štvrtok 9. júna 2016

Tajomná záhrada - Johanna Basfordová


Terapia umením, oddýchnite si uprostred hektického dňa.


Hitom tohto roku sa stali omaľovánky pre dospelých, ktoré počtom strán a spracovaním pripomínajú knihu a poniektoré rozprávajú aj zaujímavý príbeh. Predstavujú obrázkový poklad plný mágie a čarodejstva, pozývajú vás, aby ste sa zapojili do meditatívneho vymaľovávania ilustrácií, prispievajú k vnútornému pokoju, ku koncentrácii ducha, oživujú pozitívnu energiu a prinášajú pocit uvoľnenia.
Antistresové omaľovánky sa v poslednej dobe stali veľké hitom a priznám sa, že ani ja nie som výnimka a tomuto trendu som rovnako ako ostatní podľahla. Už ako malá som omaľovánky zbožňovala, dokonca som chodila aj do ZUŠky na výtvarnú a kreslenie je moja veľká láska. Nie vždy mám však čas venovať sa tejto záľube a okrem toho, pred tým ako sa objavili tieto krásne omaľovánky, bol celkom dosť veľký problém zohnať nejaký pre starších vyfarbovačov. Ako prvé som si zaobstarala Harryho Pottera, s ktorými som ale nebola spokojná najmä kvôli papieru, cez ktoré presvitali ešte aj pastelky a tak isto ani kresby nie sú až také krásne. Ako ďalším som dala šancu práve týmto - Tajomnej záhrade. 

Pred tým, ako som si ich vybrala na recenziu, som strávila naozaj dosť dlhý čas prezeraním, ktoré sú tie najlepšie, najkrajšie a podobne. Vybrať len jedny sa nedalo, pravdaže, a tak som zvolila viaceré :) Jednými z nich bola práve Tajomná záhrada. Tieto omaľovánky sú naozaj krásne, už podľa názvu je jasné v akej téme sa budú držať, aj keď nie všetky sú kvetnaté, prevažná väčšina z nich sa nesie práve v tomto duchu. Ako som už spomínala sú naozaj krásne, to nemožno vyčítať, ja používam aj pastelky aj perá od stabilo a som šťastná, že tento krát aj papier bol oveľa tvrdší a tak konečne nič nepresvitalo. Musím uznať, že som spokojná. Je naozaj ťažké robiť recenzie na omaľovánky, keďže každému sadnú rôzne typy a aj keď sa ich snažím vymaľovať čo najkrajšie, neviem, či sa vám páčia alebo nie. Pripájam vám na ukážku aj pár mojich kresieb, dúfam, že sa vám budú páčiť. Ja som s nimi naozaj spokojná a myslím, že tieto omalovánky sú naozaj krásne. Odporúčam vám ale v kníhkupectvách obzrieť si viaceré, podrobne si ich popozerať, aby ste potom ich výber neľutovali ako ja pri Harry Potterovi. Určite chápete, prečo moja recenzia nie je až taká dlhá, ale to podstatné som, dúfam, vystihla. Pripájam ešte nejaké moje kresby, nejaké už vidíte, budem rada ak sa so mnou podelíte o vaše skúsenosti :)





Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran. Môžete si ich zakúpiť TU.

4 komentáre:

  1. Tajomná zahrada má nádherné ilustrace:) Přeji příjemné vybarvovaní a zbavování se stresu ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne kresby aj mne sa strašne páči :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi pekná omaľovánka. Jedného času som po nej pokukovala v kníhkupectve aj ja :) ale mala som doma iné... Mne sa Harry páčil :)

    OdpovedaťOdstrániť