utorok 7. februára 2017

Kúzelná knihovníčka

Aj napriek tomu, že mám blog už cca 2 a pol roka, ešte ani raz som sa nedostala k tomu, aby som nafotila svoju knižnicu. Je to najmä z toho dôvodu, že nedisponujem zrovna veľkou knižnicou, a tak veľa mojich kníh je v škatuliach, takže Vám ich ani nemôžem ukázať. Okrem toho, ja som ten typ, ktorý nemá knihy nejako špeciálne zoradené podľa farieb, žánru, obľúbenosti a podobne, skôr si ich usporiadam podľa mojej nálady. Dnes som sa ale rozhodla, že konečne sa odhodlám k tomu, aby som v nej trošku spravila poriadok, keďže ani jednotlivé série som nemala dokopy, ale jedna časť tam druhá tam, no proste bordel. Vopred sa ospravedlňujem za kvalitu niektorých fotiek, môj Iphone si dnes robil, čo sa mi zachce.

Keďže mám menšiu knižnicu, tak mám knihy v dvojradoch. V zadných radoch sú už série, z ktorých mám všetky diely, aby som potom nemusela tam robiť nejaké úpravy.


Sériu After vám asi nemusím ani predstavovať, ďalej tu mám sériu Twilight čo je moja srdcovka, Hotel v Paríži, čo je celkom podarená séria, séria Alfa a Božský bastard, Šepotaní a knihu Skok do neznáma. 


 V hornom rade je okrem pár jednohubiek séria Harry Potter, ktorú mi trvalo strašne dlho si celú nazbierať, vážne, asi až minulý rok som si konečne zaobstarala všetky diely. Pod ňou v rade mám napríklad Hostiteľa, ktorého doteraz považujem za jednu z najlepších kníh a čítala som ho už 8 krát. Určite si možno pamätáte sériu Pád, ktorá ma nadmieru sklamala, no mám ju tam z takej nostalgie, pretože to bola jedna z úplne prvých kníh aké som si kúpila. Mojou srdcovkou bol kedysi Záblesk, no verím tomu, že keby si ju prečítam, už by moje hodnotenie nebolo také skvelé.


Nástroje smrteľníkov sú TOP séria, aj keď mám momentálne problém sa zapozerať do seriálu, séria Zavrhnutý patrí tiež pomerne k tým starším, keď bol taký veľký rozmach anjelov a táto tematika bola mimoriadne populárna. Jamie McGuierová je u mňa úplná nutnosť, Divergencia ma mrzí jedine v tom, že ju mám v češtine a moc mi nesadol ten český preklad, keď som si dávala teraz Re-reading. 


Sériu Selekcia asi nemusím predstavovať, ja som mimoriadny fanúšik Maxima E. Matkina, takže tu mám pár kníh aj od neho, Etika a špionáž je také milé čítanie, ktorým nič nepokazíte, ďalej Alexandra Potter, ktorá bola istý čas celkom populárna, no teraz o nej nie je ani počuť, ďalej nejaká tá romantika od Ikaru, možno ste si všimli aj osamelú slepačiu polievku, ktorá tam vykúka. O Slepačej polievke pre dušu som už veľa počula a tak som sa rozhodla, že jej skúsim dať šancu, no ešte som na ňu nemala čas a potom tá kopa kniha je Jennifer Probstová, jedna z mojich najobľúbenejších autoriek.




Ďalšia polička obsahuje kontroverznú sériu 50 odtieňov, ktorú mám ja veľmi rada, prvé dva diely série Hrej hráčem, ktoré sa neviem rozhodnúť, či stoja za to, aby som si ďalej doplnila sériu, tak isto bojujem aj s Cinder a Scarlet, keďže ja som z nich nebola taká nadšená ako ostatní, Prvá strieborná kniha, kde sa neviem dočkať tretieho dielu, séria od Sarah J. Maas a pár jednohubiek.V treťom rade mám špeciálne vydanie Harryho Pottera prvý diel a potom už len knihy, ktoré mám určené na predaj.


Takú osobitnú časť tvoria knihy, ktoré mám v takejto vitrínke (chápete, málo miesta). V hornom rade sa nachádzajú najmä knihy z vydavateľstva Evita, potom pár jednohubiek z CooBoo, napríklad aj séria Medzi nebom a zemou, séria Lov či Uväznený v čase. V dolnom rade nájdete prevažne knihy z Albatrosmedia ako Môj život u susedov, Rudá jako rubín, Svudne zlo, ale mám tu aj celú sériu Denníka princeznej, tak isto aj knihu Vykúp moje srdce, Typické americké dievča, či Keď preskočí iskra, čo sú moje srdcovky už asi od trinástich. Tak isto ste si možno všimli aj elektronickú čítačku, ktorá mi tam len tak leží, keďže som ju dostala ako darček a ešte stále som jej nejako neprišla na chuť. 

Tu ju môžete vidieť v celej svojej paráde. Je to vážne málo miesta, keďže je to len súčasť celej takejto steny, vo vitríne, ktorú vidíte v strede mám aj rôzne svoje ako keby spomienkové veci z dovoleniek, výletov, oznamká napríklad, či rôzne somarinky, ktoré som podostávala na rôzne sviatky, príležitosti. Rozmýšľala som, že si kúpim aj novu knižnicu, no usúdila som, že by sa to vôbec neoplatilo momentálne, keďže 90% času trávim v Nitre v byte v podnájme a túto knižnicu mám doma, kde som len cez víkend, aj to nie vždy. Takže keď sa už definítvne presťahujem, opäť vám knižnicu nafotím, no už v novom šate :) A aby som nezabudla, potom uvidíte aj knihy, ktoré mam v krabiciach, kde je napríklad Anna zo zeleného domu a množstvo rôznych klasík.

Čo na ňu hovoríte? :)

2 komentáre: