sobota 23. januára 2016

Nocte - Courtney Coleová

Aké strašné tajomstvo skrýva?

Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina – moje dvojče, můj bratr Finn – je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám každého stébla.

Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. 

Proč? Kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.


Táto kniha ma zaujala hneď na prvý pohľad. Anotácia vyzerala super a ja som si sľubovala príbeh, ktorý ma úplne dostane, prekvapí, zdvihni zo stoličky. V poslednej dobe som tak trochu už zanevrela na fantasy, pretože mám pocit, že YA knihy tak nejako začínajú upadať. Dúfala som, že Nocte ma presvedčí o tom, že stále existuje skvelá knihy, že autori ešte vedia napísať poriadne fantasy. A možno práve to bola chyba. Že som mala vysoké očakávania. Mohli za to určite aj pozitívne ohlasy, ktoré som na toto dielo počula alebo aj čítala. Keď sa ale začali postupne objavovať nie príliš pozitívne recenzie, už som začala trochu pochybovať a musím uznať, že som nedostala to, čo som čakala. 


"Nikdy jsem žádneho neviděla, ale duch mojí mámy je tady...je přítomný v každé fotce, v každé hromádce oblečení, v každé vzpomínce v tomhle domě."

Hlavným problém bol, že som absolútne nechápala o čom vlastne kniha je. Zo začiatku som si hovorila, že v pohode, však to sa zlepší, som len na začiatku, určite to potom bude dávať viac zmysel. Nedávalo. Neviem, či práve toto bol autorkin ťah, úplne ma dochaosiť, no musím uznať, že jej to moc nevyšlo. Po určitom čase, keď mi skoro nič nedávalo zmysel, ma to už začalo poriadne rozčuľovať a mala som chuť odložiť nabok a už nikdy ju neotvoriť (nechcela som prísť o všetky vlasy). Okrem toho bola kniha jedno veľké klišé. Pokiaľ viete dobre narábať aj s obohranými vetami dobre, ale keď som zistila, že tu máme ten istý scenár, ako v polovici YA kníh (mŕtvy rodič, zlá minulosť, záhadný chlapec) skoro som spadla na zadok. Zase toto? Skoro ma porazilo. Keď som si prečítala anotáciu, čakala som oveľa viac, nie len priemernú romancu. Okrem toho som mala pocit, že autorka sa sama pár krát zamotala v príbehu a nevedela, ako to správne zahrá.


"Odskočím od otevřeného okna, jako by parapet byl v plamenech."

Pravdaže, našla som aj pár pozitívnych vecí. Autorka skvelo vykreslila súrodenecký vzťah, to silné puto, ktoré medzi sebou mali. Keďže si rada všímam aj všelijaké detaily, oceňujem, že kapitoly boli číslované po latinsky. Je to len taká drobnosť, no určite to spravilo knihu zaujímavejšou. Čo sa týka postáv, pozastavila by som sa asi len pri Finnovi, ktorý ma proste svoju zvláštnu osobnosť, j tak trochu šibnutý (šialený?) a urobil poriadny zmätok. Myslím, že práve jemu sa podarilo, aby som to s knihou nevzdala. Čo ma však najviac potešilo, bol koniec. Hodnotím ho za rozhodne za najlepšiu časť, aj keď si nie som istá, či dám šancu druhému dielo. Túto knihu hodnotím priemerne. Autorka neprišla v podstate s ničím iným, niektoré postavy aj situácie boli ako vystrihnuté z iných kníh. Nebyť Finna a skvelého konca, knihe by som dala oveľa nižšie hodnotenie.


Knihe by som dala nakoniec tri lajky. Nerada píšem negatívne recenzie, no zostala som naozaj sklamaná. Knihu vám aj napriek tomu odporúčam, možno sa vám zapáči oveľa viac ako mne :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Moc pěkná recenze :) O knize jsem již slyšela, ale zatím se mi nenaskytla příležitost si ji přečíst :))

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť