piatok 7. októbra 2016

P.S. Stále Tě miluju - Jenny Hanová

Láska nie je nikdy jednouchá...

Lara Jean nečekala, že se doopravdy zamiluje do Petera. Vždyť jen předstírali, že spolu chodí. Ale v jednu chvíli oba předstírat přestali a najednou je Lara Jean zmatenější než kdy dřív a neví co dělat. A pak se do jejího života vrátí jeden kluk, co se jí dříve líbil, a spolu s ním i pocity, které k němu cítila. Je možné, aby byla holka zamilovaná do dvou kluků najednou? Půvabné pokračování knihy Všem klukům, které jsem milovala ukazuje, že láska není nikdy jednoduchá, ale že možná to ji činí tak úžasnou.







Nie je to tak dávno, čo vydavateľstvo CooBoo vydalo prvý diel série od Jenny Hanovej s názvom Všem kluku, které jsem milovala. Tento krát sa mi dostal do rúk druhý a určite mnohých z vás poteší, že len pred pár dňami CooBoo oznámilo, že sa dočkáme aj tretieho dielu. Musím sa priznať, že je to už rok, čo som čítala prvý diel a tak som sa zo začiatku trošku strácala, dokonca som aj rozmýšľala nad re - readingom. Nakoniec som sa ale do príbehu dostala a už som čítala. Všem kluku, které jsem milovala síce odo mňa nedostalo plný počet (našlo sa pár nedostatkov), ale P. S. Stále tě miluju ma sklamalo ešte o niečo viac. Už po prečítaní anotácie som mala pochyby, keďže námet sa mi až tak nepozdával a už po pár stranách mi bolo jasné, že sa kvalitou jednotke nevyrovná.

"Nakloním se dopředu, abych si lokla coly, ale hlavně proto, abych se mu nenápadně vymanila."

Lara Jean opäť vypráva svoj príbeh. Aj keď jednotka by pokojne mohla ostať bez pokračovania, predsa sa len sa autorka rozhodla, že nám ešte nejaký ten diel prinesie. Za najväčší problém považujem ľúbostný trojuholník. Z celého srdca ich neznášam, keďže väčšinou len naťahajú dej, aby autori zakryli hluché miesta, keď nevedeli vymyslieť nič iné. Pevne som dúfala, že autorka má v rukáve aj niečo iné a svoj dej nejakým spôsobom ozvláštni alebo zmetie moje obavy. Nič také sa však nestalo. Celý diel sa točil len okolo toho, ako sa Lara Jean nevedela rozhodnúť, stále hľadala nejaké chyby na obidvoch chlapcoch, nič sa jej nepáčilo. Toto sa opakovala v rôznych intervaloch na necelých tristo stranách. Zo začiatku si poviete, že sa to ešte môže rozbehnúť, že sa to ešte zmení, ale keď sa dostanete zhruba do polovice a vidíte, že sa to nezlepšuje, už vás pomaly opúšťa chuť čítať. A to sa stalo aj mne. Mala som problém sa ku knihe vrátiť, keď som ju odložila nabok, mnohokrát som sa pristihla pritom, že deju nevenujem pozornosť a rozmýšľam nad inými vecami. Autorka si nevedela udržať moju pozornosť, nesadol mi ani štýl a celý čas som rozmýšľala, kde je tá stará Jenny Hanová, na ktorej knihu som sa tak tešila. 

"Nemužeme se ale s domkem na stromě nerozloučit. To by nebylo správné. Prěce jsme si slíbili, že se sem vrátíme."

Pravdaže, našlo sa aj pár svetlých momentov a jedným z nich boli tie, v ktorých dominoval Peter. Takého chlapca ako bol si mnoho dievčat môže len vysnívať a dali by hocičo za to, aby takého stretli aj v živote. Ako postava mi bol mimoriadne sympatický a perfektne mi sadol. S Johnom to už bolo o niečo horšie, nevedela som si k nemu vytvoriť v podstate žiadne puto a skôr som ho brala ako piate koleso na voze. Ako som už spomínala, celý dej bol založený na Larin nerozhodnosti, na tom, ktorý z týchto chlapcov je ten pravý. Okrem toho sa v knihe vyskytol množstvo nepodstatných detailov, ktoré mali rozptýliť pozornosť, ale skôr pôsobili otravne a radšej by som ich preškrtla a z knihy úplne vylúčila. Naozaj sa našlo len málo pozitív - medzi ne patril Peter, ale aj koniec knihy, ktorý bol najlepšou časťou knihy. Myslím, že asi všetci viete predpovedať, ako by asi kniha mohla dopadnúť, no aj napriek tomu vás poteší, ako sa s ním autorka nakoniec pohrala. Aj napriek tomu ale musím súhlasiť s vyjadreniami na Goodreads a s názormi mnohých blogerov, ktorý tvrdia, že autorka mala ostať pri prvom dieli a druhý radšej nevydať. 

I keď ma to mrzí, neostáva mi nič iné len dať knihe dva lajky. Pevne verím, že sa autorka zo svojich chýb poučí a jej ďalší titul Always and forever Lara Jean bude lepší ako jednotka. Knižku vám aj napriek tomu odporúčam, možno sa vám zapáči viac ako mne :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

1 komentár: