piatok 17. februára 2017

Hriešny Hollywood - Alessandra Torreová

Naozaj platí, že protiklady sa priťahujú?

Cole Masten je hollywoodska hviezda a sexidol všetkých žien – okrem jeho vlastnej. Summer Jenkinsová je obyčajné dievča z malého mestečka Quincy, z ktorého by najradšej okamžite utiekla. Ich životy by sa azda nikdy neskrížili, keby si Cole náhodou neprečítal knihu o tomto mestečku a nedozvedel sa, že sa tu niekoľkým obyvateľom podarilo rozprávkovo zbohatnúť na Coca-Cole. Rozhodne sa o týchto ľuďoch nakrútiť film a o pár mesiacov už pristane aj s celým filmovým štábom na malom letisku. Pokojné vody konzervatívneho južanského mestečka rozvíri pravá atmosféra filmového Hollywoodu. Summer sa zrazu ocitne v správnej chvíli na správnom mieste. Prijme ponúknutú rolu a dúfa, že vďaka štedrému honoráru si splní svoj sen – opustí mestečko a skúsi šťastie niekde inde. Pri nakrúcaní sa často stretáva s Colom, ktorým zároveň opovrhuje a zároveň ju k nemu niečo neodolateľne priťahuje. Možno ani ona nie je Colovi celkom ľahostajná, lenže večne to medzi nimi iskrí, večne je medzi nimi napätie. Nuž, protiklady sa nemusia vždy priťahovať... Žeby naozaj? 

Hriešny Hollywood vyšiel vo vydavateľstve Ikar len nedávno a patrí k tým knihám, ktoré si možno hneď na prvý krát nevšimnete, ale potom vás niečím zaujmú. Keď som sa dopočula o tom, že táto kniha vyjde aj u nás, veľmi som sa potešila, pretože v zahraničí zožala veľký úspech, dokonca som sa dočítala, že by sa mal pripravovať aj film. Vôbec ma to neprekvapuje, keďže prvé, čo ma po prečítaní anotácie napadlo bolo, že tak toto by sa pokojne mohlo sfilmovať, úplne si to viem aj predstaviť ako jednú z tých romantických, amerických komédií, pri ktorých ja vždy ochkám a moja mamina iba divne na mňa pozerá.

"Buď ju pozvi na rande, alebo sa s ňou skamaráť, alebo len sa jednoducho od nej, dokelu, drž čo najďalej."

Podobné príbehy mám ja osobne rada. Je to vďačná téma, ktorú keď autoka dobre spracuje, dá sa z nej vytvoriť zaujímavý a pútavý príbeh. Ako som už spomínala, na prvý pohľad môže anotácia pôsobiť, že by sa naozaj skôr malo jednať o film ako o knižné spracovanie. Dokonca som si toto aj ja viac krát pri čítaní povedala. Príbeh sa mi čítal pomerne dobré. Nebolo to síce nič svetoborné, z čoho by ste padli do kolien, išlo skôr o príjemnú oddychovku po ťažkom dni. V podstate sa väčšina knihy sústreďuje na romantickú zápletku a ako pozadie, aby bol dej zaujímavejší, sa tu rieši natáčanie filmu. Aj keď zo začiatku mu venovala autorka väčšiu pozornosť, dostávala nás do sveta filmov a myslím, že sa sama o túto tematiku zaujíma, po istom čase od nej už trošku opustila a skôr sa venovala romantickej zápletke, čo je podľa mňa škoda, pretože tak príbeh občas spadol iba do riešenia ich ne/vzťahu. Napriek tomu, že kniha nie je nejako zvlášť obsiahla, obsahuje vyše 100 kapitol. Autorka si zakladá na tom, aby boli jej kapitoly čo najkratšie a tým pádom (možno) aj lepšie čitateľné. Jej štýl, rýchly spád a napredovanie mi úplne vyhovovali, keďže ja nemám rada zbytočné naťahovačky, kedy sa autori snažia len vytvoriť čo najrozsiahlejšie dielo. Sama sebe som sa niekedy čudovala, že aj napriek tomu, že sa v podstate nič také výrazné nedialo a príbeh si držal takú svoju neutrálnu hranicu, som sa nevedela dočkať, čo príde na ďalšej strane. Alessandre som jej príbeh zjedla aj s navijakom, bola to typická romantika s určitými momentmi, ktoré vás úplne dojímajú, potom s niektorými, keď si hovoríte, že toto mohla radšej vynechať. Možno sa sami seba pýtate, prečo by ste zrovna tejto knihe mali dať šancu, keď je romantiky všade kopec. Mne mimoriadne k srdcu prirástlo miesto, kde sa dej odohrával, aj keď názov knihy môže byť mätúci, ide len o malé kľudné mestečko, ktoré ožilo a vy máte tak nielen možnosť sledovať, ako to ovplyvnilo hlavných hrdinov, ale celkovo všetkých ľudí. 

"Ale ako vyslovil slová, hlavou mu čosi preblesklo. V podvedomí sa mu objavil náznak pochybnosti." 

Čo sa týka postáv, zo začiatku som mala trošku zmiešaný pocit a trvalo mi dlhší čas nájsť si cestu k Summer. Jej charakter bol tak rozmanitý, že občas ste mali chuť ju objať, občas udrieť, občas oboje naraz. Okrem toho to bola riadna papula, ktorá sa nebála povedať, čo mala na srdci. Cole bol predstaviteľ typického Hollywoodského frajera, ktorý tak trochu nevie, čo s peniazmi. Niekedy som mala pocit, že bol so Summer skôr z obety ako z lásky a že bol dokonca miestami poriadne pod papučou, tak dominantnou a silnou osobnosťou bola Summer. Pravdaže, do deja zasiahnú výrazným spôsobom aj vedľajšie postavy, nechcem vás ale o nič ukrátiť, a preto len poviem, že autorka nezabudla aj na nejaké intrigy, neveru, či pikantnejšie scény. To je ďalší z bodov, ktorý mimoriadne oceňujem - minimum erotických scén. V poslednej dobe je to akousi samozrejmosťou, že sú romantické knihy preplnené len samým sexom a potom tá celková vyššia hodnota sa stráca. Alessandra sa však sústredila na to, aby čitateľovi podala hlbší príbeh, ktorý ho zasiahne aj citovo a nesnažila sa stránky knihy preplniť erotickými scénami. Nerobím to často, ale pochvalu si určite zaslúži aj pani prekladateľka. Summer je charakteristická iróniou a sarkastickými poznámkami a verím tomu, že nie vždy bolo jednoduché niektoré časti preložiť tak, aby nakoniec z kontextu bol jej sarkazmu citeľný. Aj vďaka takejto uvoľnenejšie atmosfére sa mi kniha dobre čítala, dokonca som sa neraz  dobre zabávala. 

Rozhodla som sa však dať štyri lajky. Aj napriek tomu, že sa mi kniha dobre čítala a bolo to precízne napísané dielko, predsa len jej chýbala akási iskra, ktorá by ma presvedčila, že si zaslúži plné hodnotenie. Tento titul odporúčam všetkým, ktorí obľubujú ľahkú love story, ale tak isto aj priaznivcom romantických amerických komédií :)

http://www.bux.sk/knihy/293613-hriesny-hollywood.html

1 komentár:

  1. Túto knihu som videla v kníhkupectve, ale nebola som si ňou úplne istá, možno jej ale po tvojej recenzii predsa len dám šancu :)

    OdpovedaťOdstrániť