piatok 28. apríla 2017

Jasinda Wilderová - Madam X

Nemá na výber, len poslúchať.

Práca Madam X spočíva v tom, že vychováva a mení drzých, rozmaznaných synov bohatých a mocných mužov na slušných mladých ľudí, ktorí sa vedia vhodne správať v spoločnosti, vtipne konverzovať a majú dosť sebavedomia. Madam X je mimoriadne vzdelaná a kultivovaná žena, ktorá vie, kedy na týchto mladíkov musí byť prísna. No za jej sofistikovaným zovňajškom sa skrýva zlomená žena, duša uväznená medzi nebezpečnou minulosťou, na ktorú si nespomína, a prítomnosťou v uzavretom apartmáne na najvyššom poschodí. Tam žije pod ochranou krásneho Caleba, ktorý tvrdí, že má právo na jej telo aj na jej dušu, lebo ju v minulosti zachránil pred istou smrťou. Caleb opakovane dáva Madam X najavo svoju dominantnosť. Madam X po ňom fyzicky túži, no občas jej naháňa strach. Na jednej strane jej vyhovuje bezpečie v Calebovom strešnom apartmáne, v zlatej klietke, na druhej strane túži po slobode a voľnosti. Madam X však nikdy nepoznala nič okrem stien svojho bytu, a tak sa bojí čokoľvek podniknúť. Až sa raz náhodou dostane von a stretne neznámeho tajomného muža, ktorý by mohol zmeniť celý jej život.

Nie je to tak dávno, čo u nás uzrela svetlo sveta ďalšia kniha od Jasindy - Madam X. Určite si všetci spomínate na jej trilógiu Alfa, ktorú ocenili najmä priaznivci erotickej literatúry a teda aj ja. Túto sériu som ohodnotila naozaj pozitívne (recenzie na všetky diely nájdete aj na blogu), a preto som sa tešila aj na jej ďalšiu knihu. Možno si niektorí pamätáte ešte knihu Príbeh dámy X (Fragment), kde práve jemná podoba názvov môže zvádzať k tomu, že by išlo o podobné knihy. Neľakajte sa, Jasinda nič neokopírovala a vytvorila svoj vlastný príbeh so svojou vlastnou Madam X. Moje očakávania boli, pravdaže, vysoké, keďže Jasinda podľa mňa má na to písať kvalitné knihy, no v tomto prípade som ostala trošku sklamaná.

"Vzal ju, ale ani sa neusmial a nepovedal, že je pekná."

Čo by ste povedali na život iba medzi stenami? Nevychádzať von, len byť stále zavretí v apartmáne? Neznie to príliš lákavo, však? A preto z toho nie je ani príliš nadšená ani naša hlavná hrdinka a keď sa jej konečne podarí raz utiecť, zistí aký je svet vonku. Jej minulosť je zahalená rúškom tajomstvo a ona potrebuje pospájať jednotlivé kúsky dokopy. Už to nie je žiadne dvadsaťročné dievčatko,ale dospelá, racionálne uvažujúcu žena. Niekedy som mala problém trošku sa vžiť do toho, koľko má vlastne rokov, pretože som si na jednej strane hovorila, že predsa len je to už žena v najlepších rokoch, ale miestami boli situácie, keď sa správala a premýšľala ako keby mala o pár rokov menej. Ako postava mi bola sympatická, vedela som sa ňou žiť, aj keď mi chvíľku trvalo stotožniť sa s ňou. Predsa len, keď čítate knihu, kde je hlavná hrdinka zhruba vo vašej vekovej kategórii, viete sa s ňou stotožniť rýchlejšie. Okrem toho bolo celkovo cítiť z knihy, že je určená skôr starším vekovým kategóriám a nie mladším čitateľkám. Mne to však absolútne neprekážalo. Chyba však bola inde. 

"Znovu ju napne a opäť sa ozve mužský ston. Trojka sa nakloní dozadu, sedí na pätách a jednou rukou sa opiera o dlážku."

Ani neviem, či sa v tomto prípade dá hovoriť o deji. Čakala som nejakú parádne zamotanú zápletku, nejaký dobrý námet, ale dostala som iba pár scén pozliepaných dokopy a obalený úplne nepodstatnými úvahami, opismi a nie príliš zaujímavými pasážami. Séria Alfa mala naozaj dobre premyslenú zápletku, autorka sa s ňou vyhrala do detailov, ale v tomto prípade ako keby len knihu zbúchala na kolene a čakala, že jej ju zhltneme aj tak. Okrem toho, mám málokedy problém s jazykom knihy, ale v tomto prípade mi často krát konverzácie pripadali umelé, nedokázala som autorke uveriť, že toto by sa naozaj mohlo stať a celkovo som potom len lenivo pretáčala stránky a dúfala, že sa konečne stane niečo dobré. Opäť raz sa mi stalo, že ma autorka len navnadila na dobrú knihu, ale nakoniec som nedostala v postate nič. Postavy, prostredie, námet, koniec ako jedna z najlepších častí boli síce skvelé, ale príbehu chýbala iskra a spracovanie rozhodne nestálo za veľa, ešte aj keď viem, že to Jasinda vie oveľa lepšie. Okrem toho ani nehovorím, aký je v súčasnosti tlak trhu a napísať dobrú erotickú knihu, ktorá bude na knižnom trhu vyčnievať a čitateľov zaujme je ťažká, pretože konkurencia je vysoká. Tým, že aj ja mám už prečítaných množstvo kníh z tohto žánru, keďže je môj obľúbený, som už o niečo kritickejšia a nedám hocičomu len tak za nič plné, alebo teda aspoň pozitívne hodnotenie. V tomto prípade som dostala priemerný príbeh, ktorý mal skvelé predpoklady stať sa vynikajúcim, ale nanešťastie som ostala trošku sklamaná. Ešte by som rada, ale poznamenala, že ide o erotickú knihu, takže sa tu nejaké tie erotické scény vyskytujú, ale všetko je v primeranej a dobre zvládnutej podobe, takže čo sa týka tohto bodu, nemusíte sa báť, že by ste zostali sklamaní. 

Nakoniec som sa rozhodla pre tri lajky, aj keď boli situácie, keď som váhala, či nedám menej. Našťastie sa po prvej polovici kniha o niečo zlepšila, a preto nakoniec zostavám v zlatom strede. Opäť vám však odporúčam knihu prečítať, aby ste si sami vytvorili názor, možno sa vám zápači viac.

https://www.bux.sk/knihy/291813-madam-x.html

1 komentár:

  1. V poslednej dobe som si tento žáner mimoriadne obľúbila, super kniha aj recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť