štvrtok 30. júna 2016

Následníčka - Kiera Cass

35 nápadníkov. Jedna princezná. 

Princezná Eadlyn už odmalička počúvala nekonečný príbeh o tom, ako sa jej mama s ockom zoznámili. Pred dvadsiatimi rokmi sa America Singerová zúčastnila Selekcie a získala si srdce princa Maxona. Odvtedy žili spolu šťastne... Pre Eadlyn bol ich romantický príbeh len rozprávkou. Netúžila ho napodobniť.

Ako princezná si však nemôže robiť, čo chce. Neutečie pred vlastnou Selekciou – aj keď urputne namieta.

Nečaká, že sa jej príbeh skončí romanticky. Možno sa však jednému mužovi podarí zmocniť sa jej srdca... a možno zistí, že jej „šťastne a naveky“ nie je len tajným želaním.


Sériu Selekcia by som momentálne zaradila k jedným z najúspešnejších a najobľúbenejších sérií. Kiera Cass je skvelá autorka, ktorej u nás vyšli už tri prvé knihy z jej série a sú pripravené aj ďalšie tituly. Aj keď sa mi Selekcia páčila, nemôžem o sebe povedať, že by som bola neskutočný fanúšik, ktorý odpočítava dni do vydania jej ďalšieho titulu. Aj napriek tomu som sa ale na Následníčku tešila. Bolo to hlavne preto, že sa jedná o nový príbeh, kedy už si musí vybrať Eadlyn, dcéra Americy a Maxona, ktorý spokojne žijú, ako v rozprávke. Hneď na úvod by som chcela poznamenať, že obálky sú všetky krásne, no myslím, že práve táto sa mi páči najviac (je to trošku nepodstatné, ale ruku na srdce, krásna obálka vždy poteší). Táto recenzia bude obsahovať určité spoilery, no myslím, že pokiaľ ste nečítali prvé tri diely, neradila by som vám stiahnuť po tomto a predpokladám, že tak asi ani neurobíte.

"Snažila som sa znášať to všetko statočne až do chvíle, keď sa jedného dňa pri mne pristavil otec." 

Tento krát sa Selekcie musí zúčastniť Eadlyn. Táto idea sa jej vôbec nepáči aj napriek tomu, že vie ako to pomohlo jej rodičom a že vďaka nej majú teraz šťastný život plný lásky. Ona má však úplne iný postoj a tak sa správa trošku skepticky. Čo ak jej ale prinesie Selekcia niečo úplne iné? Musím uznať, že Eadlyn nie je úplne najlepšia hrdinka. Občas mala stavy, keď som mala chuť dať jej facku a spýtať sa, či to myslí vážne, alebo o čo jej ide. Potom však prišli aj momenty, kedy som si hovorila, že je to už lepšie a bude to v pohode. K ostatným postavám nepoviem nič, keďže vám nechcem prezradiť prekvapenie. Myslím, že ale budete spokojní, ani s jednou som nemala problém a všetky mi skvelo sedeli.

"Cítila som sa zraniteľne, ale nechápala som prečo. Komunikovať s mladými mužmi predsa viem."

Čo ma trošku prekvapilo bola predvídateľnosť. Myslím, že nenastala taká situácia, kedy by som si povedala, že tak toto bolo skvelé, alebo toto som nečakala a podobne. Kniha sa čítala skvelo, bola písaná typickým Kieriným štýlom, no aj napriek tomu musím uznať, že som zostala trošku sklamaná a od knihy som čakala viac. Mnoho ľudí kladie na toto dielko vysoké nároky, čo úplne chápem, po takom dobrom začiatku, som aj ja čakala niečo viac. A možno práve to bol problém. Dostala som celkom milý príbeh, ktorý ale kvalitou trochu zaostával a jednalo sa skôr o priemerné dielo. Nápad bol dobrý, postavy až na hlavnú hrdinku tiež aj štýl písania si Kiera zachovala ako v predošlých dielach. Chýbala však určitá iskra, pútavé kapitoly a popracovať na tej predvídateľnosti. Keby autorka popracovala na pár týchto bodoch, určite by bolo moje hodnotenie vyššie. Ešte by som ale rada povedala, že si myslím, že je táto séria skvelá predloha pre film. Ak si pamätáte v televízii kedysi bežalo množstvo podobných seriálov, no Selekcia by určite mohla byť aj sfilmovaná. Podľa všetkého sú už práva odkúpené, ale čo z toho nakoniec bude ešte neviem. 

Nakoniec by som knihe udelila 3 lajky a mrzí ma, že moje očakávania sa nenaplnili. Aj napriek tomu vám ale Následníčku odporúčam. Okrem toho nás v auguste čaká aj séria poviedok k tejto sérií, na ktoré sa teším. Aj napriek tomu, že je moje hodnotenie o niečo slabšie, myslím si, že sa jedná o zaujímavú sériu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára