž s prenikavými modrými očami ju tak očarí, že nie je schopná slova. V tej chvíli by jej ani nenapadlo, že sa s ním ešte stretne. Kým nenájde odkaz na servítke podpísaný písmenom M.
Žiada od nej jedinú noc. Nijaké city, záväzky, iba čistú rozkoš. Livine zásady, ktorým je vo svojom osamelom živote verná, tak ohrozí muž plný protikladov.
Je neznesiteľný, ale zdvorilý. Džentlmen, no zároveň odmeraný. Vášnivý, zato bezcitný. A predsa Livy tak fascinuje, že mu nedokáže odolať...
Miller Hart ju postupne vtiahne do svojho nebezpečného sveta. Prebudí v nej vášeň, ktorá v nej driemala. Livy vycíti, že za rýchlymi autami, značkovými oblekmi a luxusným bytom skrýva Miller bolesť, a ak si chce podmaniť jeho dušu, musí zistiť, čo pred svetom tají. Hrozí však, že jej srdce to nezvládne.


Už je to dlhší čas, čo som mala naposledy v rukách nejakú knihu od Jodi Ellen Malpasovej, ktorá sa preslávila písaním erotických kníh. Mnohí z vás si určite pamätajú jej sériu Tento muž. Priznám sa, že prvé čo ma zaujalo, bola práve obálka, ktorá je mimoriadne krásna a hneď vo vás evokuje, o čom by príbeh asi tak mohol byť. Na jednej strane je jednoduchá, na druhej perfektne pasuje k príbehu a vystihuje celú jeho atmosféru. O knihe som si pred čítaním nezisťovala nič, keďže som sa chcela nechať prekvapiť a zistiť, či sa autorka za tie roky niekam posunula. Latka sa totiž poriadne zvýšila, keďže tento žáner nabral na popularite a dá sa povedať, že ho trh začína byť trošku presýtený. Dokázala sa v ňom Jodi nestratiť?

"Vypleštila som oči. Určite to zaiskrí, lebo ja som to už pocítila. Jeho posmešný tón vlial do mňa odvahu."

Livy žije v podstate pokojný, niekto by povedal až nudný život. Všetko má presne zabehnuté, naplánované a nie je ten typ, čo by len tak vykročil z dráhy. Všetko sa však zmení, keď stretne Millera, ktorý obráti jej svet naruby. Zo začiatku je vidieť, ako so všetkým bojuje, ako jej rozum hovorí nie. Zvedavosť však prekoná obavy a ona sa vrhá do nebezpečnej hry. Musím povedať, že zo začiatku mi prišla ako sivá myška, až príliš nevýrazná, nezaujímavá a vôbec sa mi nehodila ako hlavná postava. Nevedela som si predstaviť, že sa okolo nej má točiť celá kniha. Postupne však ukázala svoje pravé ja, ktoré driemalo pod povrchom a ja som si ju obľúbila. Miller bol tajomný, záhadný, vážny, vždy vedel, čo povedať, aby si vás naplno získal. Lámač ženských sŕdc, ktorý má už na čele napísané, že to s ním nedopadne dobre. Zo začiatku sa príbeh vyvíjal skôr pomalšie, autorka nám dala priestor, aby sme sa so všetkým oboznámili. Postupne však dej dostal grády a všetko nabralo nový rozmer. Pred očami sa mi otváral príbeh, aký som vôbec neočakávala. Jodi ma milo prekvapilo, pretože zápletka bola vymyslená perfektne. Nechcem vám nič prezradiť, a preto iba poviem, že veľa vecí bude úplne inak, ako to na začiatku vyzerá. Sama som bola prekvapená, že som veľa vecí vôbec netušila a neodhalila, že som mala viac čítať medzi riadkami. Keďže som tak neurobila a Jodi niektoré veci pred mnou pekne skryla, ostala som párkrát ako obarená a nemo som civela na to, čo sa mi deje pred očami.

"Keď sa ma už nedotýkal perami, znova sa ozval rozum."

Už z anotácie je cítiť, že v knihe nebudú chýbať erotické scény. Bolo ich naozaj požehnane, ale v podstate sa od nich odvíjal celý príbeh aj zápletka, a tak mi to vôbec neprekážalo. Čo ma však sklamalo, bola veľká podobnosť s Päťdesiatimi odtieňmi. Oceňujeme, že autorka vymyslela vlastný, prepracovaný príbeh s rôznymi odkazmi na minulosť a tajomstvami, ale bolo vidieť, že niektoré scény až príliš okato prebrala z trilógie Fifty shades. Táto séria bola rozhodne fenomén, ktorý ovplyvnil mnohých autorov, ale nemalo by to byť podľa mňa až natoľko, aby z nej prebrali niektoré kľúčové scény. Bola som veľmi sklamaná, keď sa objavil tento fakt, pretože autorka vytvorila perfektný príbeh, ktorý som si užívala. Koniec knihy bol jednou z najlepších častí a rozhodne navnadí čitateľa na ďalší diel. Musím uznať, že keď si porovnám Jodi s jej predchádzajúcimi knihami, určite je tam cítiť istý posun. Zápletka bola vymyslená perfektne, postavy boli zaujímavé a získali si ma na plnej čiare. Príbeh sa sľubne rozvíjal a ja som čakala, že mu udelím plné hodnotenie. Potom však prišiel ten zlom a ja som zostala sklamaná.

Dlho som váhala, koľko udelím knihe lajkov a nakoniec som sa rozhodla pre tri. Pevne verím, že ďalšie diely budú ešte lepšie, keďže predpoklad na to rozhodne majú a ja im budem môcť udeliť plné hodnotenie. Pokiaľ máte chuť na niečo erotické, čo si získa vaše zmysly, určite skúste túto knižku.


https://www.bux.sk/knihy/407486-slubena.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára