pondelok 23. augusta 2021

Horúca túžba - Linnea May

 Kam až sú ochotní zájsť?

Môj život bol vždy plný extrémov. Nehľadám rovnováhu, chcem všetko, alebo nič.
Nezdá sa vám to normálne? Určite to ani normálne nie je.
Oddal som sa svojim chúťkam a to mi takmer zničilo život. Nedovolím, aby sa to zopakovalo.
Preto potrebujem mať pravidlá. Prísne opatrenia, aby som mal hlavu na svojom mieste, na krku.
Raz za rok. A zakaždým iné dievča. Nijaká exkluzívnosť, nijaká závislosť.
Laura však podnecuje môj hlad tak ako žiadna iná.
Lenže ona nie je v ponuke.
Ak ju unesiem, bude to proti mojim pravidlám.
Ak ju budem u seba držať nasilu, môže ma to zničiť.
Alebo to konečne utíši to monštrum driemajúce vo mne.
Laura pre mňa predstavuje veľké pokušenie, takže to skúsim a uvidím, čo povie na moje temné chúťky.
Linnea May nie je medzi autormi erotických kníh žiadne neznáme meno, a preto som ho aj ja zaradila na zoznam autorov, ktorých jednoznačne nesmiem len tak obísť. Jej prvú knihu, Prudká rozkoš, som nečítala, lebo ma až tak nezaujala. Avšak, dostali sa ku mne veľmi pozitívne ohlasy, a tak som si povedala, že dám šancu jej ďalšiemu titulu a uvidím, ako veľmi si ma získa. Jej tituly sa vyznačujú tým, že sa zameriava na silných, nezávislých mužov, zväčša s dobrým postavením zastupujúcich vyššie funkcie. Jej hrdinky sú svojrázne, vtipné a milé a dokážu očariť nielen ich, ale aj svojich čitateľov.
 
"Ktovie, či sa budem cítiť rovnako ako vtedy na tej pohovke. Aké to bude? Iné? Hroznejšie? Intenzívnejšie?"
 
Laura a Ryan sú úplné protiklady, ale osud sa rozhodne, že ich cesty spojí. Ryan je úspešný, dobre vyzerajúci chlap, za ktorým sa otočí nejedna ženská. Môže mať každú, na ktorú si ukáže prstom a ktorá dokáže zvládnuť jeho chúťky. Lenže, jemu zrazu pomotá hlava Laura. Milá, krásna, vtipná slečna, ktorá by si zaslúžila sympatického priateľa, ktorý ju bude nosiť na rukách a nie muža, ktorý má úplne iné predstavy. Nie vždy je však život taký, ako čakáme a tak je to aj v prípade Ryana a Laury. Obidvom sa zmenia po tom, ako spoznajú toho druhého. Obaja boli veľmi sympatickí hrdinovia a sadli mi už od prvých strán. Oceňujem, že autorka od začiatku zvolila duálne rozprávanie. Kapitoly boli pomerne krátke, dominovala priama reč a tak sa mi stránky otáčali pod rukami priam samé. Príbeh sa rýchlo posúval dopredu a to aj napriek tomu, že sa nestali nejaké výrazné zvraty, ktoré by dej ovplyvnili. Nemôžem povedať, že by som si niektorú z postáv významne obľúbila, ale zároveň ma ani jedna z nich nejako nerozčuľovala a neiritovala. Boli presne tým typom postáv, ktoré očakávate, keď sa púšťate do obdobného príbehu. Oceňujem, že ich činy neboli prvoplánové, ale zodpovedali ich veku, sociálnemu aj pracovnému postaveniu. Príbeh pôsobil realisticky a dokázal zahrať na city. Musím sa však priznať, že ma trošku sklamala prvoplánovosť celého deja. Keďže obľubujem tento žáner, mám načítaných už množstvo kníh a niektoré scenáre poznám priam naspäť. Ku konci knihy som presne vedela predpovedať, čo sa stane, ako asi dopadne nasledujúca kapitola, ako sa dej ešte trošku zamotá a ako nakoniec aj skončí. Viem, že je veľmi ťažké sa vyhnúť klišé, najmä pokiaľ ide o tak populárny žáner, no v tomto prípade bola čitateľnosť príbehu až kolosálna. 
 
"Viem, že by najradšej prevrátila oči, ale neurobí to. Vidím, že sa snaží."

Významným faktorom, ktorý prispel k celkovej predvídavosti, bol aj námet, ktorý bol kombináciou 50 odtieňov sivej a 365 dní. Často som mala pocit, že sa autorka inšpirovala týmito titulmi a použila veľa prvkov, ktoré by sme pri pozornom čítaní našli aj v tomto prípade. Bola veľká škoda, že autorka začala príbeh perfektne a neskôr skĺzla do roviny klišé. Pevne verím, že keby ešte viac popustila uzdu svojej fantázii, vytvorila by úžasný príbeh. Jej štýl písania je chytľavý, rýchly a veľmi dobre čitateľný. Oceňujem prevahu dialogických pasáží nad monologickými, dokonca mi nevadil ani hrubší slovník, keďže preklad bol v tomto prípade zvládnutý na jednotku. Často sa mi pri podobných knihách stáva, že prekladateľ nezvolí práve najlepšie frázy a tak dej namiesto vážnosti, pôsobí skôr vtipne a stráca na svojej kvalite. Práve pri erotických scénach je podľa mimoriadne dôležité dať si pozor na výber fráz, aby nepôsobili len príliš lascívne a hlúpo. V tomto prípade sa však nič také nestalo, čo hodnotím ako obrovské plus.

Horúca túžba mala zaujímavú zápletku, premyslený dej, ktorý však nebol dotiahnutý úplne do konca a z originality skĺzol do klišé roviny. Postavy boli vykreslené vynikajúco a autorkin štýl bol mimoriadne chytľavý. Pokiaľ máte radi knihy, ktoré obsahujú väčšie množstvo sexuálnych scén, rozhodne siahnite po tomto titule. Je to príjemná jednohubka, ktorá vás zahreje aj v tieto chladnejšie dni.
 
Nakoniec som sa rozhodla pre tri lajky. Svetlé momenty zatemnili tie horšie. Autorka má však veľké predpoklady v tomto žánri a pevne verím, že keď vyladí niektoré chybičky krásy a zapojí viac svojej jedinečnosti, vytvorí perfektné dielko, ktoré zhltnete na jedno posedenie. Aj napriek tomu vám túto knihu odporúčam, najmä pokiaľ hľadáte niečo, pri čom sa uvoľníte a zabudnete na okolitý svet.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára