streda 23. novembra 2016

Kluk mého srdce - Huntley Fitzpatricková

Prišiel o dievča svojich snov?

Tim Mason je kluk, na kterého se můžete spolehnout, když budete potřebovat najít otevřený bar, když budete sjíždět schody na lyžích nebo když budete chtít jezdit na motorce po školních chodbách. Alice Garretová je… no určitě to není vhodná holka na nezávazné rande, zvlášť když kolem sebe má smečku ochranitelských bratrů. A i ona tuší, že Tim není zrovna vhodná volba. Nicméně někdy volbu nemůžeme příliš ovlivnit. Nádherný román o selhání, o zklamání i o rozhodnutí, zda zkusit vše ještě jednou riskovat.
Od Huntley Fitzpatrickovej som už dávnejšie čítala jej knihu Můj život u sousedů. Okrem tohto titulu vyšla aj jej ďalšia kniha Čemu jsem věřila, ktorá ma až tak nezaujala (aj keď jej asi predsa len dám šancu). Kluk mého srdce je voľnejšie pokračovanie zo série Můj život u sousedů a aj keď na seba úplne presne nenadväzujú, obsahuje prvý diel množstvo dôležitých informácií, ktoré vám budú chýbať. Ja sama som sa snažila na čo najviac spomenúť, aby som si vedela zložiť príbeh dokopy, preto je úplne najlepšie čítať obe tieto knihy za sebou (môžte si tak aspoň dať re-reading). Aj keď ma jednotka nedostala natoľko, aby som jej dala plný počet lajkov, dvojka ma oslovila oveľa viac!

"Táte sevře čelist. Jak moc ho to asi bolí? Možná by přece jen měl brát ty prášky. Rychle se zatvářím neutrálně a promnu si šiji rukou. Pokerový obličej."

Za najväčšie pozitívum považujem postavy. Aj keď je to možno už klišé (určite je to klišé), stále proste u mňa dominujú bad boys. Myslím, že som asi istým spôsobom zaťažená na tento typ hrdinu, no určite mi dá mnoho z vás za pravdu, keď poviem, že nie nejaký sladký,dobrý chlapec oživí dej, ale práve takýto zlý chlapec, ktorý provokuje, no zároveň sa vám páči. Aj keď je tento typ hrdinu v mnohých tituloch a jeho charakter je pomerne obľúbený, nie je vždy jednoduché spraviť z neho dobrú postavu, ktorú si obľúbite. Huntley sa to ale mimoriadne podarilo. Tim bol už naozaj vyššia liga a lietal hádam vo všetkom, či drogy, alkohol, sex na jednu noc - moji rodičia by ho nazvali stratenou existenciou. Lenže aj takýto najväčší drsňák môže mať slabinu, nejakú achilovku a ňou je práve Alice. Tá nemá toľko času na užívanie, keďže v rodine je kopa problémov a musí sa starať o svojich mladších súrodencov. Pravdaže aj Tim ju rozptyľuje, aj napriek tomu, že je od nej mladší. Aj keď je to možno bezvýznamná infomácia, mňa to prekvapilo. Neviem, či ste si to všimli, ale existuje len zopár young adult kníh, v ktorých by bola hlavná hrdinka staršia. Väčšinu sa opakujú námety, že je to niečia mladšia sestra, alebo kamarátka a podobne. Tento krát to ale autorka poňala ich a ukázalo opačnú stránku, keď tu máme nevybúreného, nezrelého chlapca a už pomerne rozumnú, bez ružových okuliarov hľadiacu na svet Alice. Boli to nadmieru skvelé postavy a keďže práve tie u mňa veľakrát (asi najviac) ovplyvnia celkový dojem z knihy, bol to pre mňa dôležitý bod. 

"Ježišikriste.
 Koleno.
Ach Alice..."

Páčila sa mi istá nenásilná spojitosť s prvým dielom, no mám pocit, že od jeho napísania sa autorka vyvinula a zlepšila. Navyše je príbeh už oveľa vyspelejší, autorka sa nebojí hovoriť o problémoch, s ktorými sa v súčasnosti stretáva mnoho rodín, či už ide o nedostatok financií, o zdravotné problémy, ktoré môžu skomplikovať rodinnú situáciu, či zodpovednosť starších súrodencov za mladších. Dej tak nabral úplne iný raz a nebola to len nejaká sladká, bezduchá a naivná rozprávka. Autorka vsadila aj na striedavé kapitoly, raz z pohľadu Tima, inokedy z pohľadu Alice, čo opäť príjemne osviežilo dej a posúvalo ho dopredu. Nebol typický chronologický, občas kapitolky skákali a bolo trochu komplikovanejšie sledovať, čo sa vlastne deje, o čo ide, ale mne to, úprimne, problém nerobila a bola som aj napriek tomu spokojná, naopak, bola som rada, že nejde len o nejaký fádny, jednotvárny príbeh. Za mňa musím rozhodne povedať, že aj keď som od Huntley neočakávala veľa, predsa len si ma získala a rozmýšľam, že dám šancu aj jej ďalším titulom.

Nemôžem dať nič iné, než plný počet, čiže päť lajkov, keďže teraz si ich naozaj zaslúži. Myslím si, že toto podarené dielko vám môže spríjemniť tieto sychravé večere. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára