utorok 25. júla 2017

Blog za milión - Natasha Courtenayová-Smithová

Ako vyniknúť vo svete, kde takmer denne vznikajú nové blogy?

Ako vyniknúť vo svete, kde chce blogovať azda každý a blogové príspevky sa dajú nájsť na každom rohu? Ako sa blogovaním môžete stať niekým?
Čo vedia najúspešnejší blogeri na svete a ktoré vedomosti (zatiaľ) chýbajú vám?
Nech už ste ktokoľvek – mamička v domácnosti, nádejný bloger píšuci o móde, životnom štýle či stravovaní, majiteľ veľkej spoločnosti alebo malej firmy –, v knihe Blog za milión sa dozviete, ako sa z vás stane úspešný bloger.
Kniha predstavuje dokonalú príručku o tom, ako máte
• spustiť úspešný blog
• správne písať príspevky
• speňažovať blog
• budovať si osobnú značku, ktorá umožní ďalší rozvoj blogu
• blogovať na podnikateľské účely
• pozdvihnúť blog na vyššiu úroveň
Naučte sa písať a speňažovať blog, zistite, ako môžete podporiť firmu úspešným blogovaním, a prečítajte si svedectvá osobností, ktoré už v blogosfére pôsobia a zabezpečujú si tým vysoký príjem.

Blogovanie. Kedysi neznáme slovo, v súčasnosti akýsi trend? Pamätám si, ako som sa dostala k blogovaniu ja. Prišla som do prvého ročníka na strednej škole a spoznala som Domča, ktorý už mal vytvorený vlastný blog a svoj zástup čitateľov. Práve on mi poradil a pomohol založiť si svoje vlastné miesto, kde som sa mohla podeliť o svoje názory, myšlienky a pocity. V tejto dobe, zhruba pred štyrmi rokmi, som nepociťovala, že by sa v blogosfére vyskytovalo až toľko blogov. V poslednej dobe mám však pocit, že hádam každý deň objavím nejaký nový blog, o ktorom som pred tým nepočula, a preto sa stáva oveľa ťažšie udržať si svojich čitateľov a zaujať. Natasha preto prichádza s príručkou, ktorá vám môže aspoň trošku pomôcť a poskytnúť cenné rady. 

"Nech už na blogovanie máte akýkoľvek dôvod, je nevyhnutné, aby ste pochopili svoju oblasť."

Najťažšie je práve prísť s nejakým nápadom, s niečím, čo tu ešte nebolo, aby si o vás ostatní blogeri, ale aj čitatelia nemysleli, že len kopírujete niekoho iného nápad. Ja sama som mala často problém prísť s niečím novým, najmä keď som nemala náladu ani vyliezť z postele a nieto ešte mať kreatívnu chvíľku. Natasha nás hneď oboznamuje s tým, že ide o tzv. syndróm, ktorý má aspoň raz za čas každý bloger. Náš mozog musí riešiť množstvo okolitých vplyvov, situácií, problémov, a preto nemôže fungovať len ako zásobáreň kreatívnych nápadov. Pravdaže, ani autorka ani nikto iný vám nemôže povedať, ako máte písať, čo presne máte urobiť preto, aby bol váš blog ten najlepší. Natasha skôr prišla so všeobecnou príručkou, ktorá poskytuje určité rady, ale skôr sa snaží o to, aby ste pred tým ako sa rozhodnete založit blog pochopili, ako vlastne celá blogosféra funguje. Veľa ľudí totiž naivne príde, založí si blog a predpokladá, že hneď na druhý deň bude mať množstvo sledovateľov, kopec ponúk na spolupráce a že preto nebude musieť urobiť nič. Tak to, pravdaže, nefunguje a všetko záleží najmä od vás, koľko času ste ochotní blogovaniu venovať, ako si dáte záležať na príspevkoch a podobne. Blog za milión vám na tejto ceste môže pomôcť, ale rozhodne tú ťažkú robotu neurobí za vás.


"Keď hovoríme o blogovaní, prirodzene si myslíme, že súvisí iba so slovami. V skutočnosti to však tak nie je."

Čo sa týka už konkrétne titulu, musím uznať, že som ostala mimoriadne prekvapená. Väčšinou, keď počujete slová ako príručka, či návod, hneď sa vám vybaví nejaký nudný papier, ktorý ani neomrknete okom, ale ho často vyhodíte rovno do koša. V tomto prípade však autorka zvolila zlatú strednú cestu a popri všeobecných informáciach poskytuje aj množstvo zaujímavostí, rôznych štatistík, ale hlavne rozhovorov s viacerými úspešnými svetovými blogermi. Pravdaže, situácia vo svete, niekde v Amerike alebo USA, je úplne odlišná a neporovnateľná s tým, ako vyzerá asi blogovanie na Slovensku. Nie, že by som nebola optimista, ale nemyslím si, že by ste na Slovensku dokázali blogom zarobiť milióny. Toto bol asi jediný nedostatok, ktorý som na titule našla, práve to, že môže pre nás Slovákov vysielať falošnú nádej v tom, čo všetko sa dá jedným blogom dokázať. Pravdaže, šikovnosťou a skvelými nápadmi z neho môžete urobiť jeden z najpopulárnejších a najsledovanejších blogov, ale veľmi pochybujem o tom, že by ste si na ňom založili vašu podnikateľskú kariéru. Tu by som ešte rada poznamenala, že samotná autorka nie je žiadny laik, ktorý by len tak spísal na papier nejaké vlastné postrehy a myšlienky, ale vyštudovaná žurnalistka, ktorá sa navyše v súčasnosti venuje podnikaniu a digitálnym a marketingovým stratégiám. Všetky informácie, ktoré vám teda poskytuje sú nielen teoretické, ale vychádzajú aj z praxe, sú doplnené rôznymi štatistikami, tabuľkami a prehľadne spísané v rámci kapitol, podkapitol a potom aj v jednotlivých odrážkach. Celkovo tak potom môžete vidieť, že kniha nebola spísaná len tak na kolene, ale že si autorka dala záležať na tom, aby potenciálnemu čitateľovi poskytla cenné rady spísané v prehľadnej forme. 

Tejto "príručky" sa môžete chopiť bez ohľadu na to, akej oblasti je váš blog venovaný. Natasha totiž nezabudla ani na fashion blogerov, mamičky, ktoré sa rozhodli blog založiť najmä preto, aby posunuli ďalej cenné rady, či momentálne veľmi obľúbené vlogy, s ktorými sa momentálne roztrhlo vrece a pri ktorých sa už o určitom podnikaní a podstatne vysokých zárobkoch dá hovoriť. Čo sa však týka rôznych Youtuberov, tí majú množstvo kníh zvlášť venovaných tejto oblasti, a preto Natasha ostáva verná skôr blogerom. 

Keď som sa púšťala do tohto titulu, nevedela som presne, čo od neho čakať. Dostala som však viac, ako som dúfala a musí uznať, že som sa dozvedela mnohé nové a zaujímavé informácie a určite chcem aspoň niektoré z nich skúsiť aplikovať do praxe. Menšie mínus dávam a strhávam tomuto knižnému titulu práve za tú rozdielnosť prostredia, v ktorom daná kniha vznikla a ktorá teda nezodpovedá príliš nášmu prostrediu. Veľmi by som sa potešila, keby aj na Slovensku sa rozhodol niekto vydať niečo podobné, myslím, že by bolo zaujímavé porovnať blogovanie na svete s tým, ako funguje u nás.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára