pondelok 7. augusta 2017

Božský - Christina Laurenová

Nespútaná kráska a nudný fešák. Na obzore nová láska?

Pippa Coxová je svérázná, energická a mírně potřeštěná. Když najde svého přítele v posteli s jinou ženou, popere se s tím obdivuhodně. Praští ho kabelkou doprostřed zad, zrovna když je v nejlepším. Aby setřásla hořkou pachuť zklamání z nepovedeného vztahu, dle rady svých přátel se s nimi vydá na výlet po vinicích. Čekají ji dva týdny plné vína, kouzelné krajiny a relaxace ve srubu uprostřed americké přírody. Během svého letu z Londýna ovšem málem vymluví díru do hlavy jednomu přitažlivému chlapíkovi, který sedí na vedlejším sedadle. Malá sklenka šampaňského udělá s Pippou divy a tak si vykoleduje pořádný trapas. Ale je jí to srdečně fuk, protože předpokládá, že svého sexy spolucestujícího už nikdy neuvidí. Jaké je její překvapení, když na něj natrefí znovu a zjistí, že se bude účastnit stejného výletu jako ona.
To, že mám rada knihy s nádychom erotiky nie je žiadne tajomstvo a pokiaľ sledujete môj blo dlhšie, určite ste si to všimli. Pravdou ale je, že sa po toľkých knihách, čo som z tohto žánru prečítala, stáva pre mňa  naozaj ťažké nájsť nejakú ďalšiu sériu, ktorá by ma zaujala. Christina Lauren je jedna z mojich najobľúbenejších spisovateľských dvojíc a na ich knihy sa vždy teším. Božský je piaty a aj posledný diel celej série. V angličtine vyšli okrem týchto piatich dielov aj rôzne novelky, ktoré voľne nadväzujú na sériu a pevne verím, že sa ich dočkáme aj v češtine. A čo hovorím na koniec série?

"Vlastně nevím, čím mě Pippa přiměla k tomu, že jsem přiznal věci, které bych nikdy předtím nahlas nevyslovil."

Autorka nasadila laťku poriadne vysoko a všetky predchádzajúce diely boli kvalitou veľmi vysoko. Preto som mala, pravdaže, vysoké očakávania, najmä ak išlo o posledný diel, ktorý nám má uzavrieť osud všetkých postáv. Hneď na začiatok musím povedať, že ma autorka dostala nápadom zobrať všetky naše postavy na spoločný výlet. To by nebolo až také zaujímavé, keďže ich príbehy sme spoznali už v predošlých tituloch, a preto autorka neváhala dohodiť nám do deja ešte ďalšie dve postavy. Spojiť takto niečo staré a niečo nové bol podľa mňa od autorky skvelý ťah a strela do čierneho.Na jednej strane som sa tešila, čo bude s našimi predošlými postavami, ako sa ich príbehy uzavrú, na druhej som sa ale tešila, že opäť spoznám ešte niekoho iného, kto prišiel do príbehu len teraz. Možno vám na tomto nápade nepríde nič až také svetoborné, ale ja ho mimoriadne oceňujem, keďže sa to skvelo hodilo na ukončenie celej série. Zo všetkých postáv mi možno prišli tieto najmenej zaujímavej a nevytvorila som si k ním ani tak vzťah, ale pravdupovediac sa ani nečudujem. Autorky už do mojej mysle dostali toľko rozličných charakterov, že sa niekedy divím, či sa mi do nej ešte ďalšie postavy zmestia. Okrem toho som sa s ostatnými stretla častejšie, a preto som si ich aj viac obľúbila.

"Podívala jsem se na něj a zjistila, že i on se na mě díva. Nedokázali jsme od sebe odtrhnout zraky."

Autorky si opäť ponechali svoj perfektný, ľahký štýl doplnený o satirický humor. Nechýbali ani ľúbostné či erotické scény a celá kniha bola perfektnou zmesou všetkého, čo si predstavujem, keď niekto povie dobrý romanticko - erotický román. Aj napriek tomu, že nepriniesol nič svetoborné, čo by tu ešte nebolo (a myslím, že v tomto žánri je to v súčasnosti o dosť ťažšie) si ma získal svojím nenúteným spôsobom. Obe autorky totiž dokázali dokonale spojiť svoje nápady, myšlienky a dostať ich na papier vo forme, ktorá chytí za srdce množstvo čitateľov. Séria Božský má istý šmrnc a lesk, ktorý iným knihám chýba. Navyše oceňujem, že sú to v podstate všetko normálne príbehy bez toho, aby sme sem museli zapojiť tragickú minulosť, divné sexuálne praktiky a podobne. Na blogu si môžete prečítať recenziu na každý z týchto dielov a po prečítaní posledného musím povedať, že mi bude za touto sériou ľúto, pretože bola napísaná skvelo, ani raz som sa nenudila ani nerozčuľovala, každá zápletka mala niečo do seba a dokázala zaujať a všetko sa perfektne, elegantne a do bodky uzavrelo dielom Božský.

Aj keď by som chcela povedať niečo zlé, nájsť nejaké chyby a povedať vám, že sa táto séria neoplatí čítať, tak by som klamala. Všetko cez príbeh, postavy, zaujímavý nápad a prepletené osudy, bolo vymyslené skvelo. Možno, že som to ešte nespomínala, ale pri podobných knihách zbožňujem aj nenápadnú, ale o zaujímavejšiu spojitosť medzi jednotlivými postavami. Aj keď je pravda, že jednotlivé diely nemusíte čítať po sebe, predsa len je to o to zaujímavejšie, keď vidíte ako predošlé osudy postáv zasahujú do tých nových.

Nemôžem udeliť iný než plný počet lajkov a vysloviť len samú chválu. Pokiaľ máte radi tento žáner a hľadáte niečo dobré, určite siahnite po tejto sérii a verím, že si ju užijete rovnako ako ja. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete výhodne zakúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem nedávno četla a líbila se mi :) Díky ní jsem si oblíbila Christinu Lauren :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne, áno, oni sú skvelé spisovateľské duo :)

      Odstrániť