pondelok 6. júna 2016

Daringham Hall: Dedičstvo - Kathryn Taylorová

Čo dokáže zmeniť láska ?

Nová romantická trilógia Daringham Hall, zasadená do malebného prostredia Východného Anglicka, nás zavedie do vidieckeho sídla rodiny Camdenovcov Daringham Hall. Pokojný život na tomto panstve naruší príchod mladého právnika Bena Sterlinga, ktorý si naň robí nárok. Skutočnosť, že majiteľovi panstva Ralphovi akoby z oka vypadol, vyvolá lavínu intríg, domnienok, nekonečných klebiet a falošných dohadov. Lebo on je vraj skutočným dedičom tohto panstva. Prichádza s nenávisťou v srdci, jeho cieľ je raz a navždy sa vysporiadať s minulosťou. 

Jeho plány však zmení zverolekárka Kate, do ktorej sa vášnivo zamiluje. 

Ben zvažuje, či má zmysel žiť iba pre pomstu, alebo je dôležitejšie odpustiť a začať nový život?
Nenápadná, roztomilá obálka, ktorú si na prvý pohľad možno ani nevšimnete v kníhkupectve, skrýva nový romantický príbeh. Daringham Hall je nová trojdielna romantická séria, ktorá pripomína skôr klasiku ako nejakú knihu zo súčasnosti. Pravdu povedať, nie som príliš veľký milovník historických kníh a okrem Rómea a Júlie som asi nič z klasík nečítala. Táto séria ma však zaujala hneď na prvý pohľad a povedala som si, že by sa mohlo jednať o takú príjemnú kombináciu starého a nového. 

"Odhadovala, že má okolo tridsiatky, možno zopár rokov viac. Aj takýto dochrámaný vyzeral veľmi dobre."

Ak sa mám priznať, keď som sa začítala do tejto knihy, nemala som nejaké vysoké očakávania. A to bolo aj dobre. Mala som obrovský problém sa začítať. Zo začiatku sa nič nedialo a kým sa príbeh konečne rozbehol, chýbalo mi do konca pár desiatok strán. Po celý čas som sa dosť nudila, aj keď sa odohralo pár zaujímavých a napínavých scén v porovnaní s ostatnými časťami, ktoré sa ťahali ako žuvačka, to nestačilo. Knihu som veľa krát odložila nabok a musela som sa naozaj premáhať, aby som sa do nej opäť pustila. Vôbec mi nesadol štýl písania autorky. Mala som pocit, že sama niekoľkokrát nevedela, čo by ešte mohla napísať, dokonca som mala pocit, že ani sama niekedy nevedela, čo by ešte mohla napísať a ako by mohla príbeh ozvláštniť. Jej štýl písania mi prišiel silený a to bol hlavný problém, prečo sa mi kniha až tak nezapáčila. 

Každá kniha má však aj svoje pozitíva a aj napriek mnohým negatívam sa mi ich občas podarí nájsť. V tomto prípade to boli jednoznačne postavy, ktoré boli naozaj skvelé a mimoriadne mi sadli. Myslím, že ich autorka vykreslila perfektne. Na internete som čítala pár recenzií, kde ich ľudia zakopávali pod čiernu zem, no ja som bola spokojná. Tak isto by som rada vyzdvihla prostredie, ktoré dodávalo knihe romantický, no zároveň aj tajomný nádych. 

"Dlhuje svojmu otcovi odpoveď, pomyslela si. Ale tváril sa veľmi odmerane, takže Kate sa neopovážila hádať, čo by otcovi odpovedal."

Neviem, či by som povedala, že som sklamaná, no rozhodne nie som nadšená. Toto dielko by som zaradila skôr medzi tie priemerné a nie som si istá, čo môžem očakávať od ďalších dvoch dielov, čo ešte môže táto séria ponúknuť. Určite ju však úplne nezavrhujem a ďalším dielom dám šancu. Myslím, že táto séria má potenciál, len ho autorka úplne nevyužila. Málokedy sa mi stane, že by mi autorov/autorkin štýl tak veľmi nesadne.

Knihe by som nakoniec dala 3 lajky. Mrzí ma, že toto hodnotenie nie je lepšie, ale ako som už spomínala, možno pri ďalších dieloch bude oveľa vyššie. Ako sa ale hovorí, 100 ľudí 100 chutí, možno sa vám zapáči viac :)


2 komentáre:

  1. Mňa táto kniha tiež sklamala a čakala som oveľa viac...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa táto kniha taktiež nepáčila. Čakala som od nej skrátka viac. Aj to prostredie je naozaj krásne, ale autorka tam toho využila naozaj málo. Do dalších dielov sa púšťať nejdem a popravde táto kniha je po dosť dlhej dobe jedna z tých, ktoré som ani nedočítala. Či sa k nej niekedy vrátim to neviem, ale tak snáď áno. Každopádne skvelá recenzia :).

    OdpovedaťOdstrániť