sobota 28. novembra 2015

Dcéra pojedačky hriechov: Smrtiaci dotyk - Melinda Salisburyová

Jej dotyk zabíja a pre mnohých je len zbraň!

"Volám sa Twylla a som bohmi vyvolená. Každý môj dotyk však zabíja..."

Twylla je stelesnením božskej dcéry Daunen a ako taká je zasľúbená princovi. No za svoju výnimočnosť draho platí. Počas každého splnu musí vypiť jed, a priniesť tak dôkaz o svojom božskom postavení. Jej dotyk je potom pre obyčajných ľudí smrtiaci. Je kráľovniným katom. Každý mesiac navštevuje väzenie prikladá svoje ruky na tých, ktorí sú odsúdení na smrť. Preto žije osamelo a izolovane. Keď však nastúpi nový strážca, všetko sa od základov zmení. Spustí sa kolotoč dvorných intríg, úkladov a vrážd...

Dokáže si Twylla správne zvoliť medzi kráľovským snúbencom a príťažlivým smrteľníkom?

Rozhodne sa pre povinnosť alebo pre lásku?


Táto kniha ma zaujala hneď na prvý pohľad, pretože som si pamätala, že už dávnejšie som na ňu čítala množstvo pozitívnych recenzií. Aj keď nie som veľký fanúšikov mytológie, bohov a všetkého tohoto (mala som toho dosť na dejepise), vždy skúsim nejaký podobný príbeh. Okrem toho som mala chuť na nejaký ľahší príbeh, pri ktorom nebudem musieť presedieť celé dni, ale dobre si pri ňom oddýchnem. Dcéra pojedačky hriechov mi teda prišla úplne vhod.

Twyllu mnohí považujú len ako nástroj, berie životy a je katom kráľovnej. Okrem toho je už zasľúbená princovi a za svoju výnimočnosť, alebo skôr prekliatie, musí draho platiť. Cíti sa osamelo, nemá nikoho a jediný s kým sa rozpráva je strážča, do ktorého sa zamiluje. A tak sa nám začne vytvárať ľúbostný trojuholník. Stačilo pár strán a ja som hneď vedela komu fandím a s kým chcem, aby Twylla skončila. Bola by som radšej keby autorka rovno nechala priestor Twylle a strážcovi, no viem, že pchať ľúbostný trojuholník všade, je momentálne veľmi obľúbené a autorky naň radi stavia, pretože si myslia, že to obohatí knihu. Našťastie tu bol vymyslený takým nenúteným spôsobom, že mi až tak nevadil. Dejová línia sa vyvíjala pekne a rýchlo dopredu, bol to pomerne jednoduchý príbeh, ktorým som prečítala za dve poobedia a bolo by to aj menej, keby som sa nemusela učiť. Myslím si, že poteší mladších, ale aj starších čitateľov, prirovnávala by som ho k rozprávkam a veľmi rada by som videla tento príbeh napríklad sfilmovaný.

"Znovu mám pocit, že sa svet zastavil, ale tentoraz sa poriadne zachvel."

Od príbehu netreba očakávať veľa. Predsa len to nie je žiadna bichľa a tak sa nejedná o žiadny komplikovaný príbeh, ale o jednoduchú zápletku, ktorá však nič nepokazí. Autorka nezabudla ani na akciu, zaujímavé zvraty, romantiku, veľkú úlohu zohralo aj prostredie, kde sa príbeh odohrával. Myslím si, že toto dielo by ani nepotrebovalo pokračovanie, keďže by sa mi páčilo aj takéto ukončenie, no som zvedavá, ako bude ďalej pokračovať a čo sa stane s našimi postavami. Jediné, čo by som vytkla tomuto dielku je povaha Twylly. Nerobila vôbec to, čo by chcela, iba sa podriaďovala a potom božekovala, že mala niečo spraviť a podobne. Postupne sa to s ňou zlepšovalo, no zo začiatku ma riadne rozčuľovala. Nebyť tohoto, dala by som knihe aj plné hodnotenie, pretože to po dlhšom čase bolo skvelé dielko, ktoré ma zaujalo a ktoré vám môžem odporučiť.

"Neviem, ako s ním mám hovoriť. Neviem, či chce, aby som mu odpovedala, alebo nie."

Práve kvôli nedostatku spomenutom vyššie, by som teda dala tomuto dielu štyri lajky. Aj napriek tomu vám ho však odporúčam, najmä pokiaľ hľadáte príjemné fantasy. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

5 komentárov:

  1. Pekná recenzia!! :)) Túto knihu si chcem prečítať už dlhší čas, i keď mi pripadá, že sa jedná o priemernú fantasy oddychovku :D

    OdpovedaťOdstrániť