utorok 24. júla 2018

Večná vášeň - Audrey Carlanová

Čo dokážu hodiny jógy?

Učiteľka jogy Genevieve Harperová nesie na pleciach obrovské bremeno. Po tragickej nehode rodičov sa stará o dvoch súrodencov a robí, čo môže, aby vyžila. Hoci má len dvadsaťštyri rokov, vôbec nemá čas na mužov... hlavne na krásavcov, ktorí by jej mohli zlomiť srdce.
Bejzbalista Trent Fox je fakt trieda, či už na ihrisku, alebo v posteli. Je jedným z najlepších pálkarov na svete. Nedávne zranenie ho privádza do Lotosu, centra jogy. Tam spoznáva Genevieve, tmavookú útlu blondínku so šťavnatými perami, ktoré okamžite zatúži pobozkať, a nie len to. Pravidelné schôdzky s ohybnou sexi kráskou si poistí súkromnými hodinami, vďaka ktorým sa presvedčí, aká dokáže byť joga zmyselná. A neostane to bez následkov
.

Audrey Carlanovú si mnohí z vás určite pamätajú vďaka jej tetralógii Dievča z kalendára. Mne sa táto séria páčila, a preto som ani na sekundu neváhala a rozhodla som sa dať šancu aj jej ďalšej sérii. Večná vášeň je prvý dielom zo série, ktorej kľúčovým prvkom bude cvičebné centrum jógy Lotus. Dúfam, že by mohlo ísť o novú Jennifer Probst, keďže je vidno, že Audrey talent má a jóga je podľa mňa zaujímavý prostriedok, z ktorého sa rozhodne dá vyťažiť veľa.

"Ktovie, či aj ja niekedy budem mať vlastnú rodinu, takú, ktorú si sama založím."
Hlavnou hrdinkou je Genevieve Harperová - mladá učiteľka jógy, ktorej leží na chrbte ťarcha. Pred tromi rokmi jej zomreli pri autonehode rodičia a ona sa odvtedy stará o svojho mladšieho brata a sestru. Popri dvoch robotách, starosti o domácnosť a súrodencov, nemá v podstate čas na žiadne voľnočasové záležitosti. Všetko sa zmení, keď sa na jej hodiny prihlási jeden z najlepších hráčov bejzbalu Trent Fox. Každá žena mu leží pri nohách a on si to náramne užíva. Keď však spozná Genevieve, zistí, že pravidlá hry sa zmenili a on sa stretáva s pocitmi, ktoré pred tým nezažil a začína sa preňho úplne nová kapitola života. A my máme to šťastie, že môžeme byť pritom. Opäť raz nechýbalo duálne rozprávanie príbehu, ktoré pekne posúvalo dej dopredu. Autorka stavila na krátke kapitoly, príbeh príliš nerozpitvávala a sústredila sa naozaj len na to podstatné. Pred opismi dominovali dialógy, čomu som sa naozaj potešila. Celkovo som mala pri čítaní pocit, že Audrey sa nesnaží príbeh zabaliť do vaty, že nehľadá rôzne obkľuky, ale že nám chce naozaj poskytnúť dôveryhodný príbeh, ktorý nás bude baviť od začiatku až konca. Jej štýl písania mi sadol už pri jej predchádzajúcej sérii, v tomto prípade však musím povedať, že som bola ešte spokojnejšia. Tak isto dávam palec hore za charaktery. Nenútené, vyspelé, presne zodpovedajúce svojmu postaveniu. Genevieve bola skromná, nezávislá, nemala pred očami ružové okuliare a na svet sa pozerala racionálne. Trent mal nevychované správanie, drzý slovník a trošku vyššie, no sympatické sebavedomie. Obidvaja svoje úlohy zohrali perfektne a ja som po dlhšej dobe našla pár, ktorému som naozaj držala palce a dúfala, že bude mať šťastný koniec. Tak isto oceňujem, že autorka nezabudla ani na vedľajšie postavy a dovalila nám ich spoznať.

"Genevieve otvorila oči a ja by som prisahal, že na mňa hľadí moja budúcnosť."

Musím však vytknúť miernu naivitu príbehu. Občas bolo všetko až príliš dokonalé, niektoré situácie nereálne, občas som mala pocit, že sa príliš rýchlo a len tak z ničoho nič niečo vyriešilo. Trošku mi to nesedelo do príbehu, pretože celý čas na nás autorka pôsobí tvrdým dojmom, podáva život taký, aký je, tak isto aj sexuálne scény opisuje bez pardonu s hrubším slovníkom a bez nejakej romantickej stránky a potom zrazu príde nejaká úplne prehnaná scéna ako vystrihnutá z Walt Disneyho. Našťastie, takýchto momentov nebolo príliš veľa a ja som si príbeh mohla užívať. Audrey týmto dielom veľmi pekne začala novú sériu, jóga ma naozaj ohúrila a dodávala príbehu istú hĺbku. Možno niektorí z vás nemajú radi reči o čakre, aure a podobne, mne sa to však páčilo a oceňujem, že bol príbeh prepojený aj s niečím takýmto. Námet je skvelý a rozhodne má potenciál, ktorý sa dá využiť. Okrem práve spomínanej miernej naivity a maličkého klišé, do ktorého občas dej spadol, nemám čo vytknúť, dokonca by som povedala, že som ešte o niečo nadšenejšia a zvedavejšia ako pri sérii Dievča z kalendára.

Večnej vášni nakoniec udeľujem štyri lajky, pretože ma milo prekvapila. Páčilo sa mi, že nešlo len o klasickú romantickú zápletku a že autorka zvolila tvrdší slovník a realistickejšiu verziu príbehu. Pokiaľ máte chuť na trošku inak romantickú knihu s príchuťou erotiky, rozhodne dajte šancu tejto knihe. 

https://www.bux.sk/knihy/399992-vecna-vasen.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára