pondelok 23. marca 2020

Je to vo hviezdach - Minnie Darke

Rozhodne osud alebo hviezdy?

Pôvabný romantický príbeh o priateľstve, osude a o veľkých rozhodnutiach, ktoré zásadne menia dráhy našich životov.


Keď sa kamaráti z detstva Justine (skeptická racionalistka narodená v znamení Strelca) a Nick (zasnený Vodnár, ktorý verí horoskopom) po rokoch opäť stretnú, mohla by z toho byť veľká láska. Aspoň Justine to tak cíti. No keďže sa Nick v tomto smere neprejavuje a navyše má priateľku, rozhodne sa Justine pomôcť osudu po svojom – upraví horoskopy v časopise, v ktorom pracuje, tak aby mu cez ne ukázala, ktorá žena je preňho tá správna. Nick však nie je jediný Vodnár, ktorý sa riadi tým, čo stojí vo hviezdach...
Je to vo hviezdach je kniha, o ktorej som nikdy nepočula. Napísala ju autorka, o ktorej som nikdy nepočula. Prečítala som ju a chcem, aby o nej teraz počul každý. Na prvý pohľad vyzerá veľmi nevinne, jednoducho, obálka je milá, zaujme, ale to ešte nikto netuší, čo sa skrýva v jej vnútri. Keďže momentálne píšem bakalárku, ktorá naplno zamestnáva moju pozornosť a či chcem alebo nie, keď konečne sadnem preč od notebooku, nemám chuť poriadne na nič a už vôbec nie na nejakú zložitú knihu. Preto sa snažím siahnuť skôr po nejakom ľahšom, oddychovom titule, ktorý odpúta moju pozornosť od povinností. Je to vo hviezdach bolo preto dokonalou voľbou, ktorá ma mimoriadne potešila.
 
"Ako väčšina vzťahov, aj ten ich mal vlastnú Pandorinu skrinku nevyslovených krívd a zo slušnosti potláčaných právd."

Justine a Nick boli najlepší priatelia, no ich cesty sa rozišli a oni sa nevideli dlhé roky. Justine si opäť spomenie na city, ktoré voči Nickovi prechovávala a pokúsi sa ich obnoviť. Keďže Nick miluje horoskopy a riadi sa nimi, rozhodne sa ich ako správna žurnalistka upraviť tak, aby mu pomohla nielen v osobnom živote neúspešného herca, ktorý sa chcevzdať svojej kariéry, ale aj v ľúbostnom, aby si uvedomil, že ona je pre neho tá pravá. Lenže to by Nick nemohol mať priateľku. Lenže to by nesmel horoskopy čítať aj niekto iný, kto poriadne zamieša karty. Dej je tvorený hlavnou líniou, počas ktorej sledujeme Nicka a Justine. Kapitoly nie sú pomenované klasickým názvom mesiacov v roku, ale názvami znamení zverokruhu. Myslím si, že každý z nás má všeobecnú znalosť o znameniach a pokiaľ aj nebudete vedieť presne určiť, do akého časového obdobia konkrétne dané znamenie zaradiť, určite budete vedieť aspoň približne, o aké obdobie sa jedná. Okrem toho v knihe nájdete aj kapitoly, ktoré sú označené ako Prechody, počas ktorých sa nám rozvíja ďalšia, vedľajšia dejová línia. Zo začiatku som bola trošku zmätená, čo sú tieto kapitoly zač, no postupne sa nám celý príbeh rozvíja a čitateľ pochopí ich význam. Príbeh tak vôbec nie je prvoplánový, ale naopak rozvitý a obsahuje množstvo rôznych liniek, ktoré sa nám spoja v unikátny celok. Autorkin štýl je chytľavý, dobre čitateľný, neiritujúci a veľmi pohodový. Kniha sa mi čítala úplne ľahko a aj napriek tomu, že nešlo o žiadny strhujúci triler, nevedela som sa od nej odtrhnúť.
 
"Nick pozorne počúval a cítil, ako mu pri slovách, že jeho srdce sa ocitne na križovatke, po chrbte prebehli zimomriavky."

Justine aj Nick boli skvelé hlavné postavy. Obaja boli úplné protiklady, no každý z nich mal niečo do seba a ja som si ich obľúbila oboch. Aj napriek tomu, že som typ, ktorý sa snaží riadiť rozumom, predsa len ma častejšie ovplyvní srdce. Zbožňujem horoskopy, tarotové karty a všetko, čo je s nimi spojené, a preto som si tento príbeh náramne užila. Myslím, že som sa ešte s takto spracovaným príbehom nestretla a dej to náramne oživilo. Ako som už viackrát spomínala, na trhu je množstvo romantických kníh, keďže je to žáner veľmi populárny a myslím si, že kľúčom k tomu, aby dokázali stále zaujať a získať si priazeň, je poňať klasickú zápletku inak. A Minnie sa to podarilo. Vytvorilo niečo nové, neokukané a dokázala, že aj tá najklasickejšia, najviac klišé zápletka sa dá spracovať dokonale. Keď si k tomuto všetkému pridáte ešte humor a množstvo vtipných, ale aj sladkých scén, vznikne vám romantické čítanie, ktoré poteší nielen vašu dušu, ale aj celé telo. 

Knihu hodnotím naozaj pozitívne a nemám jej čo vytknúť. Páčilo sa mi všetko - príbeh, postavy, prostredie, prepracovanosť, vtip, šarm, čaro a pozitívna energia, ktorá ma drží aj teraz, niekoľko dní po prečítaní príbehu. Vzhľadom na to, koľko smutného a ťažkého sa momentálne okolo nás deje, je podľa mňa veľmi dôležité, pripomenúť si aj prostredníctvom takýchto kníh tie krásne okamihy, ktoré nám život ponúka. 

Nič iné ako plný počet lajkov knihe ani nemôžem dať. Keď som sa do tejto knihy púšťala, vôbec som nečakala, že si ma tak získa a jej čítanie si užijem. Pokiaľ hľadáte nejakú dobrú, romantickú knihu, určite siahnite po tomto titule.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

3 komentáre:

  1. Ak potrebujete korenie váš vzťah s viac lásky a romantiky ho kontaktovať prostredníctvom e-mailovú adresu: aoba5019@gmail.com a volať alebo WhatsApp na + 27740386124. Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré som kedy robil bol kontaktovať Dr Adeleke, aby mi pomohol dostať môj milenec späť, bol som život naplnený šťastím potom, čo som kontaktoval Dr Adeleke, pretože on nie len priviesť môj milenec späť ku mne tiež urobil našu lásku k sebe viac unikátne a vynikajúce.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť
  3. best spell caster 2020 is Dr Adeleke the great wizard from African I want to use this medium to thank him for bringing my wife back to me he only told me to provide the items needed for the spell and which I did and he told me that after he got the items in 24 hours I will start seeing the result and truly is a man of his words contact him today and get your problem solve. Email: aoba5019@gmail.com or better still  Whatasapp him on +27740386124 

    OdpovedaťOdstrániť