piatok 26. augusta 2016

Dohodnuté manželstvo - Jennifer Probstová

V hre boli veľké peniaze, ale prišla veľká láska

Majiteľka kníhkupectva Alexa Maria McKenzieová chce zachrániť rodinné sídlo, a preto sa musí čo najrýchlejšie vydať. Láska ju však akosi obchádza. Ale ani vo sne si nepredstavovala, že jej osud privedie do cesty brata najlepšej priateľky, ktorý jej v detstve zlomil srdce.

Miliardár Nicholas Ryan neverí v manželstvo, no ak chce zdediť strýkovu firmu, musí sa čo najskôr oženiť. Keď sa dozvie, že sestrina priateľka zúfalo potrebuje peniaze, urobí Alexe ponuku, aká sa jednoducho neodmieta.

Manželstvo dôsledne podľa zmluvy – nijaké záväzky a najmä nijaké city. Rok to hádam vydržia, alebo nie?

Osud však zamotá aj tie najpremyslenejšie plány...


Už je to o niečo dávnejšie, čo u nás vyšla kniha Dohodnuté manželstvo, no práve ňou sa Jennifer Probstová predstavila so svojou tvorbou na Slovensku. Len málokoho by možno napadlo, že sa Jennifer dočká takého úspechu. Jej knihy zbožňuje všetky generácie, pretože sa čítajú skvelo. Samú ma prekvapuje, že ma jej kniha sprvu nezaujala. Až po určitom čase som videla, že jej vychádzajú aj ďalšie dielka a tak som jedno skúsila. A potom ďalšie. Až som sa nakoniec do jej tvorby zamilovala. Čo by som to ale bola za čitateľku, keby som sa nevrátila aj na jej začiatok a neprečítala si jej prvotinu? Musím uznať, že po jej dočítaní som pochopila, prečo ju proste slovenskí (myslím, že aj českí) čitatelia majú radi.


"Konečne bude v dome ďalší muž, ktorý sa zapojí do boja proti PMS."

Alexa a Nick sú úplné protiklady. Keď mala Alexa len 14 rokov, Nick jej zlomil srdce a tak sa zaprisahala, že mu to nikdy nedovolí. teraz ale potrebuje zachrániť svoju rodinu a tak sa dohodnú na zmluve - manželstve. Ako to už ale býva, väčšinou veci nie sú tak ako si ich naplánujem a osud sa s nami zahrá inak. Na Slovensku asi dohodnuté manželstva nie sú príliš populárne a nemám pocit, že by sme sa s takým niečím stretávali každý deň. V mnohých krajinách však takýto systém funguje a ako nápad pre knihu to rozhodne nie je zlé. Klamala by som ak by som povedala, že sa dočkáte prelomovej zápletky, ktorá vám zmení život. To rozhodne nie. Ale dostanete jednoduchý, milý, pútavý romantický príbeh, pri ktorom si skvelo oddýchnete. Toto dielko sa číta neuveriteľne rýchlo. Knižku som mala prečítanú za jedno poobedie, nenudila som sa, autorka totiž píše bez zbytočného naťahovania. Za najväčšie pozitívum považujem, že sa autorka nesnažila na každú druhú stránku napchať erotiku, len ju jemne (na oživenie) vsunula do príbehu. Okrem toho som sa naozaj nasmiala. Aj Alexa aj Nick využívajú ľahký, ironický humor a niektoré ich hlášky naozaj stáli za to. Tak isto nechýbali vtipné, ale aj dramatické scénky.


"Čo sa s ním deje? Dopil víno a vykročil krížom cez miestnosť. Azda je načase to zistiť.

Keď som sa blížila ku koncu, začali ma chytať obavy, pretože Jennifer vymýšľala s ľúbostným trojuholníkom. Pokiaľ môj blog čítate už dlhšie, tak viete, že neznášam, keď sa v knihe objavia. Našťastie, tak rýchlo ako s ním autorka prišla, tak rýchlo ju to aj prešlo a ja som si vydýchla. Druhá polovica knihy je o niečo nevýraznejšia, no ku koncu sa opäť všetko rozbehne a autorka na vás vybalí toľko nových informácií, že sa ani nestíhate čudovať. Všetko cez postavy, dej, prostredie, námet bolo skvelé a ja nemám čo vytknúť. V poslednej dobe si nevedela žiadnu knihu užiť, väčšinou som ju musela čítať asi na desať krát, no teraz som si pri nejakej konečne dobre oddýchla a opäť som si uvedomila, prečo mám čítanie tak rada. Pevne verím, že si takto užijem aj ďalšie knihy, ktoré ma ešte na poličke čakajú. Ak máte radi romantiku, touto knihou nič nepokazíte a čo sa týka ďalšej tvorby od Jennifer, rozhodne by som toto dielko zaradila medzi tie najvydarenejšie.


Je úplne jasné, že iné hodnotenie ako päť lajkov ani nemôžem dať, to by sa bralo ako hriech. Knihu vám pravdaže odporúčam a dúfam, že sa vám zapáči aspoň z časti tak ako mne :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Megaknihy. Knihu si môžete zakúpiť TU.

1 komentár: