sobota 29. septembra 2018

Rosie Walshová - Keby zavolal

Sedem nádherných dní.
Potom sa odrazu odmlčal.
Čo bráni ich láske?

Predstavte si, že spoznáte skvelého muža, strávite spolu sedem nádherných dní a zamilujete sa. Uveríte, že je to obojstranné. Akoby ste celý život čakali jeden na druhého.
Pred odletom na plánovanú dovolenku vám sľúbi, že z letiska zavolá. Ani najmenej o tom nepochybujete.
Ibaže už sa neozve.
Priatelia vám radia, aby ste naňho zabudli, že nie je hoden vašej lásky, no vy cítite, že sa mýlia. Ste presvedčená, že sa mu niečo stalo a že na svoje mlčanie musí mať dôvod.
Uplynú minúty, dni, týždne a obavy oňho vás zrazia na kolená.
Čo urobíte, keď sa presvedčíte, že intuícia vás neklamala a na svoje mlčanie má naozaj vážny dôvod? Je za ním to, s čím ste sa jeden druhému nestihli zdôveriť... Pravda.


Keby zavolal na prvý pohľad vyzerá ako nenápadná romantická kniha. Keď som si však prečítala anotáciu, veľmi rýchlo som pochopila, že tento príbeh v sebe skrýva oveľa viac ako sa na prvý pohľad môže zdať. Keď som sa do čítania púšťala, vôbec som netušila, čo môžem očakávať a čo dostanem, preto som sa nesnažila mať vysoké očakávania. Na internete som našla množstvo pozitívnych recenzií, ktoré túto knižku vychvaľovali, a preto som sama bola zvedavá, či aj moja recenzia bude taká pozitívna.

"Eddie zvážnel a otočil ku mne hlavu. Stretli sa nám pohľady. V jeho očiach som videla otázku. Prvá som uhla pohľadom."

Sarah strávi s Eddiem len sedem dní, no má pocit, že našla muža svojich snov a bezhlavo sa doňho zamiluje. Má pocit, že aj on k nej cíti to isté. Má odísť na dovolenku, no Sarah sľúbi, že jej zavolá. Neurobí tak a každý si myslí, že sa na Sarah proste vykašľal. Ona tomu však neverí a je presvedčená, že pravda je úplne iná. Pred nami sa tak otvára zaujímavá línia, ktorú môžme sledovať cez pohľad Sarah, Eddieho aj listov, ktoré píše Sarah Edddiemu. Oceňujem, že autorka zvolila viacero pohľadov, ľahšie som sa tak zorientovala v príbehu. Musím sa priznať, že zo začiatku som mala trošku problém stotožniť sa s dejom a najmä postavami. Autorka ich začlenila do príbehu naozaj veľké množstvo. Vzťahy medzi nimi boli poriadne komplikované, a preto mi dlhšiu chvíľu trvalo zorientovať sa, ktoré postavy spolu súvisia, ako vlastne ovplyvňujú celkový dej a aký je účel ich pôsobenia. Málokedy sa môžme stretnúť s knihou, v ktorej by bola pripísaná taká dôležitosť aj vedľajším postavám. V tomto prípade nielenže mali vplyv na Eddieho a Sarah, ale mali dokonca aj svoje vlastné príbehy, osudy a trápenia. Mnohé z nich som si naozaj obľúbila a viem si predstaviť, že by sa autorka v ďalších dieloch povenovala im.

"Buď štastná, Sarah, a opatruj sa."

Za najväčšie pozitívum považujem jednoznačne nepredvídateľnosť. Zo začiatku som mala pocit, že sa príbeh trošku ťahá, no neskôr sa poriadne rozbehol, nabral na obrátkach a ja som sa nestíhala diviť, čo si pre nás autorka pripravila. Okrem toho boli veľmi silnou zložkou aj emócie. Chvíľu som bola nahnevaná, potom zrazu som sa smiala, o chvíľu sa mi už do očí tlačili slzy. Po celý čas nad nami visí jedno tajomstvo, kvôli ktorému sa vlastne väčšina vecí diala. Tešila som sa ako malé dieťa, kedy sa konečne dozvieme, čo sa vlastne stalo a musím uznať, že vyvrcholenie celého príbehu bolo perfektné. Rosie sa nebála siahnuť aj po ťažších témach, opísať vzťahy v rodinách, ktoré sú skúšané osudom a v ktorých sa nekončí vždy všetko happy endom. Tak isto som autorke uverila každé jedno slovo, keďže príbeh bol naozaj realistický. Možno sa vám budu niektoré scény zdať trošku pritiahnuté za vlasy, mne to však vôbec nevadilo. Aj napriek tomu, že mám rada realistické príbehy, predsa len je to kniha, a preto istá miera zveličovania je povolená. Navyše oceňujem, že nešlo len o prvoplánové čítanie. Aj napriek tomu, že by sa táto kniha dala označiť ako oddychová, určite v sebe skrýva aj istú dávku napätia. 

Zo začiatku som mala pár výhrad k príbehu, no neskôr ma veľmi milo prekvapil a ja som si ho užila. Keby zavolal by som odporučila skôr starším a vyspelejším čitateľom, ktorý naplno ocenia kvalitu tohto príbehu. Pevne verím, že autorka ešte neskončila a dá priestor aj iným postavám, pretože by si to rozhodne zaslúžili.

https://www.bux.sk/knihy/388906-keby-zavolal.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára