streda 25. augusta 2021

Nikdy na teba nezabudnem - Emily Wibberley, Austin Siegemund-Broka

 Dokážu sa ich cesty spojiť?

Zvíťazí láska alebo rozum? Dojemná jednohubka pre mladých! 

Pre Fitza to mal byť ten najnudnejší týždeň v živote. Mama ho vyslala na exkurziu po vysokých školách, na ktoré aj tak nechce ísť. Do plánov mu však vtrhne očarujúca a neskrotná Juniper, ktorá počíta dni, kým vypadne na výšku. Napriek svojim odlišnostiam spolu objavujú úžasné študentské mestá. V očiach toho druhého zahliadnu možnosti, o ktorých sa doteraz ani neodvážili uvažovať. Chalan, ktorý sa desí budúcnosti. Dievča, ktoré jej beží v ústrety. Ako ich životy zmení láska? 
 
Emily a Austin sú celosvetovo uznávanou autorskou dvojicou. Nikdy na teba nezabudnem je mojou premiérou a o to viac som bola zvedavá, či sa mi bude páčiť. Na internete som na ňu našla množstvo pozitívnych recenzií a priznám sa, že v lete ma viac lákajú jednoduchšie príbehy, pri ktorých sa nemusím príliš zamýšľať, skôr sa len nechám voľne unášať príbehom. Kniha sľubovala love story popretkávanú životnými rozhodnutiami, ktoré na sklonku dospelosti postretnú nejedného z nás. A ako sa s nimi popasovali hlavní hrdinovia?
 
"Upriem zrak na cestu, na budúcnosť, na miesta, kde ma nebudú zväzovať očakávania mojej rodiny. Kde budem mať odstup, ktorý mi pomôže zistiť, kým chcem byť."
 
Príbeh sleduje dvoch úplne odlišných ľudí - Juniper a Fitza. Každý z nich rozmýšľa o svojej budúcnosti, no odlišným spôsobom. Zatiaľ čo Juniper hľadá únik, šancu na nový začiatok a chce si svoj život naplánovať podľa seba, Fitz cíti záväzky voči mame a nie je si istý, čo vlastne od budúcnosti očakáva a čo chce urobiť. Ich cesty sa spoja a zrazu na svoje rozhodnutia nie sú úplne sami. Aj napriek tomu, že sú absolútne rozdielni, predsa len majú niečo spoločné. A práve ich vzájomná odlišnosť vytvorila medzi nimi veľké puto nabité iskrami, ktoré si ma získalo od prvých strán. Málokedy sa mi stane, že si niektoré postavy obľúbim až tak rýchlo ako tomu bolo v tomto prípade. V každom z nich som našla kúsok zo seba, keď som sa rozhodovala, na akú vysokú pôjdem. Vedela som sa stotožniť s ich myšlienkami, pocitmi aj obavami. Obaja boli vykreslení naozaj realisticky, čo zvyšovalo aj uveriteľnosť celého príbehu. Na svoj vek boli pomerne vyspelí, uvedomovali si svoje činy aj rozhodnutia. Pokiaľ je dej ťahaný takýmito silnými charaktermi, je to obrovské plus, ktoré pre mňa znamená veľmi veľa. Mám pocit, že autori veľmi často zabúdajú na realistické zobrazenie postáv, ktoré bude korešpondovať s ich sociálnym postavením aj vekom. V tomto prípade to však bolo zvládnuté na jednotku. Tak isto ako chémia medzi nimi. Od začiatku až po koniec som sa neodhodlala tipovať, ako sa ich príbeh skončí, keďže dej rozhodne nebol vystavený na klišé prvkoch. Aj napriek tomu, že námet môže pôsobiť ošúchane a budete mať pocit, že ide len o klasickú romantickú líniu, určite zostanete prekvapení, koľko prekvapení si autori nechali v rukáve. Oceňujem, že Emily a Austin nevytvorili len ďalší z radov príbehu, pri ktorých presne viete, čo sa kedy stane a už ani neočakávate nejaký zvrat. 
 
"Chalan, ktorý sa desí, že zabudne na minulosť, a dievča, ktoré hľadí do budúcnosti."
 
Okrem silnej epickej zložky bol dej doplnený aj o krásne myšlienky. Často som sa pristihla pri tom, ako sa nad niektorými sama zamýšľam a až príliš som mala pocit, že sa týkajú aj mňa samotnej, respektíve každého z nás. Ku koncu knihy bolo toho filozofovania už trošku príliš, ale zároveň to korešpondovalo s hodnotami, na ktoré bola kniha zameraná. Do popredia bola postavená rodina, dôležitosť rodinných vzťahov, autori poukázali na to, ako život mladých ľudí môže ovplyvniť vážna diagnóza. Dôležitosť sa kládla aj na základné ľudské vlastnosti - zodpovednosť, lásku, ochotu a zároveň túžbu po slobode. Príbeh vôbec nepôsobil plytko, ale zanechal vo mne mnoho dôležitých odkazov a myšlienok, ktoré chcem šíriť aj ďalej. Vôbec mi neprekážalo, že práve psychologická zložka bola veľmi dôležitou súčasťou deja. Za jediné mínus považujem na môj vkus príliš veľa opisov. Viem, že autori chceli priblíž americké vysokoškolské prostredie, ale na mňa už bolo niekedy príliš čítať o každej jednej vysokej podrobný popis a v takýchto prípadoch som mala pocit, že príbeh pre mňa stagnuje a len som už čakala, kedy sa začne opäť niečo diať. Nebyť týchto momentov, knihu by som zhltla veľmi rýchlo.
 
Nikdy na teba nezabudnem hodnotím ako veľmi kvalitné dielko so zaujímavou romantickou zápletkou doplnenou o hlboké a pravdivé myšlienky. Tlieskam za úžasných hrdinov, ktorí boli úplne odlišní, ale zároveň k sebe pasovali ako dva magnety, ktorí boli vyspelí, ale zároveň nie príliš, ktorí zodpovedali za svoje činy a uvedomovali si ich dôležitosť. Okrem toho mám pocit, že v dnešnej dobe je naozaj dôležité nezabudnúť ani na význam rodiny, ale aj svojej vlastnej identity. Ako som už spomínala, nebyť siahodlhých opisov, ktoré mi príliš nevoňali, knihe by som nemala, čo vytknúť.

 

Dlho som váhala, koľko udelím lajkov, ale nakoniec som sa rozhodla pre štyri. Pevne verím, že pri ďalšom titule už budem môcť udeliť plný počet lajkov. Vydavateľstvo CooBoo pripravuje aj ďalšiu knihu od tejto talentovanej dvojice - Nikdy nebudem tvoja. Verím, že sa jej dočkáme čo najskôr.
 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára