streda 7. októbra 2020

Opál - Jennifer L. Armentroutová

 Čo všetko sú ochotní risknúť?

NIKTO NIE JE AKO DAEMON BLACK

Keď sa rozhodol, že mi svoje city dokáže, netrepal len tak do vetra. Už o ňom nepochybujem. Podarilo sa nám zdolať ťažké obdobie, no spontánne sa objavujú ďalšie prekážky. Ani on však nedokáže ochrániť svojich blízkych pred nebezpečenstvom, ktoré ich čaká, ak sa pokúsia vyslobodiť milovaných. Po tom všetkom už nie som rovnaká Katy ako kedysi. Zmenila som sa. Neviem presne, čo sa z toho nakoniec vykľuje. A počas toho, ako odhaľujeme pravdu o tajnej organizácii, ktorá je zodpovedná za mučenie a testovanie hybridov, si čoraz viac uvedomujem, že nepoznám hranice svojich schopností. Smútok zo straty niekoho blízkeho vo mne naďalej tlie a pomoc prichádza z toho najmenej pravdepodobného zdroja. Z priateľov sa stávajú úhlavní nepriatelia, ani to nás však nezastaví. Aj keby sa náš svet mal rozsypať ako domček z karát.
Spolu sme silnejší... a oni to dobre vedia.
 
Opál je v poradí už tretím dielom sľubne sa rozvíjajúcej série Lux. Pamätám si, ako som sledovala celé diania okolo tejto série a ani nedúfala, že sa jej dočkáme v slovenskom preklade a zrazu mám v rukách už tretí diel. Koniec dvojky priniesol mnoho zvratov a bola som zvedavá, ako príbeh bude pokračovať. Na internete som čítala množstvo pozitívnych recenzií, ktoré tento diel vychvaľovali do nebies a zároveň ho považujú za najlepší, najiskrivejší a najviac dychberúci diel celej série. Už teraz môžem povedať, že kvalitou bol rozhodne najlepší. Akcia, akcia, samá akcia. K tomu si pripočítajte poriadne zvraty a veľký kus romantiky a dostanete iskrivú knihu, ktorá vás zahreje aj v tomto upršanom jesennom počasí. Už viackrát som sa stretla s tým, že je séria Lux istou kópiu Twilightu a že sa ním autorka nechala príliš inšpirovať. Musím uznať, že s týmto názorom sa úplne nestotožňujem a aj napriek tomu, že Twilight svojím spôsobom zbožňujem a stále je to moja srdcovka, predsa len ho s odstupom času a objektívnejším pohľadom vnímam ako menej kvalitné dielo, ktoré by ma rozhodne nenadchlo teraz tak, ako pred tým, alebo ako, momentálne, séria Lux.
"V očiach sa mu značila nostalgia, poznačená smútkom a ešte niečím. Žeby odhodlaním?"
Aj napriek tomu, že sú stále hlavnými postavami Daemon a Katy, v treťom dieli dostáva oveľa viac priestoru Dawson, dvojča Dee a Daemona. V predošlých dieloch bol viac menej súčasťou rozprávania, no teraz máme možnosť zoznámiť sa s ním viac. Vydávame sa totiž spolu s ním na neľahkú úlohu - vyslobodiť jeho lásku Beth. To však nebude vôbec také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Situáciu komplikuje aj nečakaný príchod z minulosti a mnoho ďalších prekážok. Každá z nich bola zaujímavá a posúvala príbeh pekne dopredu. Veľkou výhodou autorky je, že má neskutočnú fantáziu a dokáže stále niečo nové vymyslieť. V tomto prípade som mala pocit, že sa deje asi najviac akcie zo všetkých dielov. Žiadne nudné kapitoly, dlhé pasáže, zbytočné naťahovačky ohľadom vzťahu Katy a Daemona. Všetko malo svoju hlavu aj pätu, nič nestagnovala a ja som doslova otáčala stránky ako blázon. Oceňujem, že sa autorka rozhodla presunúť viac pozornosti na Dawsona. Bol výrazným charakterom, ktorý si rozhodne zaslúži viac pozornosti, ako sa mu dostalo v predošlých dieloch. Aj on má svoj príbeh, ktorý chcel vyrozprávať svetu. Okrem toho, príbeh tak nabral na komplexnosti a rozhodne ešte viac zaujal čitateľa. Ako som už spomínala, mala som pocit, že sa stále niečo deje. Ako keby sa autorka šetrila na to, že na nás v treťom dieli všetko vychrli. Až sa bojím, či si niečo nechala aj do ďalšieho pokračovania.
"Úsmev, ktorý mi venoval, bol sčasti hrdý a arogantný, akoby vedel, že mi práve zatemnil myseľ."
Obrovskú poklonu skláňam aj za vykreslenie romantickej zložky. Všetci fanúšikovia romantiky a vzťahu Katy a Daemona si prídu na svoje. Konečne bol ich vzťah ucelený, správali sa ako normálny pár z bežného života, až som niekedy strácala vedomie toho, že čítam fantasy. Verila som im všetko, čo povedali alebo urobili, smiala som sa s nimi, aj smútila. Mala som pocit, že sú to živí ľudia okolo mňa a nielen knižné postavy. Jennifer má dar vytvoriť tak uveriteľné charaktery, že by ste si priali, aby existovali aj vo vašom živote. Čítala som od nej nejednu knižku a aj napriek tomu, že mnoho jej príbehov nebolo práve najoriginálnejších (týka sa to najmä žánru new adult), vždy boli hlavným ťahačom týchto kníh práve postavy. Inak tomu nie je ani v tomto prípade, pretože máme vytvorenú dokonalú sieť hlavných a vedľajších postáv, z ktorých si môžete vybrať, ktorá vám je viac či menej sympatická.

Fantasy je žáner, ktorý mimoriadne nabral na svojej popularite, najmä čo sa týka posledných rokov. Séria Lux si však medzi nimi zaslúži veľmi silné miesto, pretože je napísaná naozaj kvalitne. Nechýbajú útoky na city, prefíkané zápletky, zaujímavé postavy, či dokonalý fantasy svet, do ktorého by ste sa aj vy chceli jedno ráno zobudiť.
 
Voľba piatich lajkov je v tomto prípade úplne jasná a bol by hriech dať menší počet. Pokiaľ máte chuť na netradičný príbeh, ktorý oživí vašu fantáziu a chytí vás za srdce, rozhodne dajte šancu tomuto titulu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

1 komentár:

  1. Som veľmi šťastný, že môžem zdieľať toto moje fantastické svedectvo. Môj život sa úplne zmenil za 48 hodín. Vidím sa do zrkadla a usmievam sa. Prvýkrát po vekoch mám dôveru v seba a svoje schopnosti. Svojho manžela mám späť v živote pomocou doktorky Adelekeovej. Ospravedlnil sa po 24 hodinách, po vytvorení kúzla. Povedal, že si uvedomil, že sa nikdy veľmi nechcel rozísť; nezvládal emocionálnu batožinu, ktorú som neustále nosila. Povedal, že si myslí, že má na môj život negatívny vplyv, a že je najlepšie odísť. Tvrdil, že je ťažké, že som stále hovoril o minulosti. Obaja sme si navzájom odpustili. Vo vrecku mám peniaze, ktoré sú konečne moje vlastné. (Prebehla moja kontrola kompenzácie a bolo mi povedané, že to je už o pár mesiacov. Som živým dôkazom toho, čo dokáže doktorka Adelekeová. Ďakujem vám veľmi pekne, doktorke Adelekeovej za úžasnú vec, ktorú ste urobili v mojom manželstve. Som teraz šťastná. S vašu pomoc, obaja sme mohli vidieť a hovoriť si navzájom pravdu. Nikdy som si nemyslel, že by kúzlo mohlo pomôcť párom, skôr ako som veľmi rád, že vás môžem kontaktovať a iniciovať, aby sa toto všetko stalo. Ktokoľvek, kto má problém vo vzťahu, môže kontaktovať doktorku Adelekeovú. .
    E-mail: aoba5019@gmail.com
    Volajte na číslo Whatsapp: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť